Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb af brugt varebil (2T) - men udlejes til eget firma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Har nu ledt i nogle dage på dette fede forum, men kan ikke få ordentligt svar på mit spørgsmål, som jeg brænder efter! Det er ellers rigtigt fedt at komme her ind, skrive i søgefeltet og få svar ret hurtigt. Men denne gang kan jeg altså ikke finde nogle entydige svar?

Jeg vil købe en lille brugt varevogn til privaten. Mit lille firma (jeg selv) skal jo, fra tid til anden, bruge en sådan lille varebil firmamæssigt. Kan jeg skattemæssigt forsvarligt udleje/lease min private varebil til mit eget firma - og hvordan skal dét så bogføres?

Bilen er i øvrigt over 10 år gammel, men hvis jeg nu som privat, kun vælger at få den ansvarsforsikret - men lejer den ud til mit firma, et dét så lovligt?

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige spørge...hvad er ideen med at leje en bil ud til sig selv?

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det bedste og nol også mest rentable er, at opgøre dine erhvervsmæssige kilometre og så få kørselsgodtgørelse på kr. 3,56 pr. km.

Denne fratrækkes overskud i din virksomhed, hvorimod du ikke beskattes af den privat. Satsen på kr. 3,56 er gældende for de første 20.000km, hvorefter der er en lavere sats.

Bogføringen kan ske på en konto kaldet kørselsgodtgørelse under personaleomkostninger eller rejseudgifter, hvis du ikke har personale.

Du skal dog være klar over, at der er rimelige stramme krav til at føre kørebog, eller i det mindste kunne dokumentere din erhvervsmæssige kørsel og kilometre.

Hilsen Tonny

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også foreslå dig at gøre det på samme måde som Tonny siger.

 

Dog er de bogføringsmessige udfordringer ikke slemmere end at du skrive hvad bilens triptæller står på når du starter og hvad den står på når du når frem til det ankomst sted. samt adresserne på dette. og skal du så køre tilbage igen, ja så skriver du bare det på igen også... Det er rimelig simtelt.

 

Hvis du kører rigtig meget og ikke gider bruge tid på alt dette arbejde hver gang, så kan det løses med http://autolog.dk/ rimelig nemt.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)