Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem sagde......

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Vi mener grundlæggende ikke, at revision er en byrde, og slet ikke i en tid, hvor tilliden mellem erhvervsliv og kreditgivere skal genopbygges."

Naturligvis formanden for FRR (Foreningen af Registrerede  Revisorer) som en kommentar til at regeringen sammen med DF har besluttet kun at hæve omsætningsgrænsen fra 3 millioner kr. til 8 millioner kr. for der er revisionspligt. Der er langt op til de 72 millioner kr. som Brian Mikkelsen ellers havde spillet ud.

Selvfølgelig er revision ikke en byrde - hvad ellers skal en revisor sige?Hmm

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes det er et skridt på vejen i den rigtige retning. Alt skal jo kontroleres....så holder man jo overførselsindkomsterne igang.

For revisors vedkommende, kan han jo stadig få alle de oplysninger han ønsker. Hvis virksomheden "snyder" tager det ikke ret lang tid at opdage det, revision eller ej.

Syntes at revisor skal bidrage med merværdi og ikke merkontrol til virksomhederne. De fleste har det slemt nok i forvejen.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

RevisorOlsen:
Syntes at revisor skal bidrage med merværdi og ikke merkontrol til virksomhederne.

Velkommen tilbage!Big Smile

Egentlig var det lidt uhyggelig læsning på avisfronten i går. Først en minister der ville hæve grænsen for revisionspligt helt op til 72 millioner kr. og  så en artikel om at der er stadigvæk flere og flere virksomheder som får revisionsanmærkninger for dels ulovlige aktionærlån og dels for "problemer" med afregning af skat og moms....

Hvor sidstnævtne nærmest fremover vil udløse et kontrolbesøg fra SKAT. Et eller andet sted ville jeg ønske at virksomhederne "ofrede" hvad det kostede at få revisor til at hjælpe med at skabe merværdi i løbet af året. Det er fandens surt når revisor efterfølgende kommer og blot kan se at det ikke fungerer....

Jeg tror at der er mange af de firmaer med revisionsanmærkninger som ville have været glad for blot at betale revisorregningen

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik

Er enig, mange af tingene kan tages i opløbet. Smile Havde en klient der gerne ville spare. Så han tog selv en meget høflig forspørgsel fra SKAT med et ikke særlig høfligt svar. Fortalte ham ligeud, at enter kørte han det med SKAT og det havde han ikke klaret det særligt godt. Eller også tog jeg dialogen med dem. Han skulle nok. Fint. Så kørte han selv sin skattesag og tabte med et brag. Al det her kunne være undgået, med høflighed og et par møder. Det morsome er klienter ville have erstatning fra min forsikring, for skattesagen han selv havde tabt. Det gav det røde kort fra mig, det fattede han heller ikke.  Det kan alså være dyrt, at spare.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig med RevisorOlsenYes

Hilsen Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)