Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du et UK Ltd ? - eller ved du noget om det?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu brugt en hel del tid på at finde ud af hvad det kræver at have et engelsk ltd., uden at blive så meget klogere… Ville være glad hvis en af jer der har et engelsk ltd kørende kunne give et par gode råd.

Jeg skal bruge firmaet til mit forlag der skal udgive engelsk faglitteratur i digital form (dvs. ingen fysiske produkter). Har tænkt på et SMBA men ltd er trods alt mere kendt rundt om i verden – desuden ønsker jeg at være den eneste ejer, SMBA kræver jo to. Der er ingen ansatte i firmaet – bestillingsarbejde bliver udført af freelancere.

1) Mine kunder, som er privatpersoner, findes rundt om i hele verden. Til kunderne i EU er det vel en fordel at momsen er lavere i UK, men hvorfor så ikke vælge et selskab i Irland eller Luxembourg? – der er momsen vist endnu lavere. Jeg skal vel ikke opkræve moms for kunder udenfor EU – er det ikke korrekt?  Har absolut intet ønske om at snyde i skat, men omvendt gider jeg ikke at spænde ben for mig selv ved at opkræve højere moms end hvad evt. konkurrenter kan gøre lovligt.

2) Ønsker at køre firmaet så meget som muligt selv, så at foreslå et eller andet dyrt firma er ikke lige det jeg søger. Hvilke pligter har man når man har et ltd? Annual Accounts (årsregnskab) og Annual Return (årligt oplysningsskema) har jeg læst lidt om uden at blive så meget klogere på hvor meget arbejde det indebærer. Ville være rart hvis dem der har et ltd kunne fortælle hvilken information man modtagere og hvad man skal indlevere – eksempelvis ”én gang om året får jeg xxx blanket/brev/formular som kræver at jeg gør/indsender/oplyser xxx”. Har aldrig haft et ltd så det ville være lækkert hvis du gad at skære det ud i pap. Jeg frygter at  modtagere et eller andet kryptisk brev som jeg ikke aner hvordan jeg udfylder osv. Eller endnu værre – glemmer at indberette et eller andet fordi jeg ikke viste at jeg skulle og fordi jeg ikke fik besked om det. Kan det ske eller får man besked om alt man skal indberette?

3) Hvad skal de danske myndigheder vide og hvem skal man kontakte? Ønsker kun at have firma registreret i UK men hvor driften så kører her fra DK. Intet lager – alt er via nettet.

4) Sælger mine varer gennem mit website hvor kunderne betaler via paypal. Der er vel ikke noget krav til eller fordel ved at åbne en engelsk bank konto?

5) Er det ikke ændret sådan at man ikke behøver at have en såkaldt ”company secretary” – forstår ikke at dem der tilbyder oprettelse af engelske selskaber ikke har rettet dette i deres tekster, hvis dette er rigtigt.

6) Hvor anonym er man som udgangspunkt når man opretter et privat Ltd.? Skal man gøre noget specielt for at man ikke kan se hvem der ejer det og hvor de bor. Ønsker ikke at oplysningerne er offentligt tilgængelige – ikke fordi det er skummelt det jeg arbejder med, men fordi det ikke er relevant at det er oplyst. Arbejder normalt med noget helt andet og ønsker ikke et ”rodet” CV hvor det ser ud som om man hopper fra det ene til det andet.

7) Hvad med moms? Hvordan trækker man computer, telefon, betaling af services osv. fra hvis man er registreret i UK? Er det meget besværligt?


Det var vist alt! (men kom gerne med flere gode råd).

På forhånd tak.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, hvis du kontakter per fra apsfabrikken.dk kan han svare på alle dine spørgsmål :-) han er også kendt på amino som Per Lauridsen :-) kan varmt anbefale ham!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Clausen:

hej, hvis du kontakter per fra apsfabrikken.dk kan han svare på alle dine spørgsmål :-) han er også kendt på amino som Per Lauridsen :-) kan varmt anbefale ham!

Jeg takker for rosen Thomas Smile

Til trådstarter:
Du er velkommen til at smide en PM eller mail til mig.

Med det idéoplæg du har fremlagt får du umiddelbart ikke noget
ud af et UK LTD andet end du kan reklamere med lavere moms.

Men smid mig en mail - så tager vi den derfra. 

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbudet.

Jeg kan jo næsten gætte på at du gerne vil sælge mig en ydelse, hvilket naturligvis er 100 % i orden. Nu er jeg ikke den type der går ned i butikken og spilder en sælgers tid, for hvorefter at gå hjem og købe produktet billigere på nettet. Kan jo lige så godt være ærlig og sige at jeg har et stramt budget, og gerne vil gøre så meget som muligt selv. Dog er det sikkert at jeg vil overlade arbejdet med at indsende diverse regnskaber osv. til en professionel når firmaet kører og giver overskud. Hvis du kan svare på nogle af mine spørgsmål, her på amino, skal du være velkommen - det kunne jo være jeg ville vælge jer i fremtiden. Så kan andre jo også se at I ved noget om emnet...

Dem der har et LTD må da også gerne skrive lidt... der må være et par stykker!

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:

Tak for tilbudet.

Jeg kan jo næsten gætte på at du gerne vil sælge mig en ydelse, hvilket naturligvis er 100 % i orden. Nu er jeg ikke den type der går ned i butikken og spilder en sælgers tid, for hvorefter at gå hjem og købe produktet billigere på nettet. Kan jo lige så godt være ærlig og sige at jeg har et stramt budget, og gerne vil gøre så meget som muligt selv. Dog er det sikkert at jeg vil overlade arbejdet med at indsende diverse regnskaber osv. til en professionel når firmaet kører og giver overskud. Hvis du kan svare på nogle af mine spørgsmål, her på amino, skal du være velkommen - det kunne jo være jeg ville vælge jer i fremtiden. Så kan andre jo også se at I ved noget om emnet...

Dem der har et LTD må da også gerne skrive lidt... der må være et par stykker!

Nu er der jo ikke det store salg i et ltd. Så jeg ville nu have henvist dig til http://www.companiesmadesimple.com/ som levere en super god service til virkelig god pris.

Om du er anonym med et Ltd. - Nope! Så skal du have nominel shareholder og direktør og så ruller budgettet. Denne løsning bruges også mest hvis selskabet skal holdes skjult for DK.

Der kan laves ganske gode løsninger med et UK Ltd. men tror du vil brække halsen på administration hvis du regner med at lave fradrag for telefon/mobil/internet opsat i DK.

Så mit råd må blive - hvis den eneste grund til at stifte et UK Ltd er at tilbyde lavere moms - så lad være og hold dig til danske selskaber.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Per B. Lauridsen:
Nu er der jo ikke det store salg i et ltd. Så jeg ville nu have henvist dig til http://www.companiesmadesimple.com/ som levere en super god service til virkelig god pris.

Så lad mig byde ind og støtte denne anbefaling!Yes

Per B. Lauridsen:

Der kan laves ganske gode løsninger med et UK Ltd. men tror du vil brække halsen på administration hvis du regner med at lave fradrag for telefon/mobil/internet opsat i DK.

Så mit råd må blive - hvis den eneste grund til at stifte et UK Ltd er at tilbyde lavere moms - så lad være og hold dig til danske selskaber.

Også enig. Dertil kommer at momsregistrering fører til at du skal have en engels bankkonto. Ikke svært at få - men hold k.... hvor skal der udfyldes papir.

Et UK ltd, er en perfekt løsning hvis du vil sælgepå det engelske marked.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:
Jeg skal bruge firmaet til mit forlag der skal udgive engelsk faglitteratur i digital form

Jeg synes lige det er relevant at påpege, at når det gælder ydelser, kan hjemstedet for leverandøren ikke flyttes ved en momsregistrering. Du kan med andre ord ikke blive anset for at have momsmæssigt hjemsted i UK så længe du rent fysisk opholder dig og driver din virksomhed her fra Danmark.

Konsekvensen vil blive at du ikke kan udnytte den lavere engelske moms. Din ydelse er omfattet af momslovens § 21c. Den danske momspligt følger af momslovens § 16, stk. 4:

Leveringsstedet for ydelser er her i landet, når ydelsen leveres til en ikkeafgiftspligtig person og leverandøren har etableret stedet for sin økonomiske virksomhed her i landet eller har et fast forretningssted her i landet, hvorfra ydelsen leveres, eller i mangel heraf har sin bopæl eller sit sædvanlige opholdssted her i landet og ydelsen leveres herfra.. herefter følger nogle undtagelser, der ikke er relevante i forhold til det du beskriver.

Kort sagt (klippet fra SKATs Momsvejledning):

Tabel 3. Dansk sælger

Aftagers etablering

Aftagers status

*Sted for faktisk benyttelse

DK

EU-medlemsland

Tredjeland

DK

Afgiftspligtig

Dansk moms

Dansk moms

Dansk moms

DK

Ikke afgiftspligtig

Dansk moms

Dansk moms

Dansk moms

EU-medlemsland

Afgiftspligtig

Ikke dansk moms

Ikke dansk moms

Ikke dansk moms

EU-medlemsland

Ikke afgiftspligtig

Dansk moms

Dansk moms

Dansk moms

Tredjeland

Afgiftspligtig

Ikke dansk moms

Ikke dansk moms

Ikke dans moms

Tredjeland

Ikke afgiftspligtige

Ikke dansk moms

Ikke dansk moms

Ikke dansk moms

Beklager - det er kompliceret - men essensen er: Spar dine ressourcer, i hvert fald hvis det var for at tjene momsen.

Vh
Lars

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til jer alle - beklager lidt lang svartid. Har fremhævet et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

Per: Tak for tippet, det firma er jeg også kommet frem til og har mailet lidt med dem. Desværre kan de, i sagens natur, kun svare på en del af mine spørgsmål.

Internationalt firma type (LTD lyder bedre end SMBA), anonymitet, lavere moms er nok de tre ting jeg håbede at opnå ved at stifte et LTD - vel at mærke uden stort besvær og store omkostninger.

Der er flere andre årsager til at jeg vil være anonym - ingen af dem er specielt suspekte. Eftersom jeg skal levere ydelser til hele den store verden gider jeg ikke at blive ringet op kl. 4 om natten fordi en eller anden har fundet min adresse og lige vil spørge om noget. Ønsker heller ikke at blive kontaktet af alle mulige platugler der vil sælge nyopstartede firmaer mere eller mindre ubrugelige ydelser.  Er man anonym by default hvis man opretter et SMBA? Altså både navn og adresse for begge stiftere?

Henrik: Håbede at også du ville svare, så tak for input! Har set dig svare på mange spørgsmål om LTD og vist også SMBA hvis jeg husker rigtigt... UK vil kun være en del af det samlede marked - begynder lidt at droppe idéen om et UK LTD. Tror det bliver et SMBA til at begynde med og så må jeg tage den derfra.

Hvordan er man stillet mht. ansvar skulle det utænkelige ske at man bliver sagsøgt? Jeg tænker på litteratur der anbefaler kostråd, diæter osv., hvilket vil være en del af sortimentet. Kan en kunde som følger sådanne råd og kommer galt afsted (helt sikkert en fra USA....) sagsøge en eller begge af stifterne af et SMBA personligt? Litteratur af den slags har naturligvis en disclaimer, men jeg vil være helt sikker på at den person jeg hiver ind i firmaet er 110 % fri for ethvert tænkeligt ansvar lige meget hvad der sker - også hvis det er fordi jeg begår en fejl jeg ikke har forudset, som fx. manglende information på websitet eller hvad ved jeg.

Lars: Tak for svar, det kommer bag på mig det med at et UK LTD ikke kan opkræve den lave moms. Jeg troede netop det var det udbydere af elektroniske serviceydelser udnyttede? Har det heller ikke nogen betydning hvilket land websiden hostes fra?

Håber eksperterne her kan svare på mine kryptiske spørgsmål Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:
det kommer bag på mig det med at et UK LTD ikke kan opkræve den lave moms. Jeg troede netop det var det udbydere af elektroniske serviceydelser udnyttede? Har det heller ikke nogen betydning hvilket land websiden hostes fra?

Jeg tror faktisk der er en del sælgere af elektroniske ydelser, som snyder på vægten - sagt meget ærligt.

Der findes et one-stop-shop koncept for sælgere af ydelser hjemmehørende uden for EU, som kan nøjes med at lade sig momsregistrere i ét EU-land - men de skal stadigvæk afregne med de lokale momssatser (købernes land).

Mht. ydelser er vi inde i noget som kan være ekstremt kompliceret, nemlig "stedet for den økonomiske virksomhed". Det er dog ikke så vanskeligt i dit tilfælde - for det er Danmark. Det er her du bor, her du arbejder fra og her din virksomhed er etableret.

Det man kan sige er, at stedet for hosting kan have en betydning, hvis de andre forhold er uklare - men det er de jo ikke i dit tilfælde.

Vh
Lars

 

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars. Ja, det må da være nemt at snyde, men det skal man naturligvis ikke gøre hvis man vil kunne sove godt om natten... Kan du komme nærmere ind på det der one-stop-shop koncept du taler om - jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad det omhandler og om det er lovligt?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)