Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Jeg kan ikke ringe til .......?

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg gider simpelthen ikke at blive ringet op, - så mit firma har hemmeligt nummer. Man må være en smule konsekvent i sine holdninger.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Hvis en mulig leverandør ikke gad tage telefonen alene fordi han ikke kan se hvor nummeret kommer fra - tja så findes der heldigvis andre leverandører - herunder også revisorer hvor man kan lægge sin ordrer.

... og hvor betryggende er det lige at have en leverandør der screener sine opkald?

Hvis man er for svag til at afvise telefonsælgere, er det sgu farligt at være selvstændig. Men hellere få sit cvr-nummer reklamebeskyttet, end at skulle sidde og være bange hver gang telefonen ringer.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tonny,

Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Jeg har selv tit tænkt det samme. Jeg svarer heller aldrig, når der er tale om et hemmeligt nr. -- der er simpelthen alt for mange telefonsælgere, der ringer, og jeg synes, at det er både trættende og trist at skulle afvise dem. Ikke mindst fordi jeg selv har arbejdet som telefonsælger i et callcenter i 5 måneder, hvor jeg ringede på vegne af organisationer som Danmarks Naturfredningsforening og Amnesty International (sidstnævnte fangede mig fornyelig på gaden i København, og nu er jeg medlem :-).

Jeg ser sådan på det, at hvis en kunde ringer på et hemmeligt nr. uden at lægge en besked med deres rigtige tlf.-nr., så havde de ikke udvalgt mig specifikt som deres tekstforfatter, men bare "shoppet omkring".

Dbh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Henrik Krogh:
Hvis en mulig leverandør ikke gad tage telefonen alene fordi han ikke kan se hvor nummeret kommer fra - tja så findes der heldigvis andre leverandører - herunder også revisorer hvor man kan lægge sin ordrer.

... og hvor betryggende er det lige at have en leverandør der screener sine opkald?

Hvis man er for svag til at afvise telefonsælgere, er det sgu farligt at være selvstændig. Men hellere få sit cvr-nummer reklamebeskyttet, end at skulle sidde og være bange hver gang telefonen ringer.

Hvad er forskellen på om man tager telefonen og ligger på, når det er en sælger - og så på at man ikke tager telefonen, når det er en sælger? Er man mere svag, hvis man bare lader være? Personligt stemmer jeg helt og aldeles i med Dyrebilen. Telefonsælgere er møghamrende irriterende. Selvom de fleste af dem jeg har talt med tåler en afvisning, så slipper der stadig et par igennem, som bliver ved med alle mulige himmelråbende og latterlige argumenter. Det har jeg slet ikke tid til, og derfor tager jeg den ikke.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ikke særlig svært at sige nej til en telefonsælger.

.. Hallo? ..

.. Goddag jeg ringer fra XXX for at høre om du ville være interesseret i ...

.. Nej tak jeg er ikke interesseret og jeg har ikke tid til jeres opkald ...

Det tager ikke engang 10 sekunder. Og der kunne man have glippet en potentiel kunde der ringede fra et skjult nummer.

Er i iværksættere der prøver at sælge jeres idéer eller er i folk der stiller krav til hvordan kunden skal henvende sig til jer? Nu må i da lige ...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael (Dyrebilen.dk), det er cool nok, men det er jo lidt noget andet. At du kan tillade dig at have hemmeligt nr. som erhvervsdrivende er godt for dig, men det er der nok ikke mange af os andre, der kan.

Mvh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Selvstændige der ikke vil kontaktes af potientielle kunder, fordi der måske er en sælger imellem - som i selv er Indifferent så har man da hørt det med.

mvh

Jesper

 

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt rystet... Mener I helt seriøst at I ikke tager telefonen fordi der ringes fra hemmeligt nummer? Så må I virkelig være priviligerede med fulde ordrebøger, hvis I på den måde tør lade potentielle kunder være...

 

@TT Tekstforfatter. Du skriver at det "nok bare" er nogle der shopper rundt... Men kunne det ikke være en potentiel kunder shopper lidt rundt efter en tekstforfatter. Hvis du nu tog telefonen så kunne det være du kunne overbevise den potentielle kunder om at han/hun skulle vælge dog som leverandør...

 

Mht. telefonsælgere osv., så synes jeg nu heller ikke det er så slemt som nogle gør det til... Indenfor de første 5 sekunder af samtalen så ved jeg om det er nogen jeg skal snakke med eller om det er en der skal afvises. Hvis det er en der skal afvises, så tager det ikke lang tid - heller ikke selv om man gør det på en pæn måde.

 

MVH

Martin - der ikke tør lade være med at tage telefonen, hvis nu en kunde ringer fra hemmeligt nummer:-)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
Så kære Amino'er, hvis I hører til kategorien, som ved telefonopkald viser eks. hemmeligt nr., så få det lavet om snarest, da jeg ved at rigtig mange efterhånden har samme holdning som mig.

Jeg har det fuldstændigt omvendt. Jeg hader de virksomheder som efterfølgende ringer og siger "Jeg kan se at du har ringet". Jeg har ikke nogen forventning om at du skulle ringe tilbage til mig, hvis jeg ringede forgæves. Jeg ville måske have en forventning om at et revisionsfirma som minimum havde en mulighed for at man kan lægge en besked og herunder sit nummer, hvis jeg ønskede et kald tilbage.

Hvis en mulig leverandør ikke gad tage telefonen alene fordi han ikke kan se hvor nummeret kommer fra - tja så findes der heldigvis andre leverandører - herunder også revisorer hvor man kan lægge sin ordrer.

Egentlig sjov at den der vil sælge forsøger at stille krav til potentielle kunder. Det må være fedt at være i et marked med overkapacitet.Big Smile

Hej Henrik

Nu har jeg det sådan, at jeg ikke kunne finde på at ringe til en virksomhed, hvis jeg ikke har en aftale, og slet ikke hvis vedkommende ikke har lagt en besked. Undtaget er dog mine kunder, som selv uden at lægge besked, reelt forventer en tilbageringning fra mig,.

Jeg har iøvrigt, til orientering, flere muligheder for at lægge besked, herunder er der viderestilling af telefonen, telfonsvarer (Voicemail), SMS og mail, så man kan relativt enkelt komme i kontakt med mig.

Den sidste bemærkning opfatter jeg som ironisk, idet tilfældet netop er, at man ikke har en masse overkapacitet, snarere tværtimod, hvilket jo netop er begrundelsen for ikke at tage telefonen.

Jeg er dog også opmærksom på, at i.f.m. med nye kunder, hvor man aftaler at ringes ved, så tager jeg følgelig telefonen også ved hemmeligt nr., idet netop en ny kunde kan have et hemmeligt nr.

Mange mennesker er ofte ikke klar over, at de ringer op på et nr., hvor der ikke er nummervisning, når de ringer, hvor de så får dette ændret, idet de finder ud af, hvorfor det kan være svært at få kontakt med andre.

Det sidste lille krølle på denne problemstilling er, når der så endelig er et nr. på opkaldet, hvor man ikke har besvaret opkaldet, så slår man det efterfølgende op på forskellige telefonbøger, hvor man så kan konstatere, at nr. ikke er registreret som et selvstændigt nr., og så er man reelt lige langt.

Hilsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sælgeren ikke forstår det første gang jeg siger at jeg ikke er interesseret, så lægger jeg bare på. Jeg plejer altid at være flink, men hvis det ikke honoreres tilbage igennem accept af min tid og min afvisning, så ser jeg ingen grund til at være høflig længere.

Smæk røret på, og kom videre med dagens opgaver, hvis sælgeren er en klaphat.

Hvis jeg selv ringer til en mulig kunde, så respekterer jeg det selvfølgelig også, hvis der siges nej i den anden ende. Det er helt almindelig høflighed. Heldigvis sker det meget sjældent for mig, at kunden ikke er interesseret. Big Smile

 

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)