Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af virksomhed og kunde relation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Puha, så blev det tid til mit første indlæg. Jeg har ellers luret her inde i noget der minder om en evighed, men nu står jeg og har brug for et konkret råd.

Jeg står i den situation at jeg har en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg har lavet diverse webprojekter for foreninger og mindre virksomheder. Nu er jeg så blevet tilbudt et fast job i en anden virksomehed som jeg virkeligt gerne vil have. Derfor vil jeg nu gerne lukke min egen virksomhed.

Jeg er så bare i den situation at jeg for godt et år siden indgik en stor aftale med en kunde hvor jeg udviklede et større webprojekt. Jeg har altid haft den indstilling at selvfølgeligt yder jeg support på mine websites, men netop denne kunde har stillet meget store krav til supporten. Det har jeg indtil nu taget i stiv arm og hjulpet så godt jeg kunne og rettet alle de ting de har syntes "lige skulle justeres" (selv et år efter levering). I vores kontrakt har jeg forpligtet mig til at rette eventuelle fejl der måtte opstår på siden som resultat af en fejl fra min side, i op til 3 år.

Den support jeg har ydet indtil nu har primært været små ting de syntes skulle ændres efter de havde godkendt projektet som accepteret og leveret - altså ikke decideret fejl. De få deciderede fejl projektet har haft, er faktisk noget som deres egen webmaster har kodet ind i systemet, og derved ødelagt noget jeg havde lavet - og jeg måtte derefter rette det hele til, flere måneder efter levering.

Nu vil jeg så gerne lukke min virksomhed, og vil gerne vide hvordan jeg skal forholde mig med support til denne kunde? Hvis firmaet er lukket, er jeg så stadig bundet af den 3 årige kontrakt om fejlrettelser, og kan de evt. kræve at jeg yder anden support af den slags som jeg indtil nu har givet i forbindelse med f.eks. at lære at bruge cms systemet? Vil nødigt pludseligt få en advokat på nakken og blive bedt om at lave tilbagebetaling ved at lukke firmaet eller lignende. Desværre har jeg simpelthen ikke tid til at holde min support på det niveau det er nu, da jeg jo skal arbejde fuldtid andet steds.

Håber en venlig sjæl kan give mig et råd eller to.

 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at slå på tråden, så kan vi ta en snak om det.

6071 2036

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med din virksomhed er en "enkeltmands virksomhed" så er du jo som sådan personlig bundet til alle aftaler der er lavet deri. Sådan ser jeg det i hvert fald, men er så heller ikke advokat :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls situation, men uden at være jurist så tror jeg ikke du kan løbe fra den forpligtigelse.

Er der i kontrakten aftalt hvor hurtigt fejl skal udbedres? Mit forslag ville være, at du gemmer rettelser til weekenderne og så ellers er benhård med hensyn til at klassificere noget som ændringer og ikke fejlretninger, hvis det reelt er tilfældet.

I bund og grund har du jo desværre været for flink, hvilket jeg også selv har haft problemer med. Det lyder jo til at mange af de opgaver du har lavet, er nogen du burde have været i stand til at fakturere for (e.g. når deres webmaster ødelægger noget som du så skal rydde op på).

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet nu er vel især, at du har ydet service på fejl de selv har introduceret. Derfor har du lagt et meget stort forventningspres på dig selv.

Jeg synes du skal starte med at få en klar forventningsafklaring med kunden. Justeringer og ændringer hører ikke ind under din ad libitum support, ligesom din "garanti" naturligvis må bortfalde i tilfælde hvor de selv ændrer systemet. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)