Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du et UK Ltd ? - eller ved du noget om det?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

One-stop betyder bare, at en amerikansk virksomhed eksempelvis momsregistrerer sig i Luxembourg. Når så de sælger til en dansker, så opkræver de dansk moms, angiver dette (og betaler momsen) til de Luxembourgske myndigheder som så afregner med Danmark.

Ordningen er midlertidig og ophører med udgangen af 2014, hvorefter der implementeres en varig ordning.

Det der ligger i det hele er, at momsen der "skabes" af en EU-virksomhed tilfalder det land, hvor virksomheden er etableret - medens momsen der skabes af en tredjelandsvirksomhed (en virksomhed fra et land uden for EU) tilfalder det land, hvor virksomhedens ydelser forbruges.

Så lovligt - jo absolut. Det er udtænkt nede i EU og findes i alle EU-landes momslove. I Danmark i § 66.

Vh
Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er momsmæssigt på linie med Lars i dette konkrete tilfælde. Men det skal også understreges at det er relativt simpelt at flytte forudsætningerne for fast driftssted til UK. Det har dog sine omkostninger og når målet alene er en momsbesparelse hænger det ikke sammen.

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, nu ved jeg ikke så meget om de forskellige moms regler og jeg kan ikke lige gennemskue om det ville være en fidus i mit tilfælde? Det går vel an på hvor størstedelen af mit marked ligger... Luxembourg har været i mine tanker men mon ikke det er lige så kompliceret som at rode med et UK Ltd.?

Det lyder som om du er inde i stoffet så du skal være velkommen til at svare på mine andre spørgsmål hvis du har lyst Smile

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, Henrik du var lige hurtigere til at svare end jeg var. Tak til jer begge.

Jeg tror jeg vil vente til omsætningen er høj nok, med at tænke på forskellige alternative løsninger. Kan i svare på de andre spørgsmål, ang. anonymitet ved SMBA og så personlig ansvar/hæftelse ved lovbrud, sagsanlæg osv. Lyder måske suspekt men man kan jo hurtigt komme galt afsted uden at man gør det bevidst. Det sidste jeg ønsker er at den person der deler et SMBA med mig kommer til at hæfte for noget som jeg måske gør galt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:
ang. anonymitet ved SMBA

Hvis man er meget ihærdig kan du via personsøgning i cvr-registret finde frem til personkredsen omring et smba (stifterne). Det kræver lidt arbejde for den der søger, da der som oftes ikke er sammenfald mellem med registreringsdatoen for smba'et og den dato som registreringen er foretaget i personsøgning.

Så hvis du bor i et område hvor der stiftes få smba'ere er det relativt nemt at finde. I København mere besværligt. Jeg tror ikke at hr og fru Danmark finder stifterne - med mindre de vil dig noget ondt....Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:
Kan i svare på de andre spørgsmål, ang. anonymitet ved SMBA og så personlig ansvar/hæftelse ved lovbrud, sagsanlæg osv

Jeg er blank. Det eneste jeg ved noget om er moms og afgifter. 15 bogstaver og så mange grå hår Smile

Men som Henrik skriver så kan hjemstedet flyttes, men der skal være en del penge i det for dig. Der skal du huske, at den engelske bogmoms på 0% kun gælder for papirbøger. Momsen på elektroniske bøger er 17,5% - så der er ikke så meget sparet. (Kilde Amazon

Vh
Lars

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:

Kan i svare på de andre spørgsmål, ang. anonymitet ved SMBA og så personlig ansvar/hæftelse ved lovbrud, sagsanlæg osv. Lyder måske suspekt men man kan jo hurtigt komme galt afsted uden at man gør det bevidst. Det sidste jeg ønsker er at den person der deler et SMBA med mig kommer til at hæfte for noget som jeg måske gør galt.

Hvis tilfældet er søgsmål pga de forskellige råd der bliver givet i bøgerne vil det aldrig blive rettet mod sælgeren men mod forfatteren. Hvis Du derimod i selskabet laver svindel eller bedrageri vil begge stiftere blive draget til ansvar.

Med hensyn til at blive kontaktet af diverse sælgere kan du vælge ved momsregistrering at blive reklamebeskyttet - og ellers vil sælgere kontakte dig på det nummer som du oplyser som firmanummer og ikke søge dig ud på nettet fordi du er stifter eller direktør. 

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have. Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener Henrik men det er helt sikkert pga. min uvidenhed og fordi jeg har arbejdet 16 timer i træk... Men rart at vide at det ikke sådan lige er til at finde oplysningerne nemt. Det med bogmoms kun er for papirbøger fandt jeg også ud af Lars - ret så ærgerligt det er sådan.

Tænkte nok at det var sådan Per - hvis man kommer til at gøre noget ulovligt skal man hæfte for det personligt... sådan plejer det jo at være. Ville bare ønske jeg kunne forsikre min SMBA partner om at der ikke kan ske noget lige meget hvad. Min forretning er lovlig men igen, man kan hurtigt lave noget forkert som koster i sidste ende.

Tak for jeres hjælp - tror jeg skal sove på det hele.

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, kommer alligevel med et spørgsmål til - har ikke helt droppet tanken om et LTD. Det har stadigvæk nogle få fordele som et SMBA ikke har. Ved i hvad de danske myndigheder skal have af information hvis man har et UK LTD, hvor driften altså så kører her fra DK?

Spørgsmål 2. Ville det ellers være en idé at have et SMBA hvor man trækker de forskellige udgifter fra som fx. computer/telefon/software/lønninger m.m. så man slipper for at skulle gøre det via UK.  Herefter leverer SMBA'et ydelsen til det engelske LTD, som så blot leverer det færdige produkt og har det endelige ansvar - var det en løsning?

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der slet ikke en ekspert der kan svare på mine sidste to spørgsmål?? Så lover jeg også at stoppe Smile

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)