Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskaber

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har et spørgsmål angående selskaber.

Jeg stødder ofte på selskaber med navnet:

AKTIESELSKABET AF 1. JUNI 1950

Og noget i den stil.

Hvordan kan det være disse selskaber har disse navne? De må have heddet noget før de blev opløst/gik konkurs? Og hvad er grunden?

Mvh

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De er som oftest ikke opgivet/solgt. Det er bare en måde at navngive selskaber på, hvis man ikke eksempelvis har brug for et navn, som folk skal kunne huske. (Hvis selskabet eksempelvis blot skal eje ejendomme, andre selskaber (holdingselskab) eller lign.)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svaret.

Jeg troede at man valgte at ændre navet hvis selskabet gik konkurs eller blev opløst, for at "skjule" det oprindelige navn / ikke ødelægge dets omdømme.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

LuckyCharm:
Hvordan kan det være disse selskaber har disse navne? De må have heddet noget før de blev opløst/gik konkurs?

Metoden bruges også til at gemme "lortet" i et selskab med et intetsigende navn - mens det gamle navn og brand smides over i et nyt selskab.

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget anvendt blandt folk som har et selskab, der står til at gå konkurs. (jeg kender mange tilfælde)

Grunden til, at man gør det er for at begrænse den skade navnet af selskabet og virksomheden lider når det dagen efter dukker op i et nyt frisk selskab som har købt den sunde aktivitet ud af det gamle selskab.

Herved ser den brede befolkning ikke at selskabet er gået konkurs og genopstået....

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der behøver ikke kun at være "negative" grunde til denne navngivning. Engang tog det tid at stifte et selskab, hvorfor flere advokater på forhånd stiftede flere (tomme) selskaber. På den måde kunne du og jeg komme ind fra gaden og få oprettet et selskab med en reduceret ekspeditionstid, da der blot skulle ændres i nogle vedtægter og registreringsoplysninger.

Navngivningen behøver man ikke at lægge så meget i, den har bare været praktisk. 

Mvh. Aleksander :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)