Hej Jeg har nu brugt en hel del tid på at finde ud af hvad det kræver at have et engelsk ltd., uden at blive så meget klogere… Ville være glad hvis en af jer der har et engelsk ltd kørende kunne give et par gode råd. Jeg skal bruge firmaet til mit forlag der skal udgive engelsk faglitteratur i digital form (dvs. ingen fysiske produkter). Har tænkt på et SMBA men ltd er trods alt mere kendt rundt om i verden – desuden ønsker jeg at være den eneste ejer, SMBA kræver jo to. Der er ingen ansatte i firmaet – bestillingsarbejde bliver udført af freelancere. 1) Mine kunder, som er privatpersoner, findes rundt om i hele verden. Til kunderne i EU er det vel en fordel at momsen er lavere i UK, men hvorfor så ikke vælge et selskab i Irland eller Luxembourg? – der er momsen vist endnu lavere. Jeg skal vel ikke opkræve moms for kunder udenfor EU – er det ikke korrekt? Har absolut intet ønske om at snyde i skat, men omvendt gider jeg ikke at spænde ben for mig selv ved at opkræve højere moms end hvad evt. konkurrenter kan gøre lovligt. 2) Ønsker at køre firmaet så meget som muligt selv, så at foreslå et eller andet dyrt firma er ikke lige det jeg søger. Hvilke pligter har man når man har et ltd? Annual Accounts (årsregnskab) og Annual Return (årligt oplysningsskema) har jeg læst lidt om uden at blive så meget klogere på hvor meget arbejde det indebærer. Ville være rart hvis dem der har et ltd kunne fortælle hvilken information man modtagere og hvad man skal indlevere – eksempelvis ”én gang om året får jeg xxx blanket/brev/formular som kræver at jeg gør/indsender/oplyser xxx”. Har aldrig haft et ltd så det ville være lækkert hvis du gad at skære det ud i pap. Jeg frygter at modtagere et eller andet kryptisk brev som jeg ikke aner hvordan jeg udfylder osv. Eller endnu værre – glemmer at indberette et eller andet fordi jeg ikke viste at jeg skulle og fordi jeg ikke fik besked om det. Kan det ske eller får man besked om alt man skal indberette? 3) Hvad skal de danske myndigheder vide og hvem skal man kontakte? Ønsker kun at have firma registreret i UK men hvor driften så kører her fra DK. Intet lager – alt er via nettet. 4) Sælger mine varer gennem mit website hvor kunderne betaler via paypal. Der er vel ikke noget krav til eller fordel ved at åbne en engelsk bank konto? 5) Er det ikke ændret sådan at man ikke behøver at have en såkaldt ”company secretary” – forstår ikke at dem der tilbyder oprettelse af engelske selskaber ikke har rettet dette i deres tekster, hvis dette er rigtigt. 6) Hvor anonym er man som udgangspunkt når man opretter et privat Ltd.? Skal man gøre noget specielt for at man ikke kan se hvem der ejer det og hvor de bor. Ønsker ikke at oplysningerne er offentligt tilgængelige – ikke fordi det er skummelt det jeg arbejder med, men fordi det ikke er relevant at det er oplyst. Arbejder normalt med noget helt andet og ønsker ikke et ”rodet” CV hvor det ser ud som om man hopper fra det ene til det andet. 7) Hvad med moms? Hvordan trækker man computer, telefon, betaling af services osv. fra hvis man er registreret i UK? Er det meget besværligt?
|
hej, hvis du kontakter per fra apsfabrikken.dk kan han svare på alle dine spørgsmål :-) han er også kendt på amino som Per Lauridsen :-) kan varmt anbefale ham!