Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

klage over danske bank

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

håber meget nogle kan hjælpe mig i denne situation.

 

har valgt at skifte bank fra danske bank til nordea, p.ga bl.a bedre service osv.(og vi er nok for små, ifølge danske banks øjne)

dette gælder både for min virksomhed og vores private bankkonti.

pt. har denne overflytning taget over 4 uger, p.ga. at danske bank ikke gider at tage sig sammen og overflytte alle vores ting, og vi render jo rundt i uvisheden om hvornår dette sker, og vores nye bankrådgiver er mildt ud sagt rasende over at det tager så lang tid, har selv også været i danske bank for at prøve at sparke dem igang, men deres standard kommentar er:  ja... måske bliver det i denne uge ... eller i næste.

 

nu har vi så også fundet ud af, at istedet for at overføre vores bs aftaler, så har danske bank valgt at SLETTE dem allesammen, så nu er vi selvfølgelig begyndt at modtage div. rykkere "pinligt" fra allesammen.

 

vores nye bank vil køre en erstatningssag imod danske bank, og opfordrede os til at klage over danske bank, så til mit spørgsmål:

 

- nogen der ved hvor man skal henvende sig for at klage over danske bank.. håber meget der er nogle der kan hjælpe med dette.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror godt nok du har været uheldig :-(

Har selv haft nordea og skiftede så til danske bank. Meget mere tilfreds nu.

Men har du spurgt Nordea om de ikke kan hjælpe med en klagesag ? Som Michael også skriver burde de have kendskab til stedet du skal klage

 

Mikkel

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

zimmermann1977:

nu har vi så også fundet ud af, at istedet for at overføre vores bs aftaler, så har danske bank valgt at SLETTE dem allesammen, så nu er vi selvfølgelig begyndt at modtage div. rykkere "pinligt" fra allesammen.

Det er vist standard. Det gjorde de også, da jeg skiftede til en anden bank.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde ikke få nogle rykkere, fordi der slettes en PBS aftale ?

I stedet skulle der "blot" komme girokort ud til betaling.

Irriterende med så langsommelig sagsbehandling, men næppe noget du får noget ud af med en klage - andet end at bruge tid og kræfter på.

Fik selv lige svar på en fragtforespørgsel igår - som jeg sendte i slutningen af januar Tongue Tied

Men det betyder blot at jeg ikke ønsker at benytte et sådant firma - uanset pris.

Håber du bliver mere tilfreds med din nye bank.

Mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Du burde ikke få nogle rykkere, fordi der slettes en PBS aftale ?

I stedet skulle der "blot" komme girokort ud til betaling.

Jo, det gør man desværre. Kreditor får nemlig først besked når betalingen afvises af banken. Kreditor får heller ikke at vide, hvorfor betalingen bliver afvist.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - det ændrer jo situationen noget Sad

Synes bare jeg fik sendt girokort hjem da jeg byttede bank....  men det er snart mange år siden.

mvh

Jesper

 

Fra Torshavn, Færøerne
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 625
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

heg er lige præcis på vej den anden vej, fordi vi var uheldige med at få et utroligt dårligt og useriøst team af rådgivere efter vores faste rådgiver skiftede til en erhvervsafdeling.

Nordea behandlede os som lort, rykkede rundt med vores penge som det lystede dem, godt nok pga noget overtræk, MEN de siger jo at man skal kontakte dem hvis man kan se noget kommer til at gå over grænser, så man kan finde en løsning... det hjælper så ikke så meget når man gentagne gange (læs over 3 uger) prøver at få dem til at ringe tilbage, da de ikke er at træffe i første omgang. MEN igen.. så havde de tid til at gå ind og rykke rundt og dække overtræk som kun er "ulovlige" fordi de selv ikke ringer tilbage.. så står man med gebyrer at betale for det også.

Vi forstår godt at de ville "inddække tab", men vi foretrækker at få lov til selv at ordne hvordan og hvorledes. glasset flød over de de til sidst gik ind og rykkede hele månedes betalinger til husleje og billån fra vores fælles konto ind på min erhvervskonto (godt nok enkeltmands).

det har flere banker herefter sagt rent faktis er ulovligt, da de kun må overføre penge fra en fælles konto til en anden fælleskonto.

men lige meget.. vi kørte fast med nordea og er nu ved at skifte, jeg skal ikke sige det har så meget med banken at gøre, det er jo næsten altid helt nede på Filial og rådgiverniveau at det går galt. så er det kun sundt at skifte bank og starte på en frisk.

Hergeir HP Vang
Digital/Online Marketing Specialist & E-Concept Developer

hpv@puffin.consulting

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, at kreditor 'bare' får at vide, at betalingen er afvist. Det sker jo hele tiden - kunder skifter bank, ændrer konto eller andet.

Så det er helt almindelig administrativ praksis (i hvert fald i store virksomheder), blot at notere, at pengene ikke er gået ind, og sende kunden en ny opkrævning, som IKKE er en rykker. Så det vllle jeg tage utrolig afslappet.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zimmermann,

Ja den kender vi vist til alle - banken er som mange andre ikke sindet at "slippe" dig som kunde og hvis de nu trækker den lidt så opgiver du nok og falder ned igen og så er du stadig deres kunde.

Banker er jo mennesker ligesom kunderne er det og nogle gange går det bare ikke mellem dem. Derfor er et skift velkommen.

Men vi skal ikke finde os i, at blive stavnsbundet af leverandører så derfor skal du skrive til banken:

-at du forventer at overførelsen er sket senest  om en uge fra d.d. Såfremt Danske Bank mod forventning ikke nu på 5 uge siden anmodning har udført overflytningen fremsendes en klage herfra til ombudsmanden.

Det har jeg selv prøvet i en anden sag der gik en uge så hørte jeg fra ombudsmanden og sagen var løst.

I dit klagebrev til ombudsmanden slå på din private del af sagen og nævn at du derfor også vil flytte alt herunder din forretningskonti mv.

Stil dit brev til direktionen i Danske Bank. – Så sker der nok noget !!

Så go for it !!   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)