Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start firma i Polen - business-ide efterlyses

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg har boet i Lodz i Polen i 1½ års tid nu. Jeg ønsker at starte en eller anden form for business - er løbet lidt ind i en blindgyde og har brug for inspiration, gode ideer etc.

Min baggrund er inden for HR-konsulent branchen og min plan var at starte eget rekrutteringsbureau med polsk arbejdskraft til Danmark. Så kom finanskrisen og branchen har meget vanskelige vilkår, hvorfor jeg droppede den ide.

Jeg har siden forsøgt at få en aftale i stand med outsourcing virksomheder inden for bogholderi og BPO, men det er af flere årsager ikke lykkedes. Ideen var at jeg skulle stå for at skaffe kunder i Danmark og virksomheden i Polen skulle stå for selve outsourcingen, IT, udførelse af BPO services etc. Den ide har jeg i store træk lagt på hylden og leder nu efter noget andet at gå i gang med.

Lodz er en by på 800.000 indbyggere, hvor arbejdslønnen er forholdsvis lav, der er adgang til højtuddannet arbejdskraft og der er mange fordele bl.a. skatteundtagelse, for virksomheder der ønsker at etablere sig eller investere i området.

Jeg er meget åben for forskellige typer af forretning - om det er etablering af afdeling for dansk virksomhed i Polen, salg af polske produkter i Danmark, outsourcing - you name it. Alle ideer, kommentarer, gode råd etc. er meget velkomne.

Den der kommer med den ide som jeg vælger at benytte mig af får 12 flasker god rødvin Big Smile

Mvh.

Arne Kyed

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv med Privat/erhvervsrengøring både privat og erhvervs vil give et stor kundelag. da priser på udførelse af rengøring er eksploderet efter min mening....bare en idé

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne

Har du en mail så har jeg et forslag.

/Keld

 

Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jimmy rosenkilde:

Prøv med Privat/erhvervsrengøring både privat og erhvervs vil give et stor kundelag. da priser på udførelse af rengøring er eksploderet efter min mening....bare en idé

Mener du hyre polakker til at udføre rengøring i Danmark?

Mvh.

Arne Kyed

 

Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Hej Arne

Har du en mail så har jeg et forslag.

/Keld

 

Hej Keld,

Email er arnekyed@gmail.com

Ser frem til at høre fra dig.

Arne

 

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

12 fl. rødvin, det kommer du ingen vejne med

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at finde nogen steder i polen der ønsker at exportere ?

Mange dansker, specielt herinde der ønsker billige tekstiler og andre ting der kan produceres i udlandet.

Hvilke virksomheder ligger i dit område ?

 

Mikkel

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Lodz textil-mekkaet i Polen, eller med andre ord Polens svar på Herning, så det er da ret oplagt at tage udgangspunkt der synes jeg :)

Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke frygtelig meget om det, men som jeg forstår det er det en saga blot. Der importeres tekstiler fra Kina og Tyrkiet bl.a. fordi det er billigere og måske også bedre kvalitet. Næsten al Lodz tekstilproduktion er lukket. Men har du noget konkret viden på området - evt. afsætningskanaler i Danmark / Skandinavien hører jeg gerne.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke up2date med situationen i branchen mere må  jeg indrømme, men ja når det gælder større produktioner er det da rigtigt at selv polakkerne henter deres tøj i lande som Kina og Tyrkiet.

Når et dansk firma bestiller i Kina, så kræver det dog ofte større produktioner for at få tøj hjem.
Ved mindre nicheproduktioner hvor volumen ikke er så stor, så er Polen stadig brugbart i forhold til pris.
Om Lodz i dag lever højere på et gammelt rygte, og textilproduktionen i dag er ikke-eksisterende skal jeg dog ikke kunne sige. Det er meget muligt du har ret.
Jeg  undersøgte selv området for 8-9 år siden, men har ikke haft meget med det at gøre siden.

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)