Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fængsel istedet for bøde

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg faldt over en artikel på erhvervsbladet, hvor en firmaejer har fået en bøde på 230.000 for noget skattefusk. Der står så følgende: "Hvis han ikke betaler bøden, bliver straffen ændret til 20 dage i fængsel."

Mit spørgsmål går så på... kan man slippe for at betale 230.000 ved at tage 20 dage i fængsel? Det svarer til en "dagsløn" 11.500 kr, og da man jo skal sidde i fængsel 24 timer i døgnet, så er det en "timeløn" på 479 kr. Ikke dårligt i forhold til at være ufaglært eller lign. :-)

Link til artikel:
http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/firmaejer-fik-boede-paa-kvart-million-skattefusk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nu meget muligt du kan afsone bøder til en sindsyg høj timeløn, men det er sku nok heller ikke skide fedt at sidde i fængsel. Ud over det kommer det jo til at stå på dine papire.

Personligt ville jeg ikke sidde en måned i fængsel om jeg så fik de 230.000,- udbetalt kontant.

Men hvis du ser det som en fremtidig job mulighed skal du nu nok finde nogen rockere eller lign der gerne vil betale dig for at tage deres straf. Måske du i virkeligheden bare skal banke på den lokale rockerborg og melde dig selv som stråmand til den næste stein bagger sag.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt ikke fordi jeg har lyst til at sidde i fængsel. Syntes egentlig bare at udregningen var helt i skoven... I min verden skulle manden da sidde meeeeeeeeget længere for sådan et beløb.
 
Hvis jeg f.eks. modtager en fartbøde - så ville det da være lettere lige at sidde i arresten på politigården i 2 timer end at betale 1.000 kr.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:

Mit spørgsmål går så på... kan man slippe for at betale 230.000 ved at tage 20 dage i fængsel?

Ja, Straffeloven er en ren "gavebod" i den sammenhæng. Huskat det kun er bøden som kan Siddes af. Gælden til SKAT skal stadigvæk betales.....

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

f4i:
Personligt ville jeg ikke sidde en måned i fængsel om jeg så fik de 230.000,- udbetalt kontant.

Jeg tog gerne 1 mdr på den måde du stiller det op Wink

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:
Hvis jeg f.eks. modtager en fartbøde - så ville det da være lettere lige at sidde i arresten på politigården i 2 timer end at betale 1.000 kr.

Så let går det desværre ikke. Det tager nogle flere dage at betale 1.000 kr. af til samfundet. Det tager en 6 dages tid, hvis tariffen i Straffelovens § 55 anvendes.

http://www.themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Straffeloven_kap_6.html

Henrik

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et mærkeligt land vi lever i ...

Lidt copy/paste fra det link omkring loven.

Bøden: Forvandlingsstraffen:
0 - 499 kr. ............................ 2 dage
500 - 999 kr. ........................ 4 dage
1.000 - 3.999 kr. .................. 6 dage
4.000 - 5.999 kr. .................. 8 dage
6.000 - 10.000 kr. ................. 10 dage

... og så åbenbart 230.000 = 20 dage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:

Det er bestemt ikke fordi jeg har lyst til at sidde i fængsel. Syntes egentlig bare at udregningen var helt i skoven... I min verden skulle manden da sidde meeeeeeeeget længere for sådan et beløb.

 

Din udtalelse understreger netop min point. Du mener det er for profitabel, min respons var at det du gav i afsoning egentlig ikke kunne måles i penge, og egentlig burde afregnes med et meget større beløb om dagen.

Nu har jeg aldrig siddet i fængsel, men jeg ville da mene at regnestykket skulle se omvendt ud af hvad du beskriver. Fængsel er i mine øjne noget helt forfærdeligt, og burde betales med et langt større beløb da det du giver er langt mere værd end blot penge. Du giver din frihed, retten til at se din familie, og der findes nok en type eller to derinde som gerne vil have dine frokost penge.

Kort og godt er det du siger at menneskers frihed slet ikke er 500 kroner i timen værd. Det er efter min mening en ret nedladende konklusion om værdi af liv.

Men hvis du mener at frihed ikke er 500 kroner værd i timen, så vil jeg da gerne betale dig for at være låst inde et lukket rum på 9 m2, måske det ret hurtigt ville ændre din mening om værdien af liv og frihed.

måske har vi ikke de samme værdier, men må indrømme jeg syntes dine udtalelser bære præg af du ikke har tænkt rigtig over det.

Når du selv nævner at du gerne ville sidde på politigården i to timer for at betale en bøde på 1000 kroner, så skal du lige være opmærksom på at det altså ikke er sådandet virker. Så vidt jeg kan forstå er dags satsen forskellig alt efter beløbets størrelse, og i øvrigt påvirket af størrelsen på din normale indtægt. Den bøde på 1000 kroner du gerne vil afsone kan altså let koste dig en uge i spjældet.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Ib Leif:
Hvis jeg f.eks. modtager en fartbøde - så ville det da være lettere lige at sidde i arresten på politigården i 2 timer end at betale 1.000 kr.

Så let går det desværre ikke. Det tager nogle flere dage at betale 1.000 kr. af til samfundet. Det tager en 6 dages tid, hvis tariffen i Straffelovens § 55 anvendes.

http://www.themis.dk/searchinclude/Lovsamling/Straffeloven_kap_6.html

Henrik

 

jeg har læst en dele gange at bøde størrelse er afhængig af sin indtægt , er det ikke rigtigt .?

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Straf_og_straffeteori/b%C3%B8de

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

f4i: Nu har jeg tænkt lidt dybere over det... og hvis jeg fik "muligheden" for at blive spærret inde i et lille rum til 500 kr/timen (skattefrit endda jo) - så siger jeg ja tak. 20 dage med en god stak bøger og et lille tv med en playstation til - og med udsigt til 230.000 kr. udbetalt på den anden side, så er jeg sikker på at min familie ville være forstående.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)