Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoer HJÆLP MIG :(

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer..

Torsdag D. 04 Marts. Kl 23:15 blev min kone opsøgt af en pige på omkring 20-22 år mens hun sad i bilen, pigen begyndte at slå på ruden for mine kone ville ikke åbne ruden. Hun blev mere og mere sur og begyndte at slå rigtig hårdt på bilen.
Der lagde min kone mærke til at pigen kun var iført strømper, et par tynde bukser og en hospitals skjorte. Der indså hun at det var en af dem fra psykiatriske afdeling som vi bor i nærheden af.  Der blev min kone rigtig bange og panisk.

Hun begynder så at starte motoren for så at kører væk, da pigen blev mere og mere sur. Da hun så starter motoren og prøver at kører væk, kører hun ind i et vejarbejde skilt der er på vejen.

Pigen som så overfalder vores bil er flygtet fra den psykiatriske afdeling som ligger i nærheden..

En time efter ulykken ringer jeg til politiet, de kommer så 10 min efter og pigen er væk, jeg fortalte dem alt om ulykken og de fik mit nummer hvis de nu skulle finde pigen.

10 min. efter ringer betjenten så til mig og beder mig om at komme til ulykkestedet igen.
De fortæller mig så at hospitalet lige har ringet, og at pigen var kommet tilbage til afdelingen som hun var flygtet fra.

De siger så: "Vi kan ikke gøre så meget ved den her sag, det eneste vi kan gøre at give dig navn og adresse på patienten som har overfaldet jer"

Jeg fik så navn og adresse. Dagen efter (Fredag) ringer jeg til den afdeling hun var flygtet fra, her fik jeg fat i oversygeplejersken. Hun siger så : "Jeg har fået at vide alt det der er sket, og vi ved endnu ikke hvad der skal ske med den her sag. Så vidt jeg ved så kommer vores forsikring eller patientens forsikring til at dække det, eller hvis hun har været sindsyg på gerningstidpunktet så betaler staten skaderne"

Det lyder jo kun godt, for så hænger det ikke på mig :D

Resten af samtalen: "Men jeg ringer lige til min chef så jeg er 100 % sikker på det jeg siger er rigtigt"

10 min efter ringer hun så tilbage:

"Hej igen, nu har jeg så snakket med min chef det er som jeg har sagt, du skal slet ikke være bekymret vi skal nok betale det"

hun giver mig så navn og nummer på chefen.

Mandag ringer jeg så til chefen og hører om der er noget nyt i sagen. gæt hvad han siger ?

"Jeg har snakket til med vores advokater og politiet, og vi kom frem til at det ikke er vores ansvar hvad patienterne laver i deres fritid. så vi kan ikke dække skaderne."

Og han nægter så alt det jeg har fået at vide af oversygeplejersken 2 dage før.

Så min spørgsmål er: Hvem skal betale for skaderne på min bil ?????

1: Hospitalet, da det er dem der har ansvar for pigen, og har fået at vide at hun var flygtet en gang tidligere.

2: Pigens forsikring da det er hende der har overfaldet bilen så det har forsaget en ulykke.

3: Min forsikring :(

Håber virkelig i kan hjælpe mig..

Mvh. Emrah

Problemer med din  iPhone ? Er din skærm gået i stykker, så skriv til mig nu. Og vi kommer på din adresse og skifter skærmen.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld hvis der mangler nogle kommaer eller hvis der mangler nogle ........ :D

Problemer med din  iPhone ? Er din skærm gået i stykker, så skriv til mig nu. Og vi kommer på din adresse og skifter skærmen.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tokmak87:

Der lagde min kone mærke til at pigen kun var iført strømper, et par tynde bukser og en hospitals skjorte. Der indså hun at det var en af dem fra psykiatriske afdeling som vi bor i nærheden af.  Der blev min kone rigtig bange og panisk.

Hun begynder så at starte motoren for så at kører væk, da pigen blev mere og mere sur. Da hun så starter motoren og prøver at kører væk, kører hun ind i et vejarbejde skilt der er på vejen.

Pigen som så overfalder vores bil er flygtet fra den psykiatriske afdeling som ligger i nærheden..

En time efter ulykken ringer jeg til politiet, de kommer så 10 min efter og pigen er væk, jeg fortalte dem alt om ulykken og de fik mit nummer hvis de nu skulle finde pigen.

 

Som jeg umiddelbart læser det, er det din kone der har forvoldet skaden på bilen ved at køre ind i noget og ikke fordi pigen har slået eller sparket buler i bilen.

Jeg vil tro, at det er din egen forsikring der skal dække en sådan skade.

 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Som jeg umiddelbart læser det, er det din kone der har forvoldet skaden på bilen ved at køre ind i noget og ikke fordi pigen har slået eller sparket buler i bilen.

Jeg vil tro, at det er din egen forsikring der skal dække en sådan skade.

 

Hejsa.. Tak for svaret..

Men du må give mig lidt ret i at min bil, er min ejendom, og at hun så overfalder mig på min private ejendom

og overfaldet er så skyld i at der sker en ulykke..

Så burde det da være dem der skulle dække det..

Mvh. Emrah

Problemer med din  iPhone ? Er din skærm gået i stykker, så skriv til mig nu. Og vi kommer på din adresse og skifter skærmen.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skal du spørge en advokat til råds..måsk er der her som kender noget til reglerne!

Hmmmm tænk, hvis din kone havde kørt nogen ned for hun blev skræmt af pigen ,vil hun så ikke bliv sigtet ?!

Tjjj svært spørgsmål..

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har spurgt en advokat.

"Da patienten er hospitalets ansvar på overfaldstidspunktet så er det hospitalet der burde at dække skaderne."

Men ville bare hører jeres mening.

Mvh. Emrah

Problemer med din  iPhone ? Er din skærm gået i stykker, så skriv til mig nu. Og vi kommer på din adresse og skifter skærmen.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tokmak87:

Men du må give mig lidt ret i at min bil, er min ejendom, og at hun så overfalder mig på min private ejendom

og overfaldet er så skyld i at der sker en ulykke..

Desværre er det ikke USA vi lever i ..... :)

/allan

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

tokmak87:

Har spurgt en advokat.

"Da patienten er hospitalets ansvar på overfaldstidspunktet så er det hospitalet der burde at dække skaderne."

Men ville bare hører jeres mening.

Mvh. Emrah

Det er surt at sådan noget sker.

Som jeg læser det har din kone ikke været ude i trafikken da hun blev chikneret af patienten. Hvis din kone kørte kunne vedkommende straffes efter straffelovens § 184

§ 184. Med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år straffes den, der uden at være strafskyldig efter § 183 eller § 183 a forstyrrer sikkerheden for jernbaners, fartøjers, motorkøretøjers eller lignende transportmidlers drift eller sikkerheden for færdsel på offentlige færdselsveje.

Jeg vil derfor ikke mene at vedkommende kan drages til ansvar for at din kone køre ind i et skilt.

Men men men.....

Der kan stadig stilles krav til patienten såfremt vedkommende har forvoldt skade på bilen. Du skal politianmelde patienten for gadeuorden samt hærværk, vedkommende vil sandsynligvis blive sigtet efter straffelovens § 133.

§ 133. Den, som fremkalder opløb med det forsæt at øve eller true med vold på person eller gods, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Ved hærværk vil vedkommende sandsynligvis blive sigtet efter straffelovens § 291

§ 291 Den, der ødelægger, beskadiger eller bortskaffer ting, der tilhører en anden, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder.

 

Håber du kunne bruge det til noget :-)

 

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emrah.

jeg håber din bil er kaskoforsikret. Er den kaskoforsikret skal du melde skaden til forsikringsselskabet.

Forsikrignsselskabet vil så dække skaden fratrukket evt. selvrisiko. Hvis du har en forsikring hvor du rykker i bonustrin ved skade, vil du blive rykket det antal trin tilbage som betingelserne foreskriver. Forsikringselskabet har mulighed for at rejse regres mod skadevolder. Såfremt forsikringsselskabet kan få skadevolder eller dennes ansvarsforsikring til at betale bliver du ikke rykket i bonus. Desværre er udsigterne hertil ikke særlige gode idet for det første er der mange psykisk syge der ikke har tegnet en ansvarsforsikring, og de har sjældent penge så de kan betale for eventuelle skader.

At staten skulle være ansvarlig tvivler jeg meget på, det har jeg ikke hørt om i de 15 år jeg var forsikringsmægler.

Meld det til dit forsikringsselskab og såfremt det bliver dyrere for dig at rykke i bonus og betale selvrisiko, kan du i indtil næste betalingstermin på din forsikring vælge selv at betale udgifterne.

I første omgang betaler forsikringsselskabet udgifterne. Forsikringsselskabet skal lave en beregning til dig på hvad det samlet vil koste dig hvis selskabet betaler udgiften. Den beregning kan de først lave når skaden er lavet og regningen herfor betalt af selskabet.

Held og lykke.

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)