Hej Alle, Jeg er ved at lave årsrapporten for mit ApS. Det er mit 1. regnskabsår, så jeg har et par spørgsmål omkring årsrapporten, og hvad den skal indeholde ? Selskabets vedtægter siger bl.a. således i paragraf 4. § 4 Selskabet skal ingen bestyrelse have. Selskabet ledes af en direktion, der vælges af generalforsamlingen for1 år ad gangen.
Spørgsmål: Skal jeg holde generalforsamling med "mig selv", og skal jeg indrapportere dette til nogen (f.eks. erhvervs- og selskabs-styrelsen) ??
§ 6 Selskabets generalforsamling har besluttet at anvende reduktionen af revisionspligten og selskabets årsrapporter vil derfor ikke være revideret.
Spørgsmål: Hvilke krav er der til årsrapporten (om nogen) ? Jeg har fundet et par eksempler på nettet, som indeholder:
Ledelsespåtegning Revisors påtegning (jeg har fravalt revision, så dette bortfalder) Selskabsoplysninger (adresse, direktion, m.m.) Ledelsesberetning Årsregnskab (anvendt regnskabspraktis, driftsregnskab, balance)
Selskabet er et mindre IT-firma, med mig som eneste ansatte. Jeg laver konsulentydelser for en håndfuld kunder. Skal jeg skrive en "hel stil", eller er det nok med en kort beskrivelse af de enkelte ting ?
Hvis der er nogen som har et par gode links, modtager jeg dem gerne.
Med venlig hilsen Ole
|
Hej!
§4 Ja.......du kan indrapportere via årsrapporten, som du indsender.
§6 Alle krav...bortset fra revisionspåtegningen..
En kort beskrivelse indenfor lovens rammer vil være o.k.
/peter