Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrivelse på udsmidning fra ejendom?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

 

Tror jeg fandt den kategori hvor jeg kunne stille dette spørgsmål :)

 

Den 26 Februar var min udlejer forbi mig i min lejlighed, og sagde at på grund af nogen uoverenstemmelser mellem mig og ham, så ville jeg få en skrivelse med 3 måneders opsigelse.

Dvs at jeg stadig har 3 måneder at bo her til at finde noget nyt.

 

Men så vidt jeg husker, så er det først fra den dato jeg modtager skrivelsen, noget på skrift, og ikke fra den dag han siger det mundtligt?

 

Nu er det jo et godt stykke tid siden, ca 2 ugers tid. Og jeg har stadig ikke set skyggen af et brev med en skrivelse endnu.

Så rent lov-mæssigt har jeg først 3 måneders opsigelse fra den dato jeg modtager brevet?

Eller hvordan?

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1. ring til LLO

2. ring til LLO

3. LLO

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

LLO?

Er det ligemeget hvem man har lejet det igennem? For tror ikke det er gennem et boligselskab..

Altså, har kontrakt og det hele på den..

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring nu til LLO de vinder 9ud af 10 sager.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det ikke fordi jeg er særligt begejstret for at bo her..

Jeg vil bare vide hvor lang tid jeg har tilbage før jeg skal finde et nyt sted at bo..

 

Er lidt træt af den måde man bliver behandlet på af ens udlejer..

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig det er udlejer der kommer til at tude efter llo har snakket med ham!!!!

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går ind på ser statistisk på det, så "vinder" Lejernes LandsOrganisation ikke 9 ud af 10 sager - tværtimod! Mange gange, er det penge ud af vinduet for lejeren desværre. Man kommer meget længere med en (privat) advokat og i de fleste byer kan man få gratis advokathjælp op til x antal timer - benyt dig af det istedet ville jeg sige.

Jeg er selv udlejer, og i dette tilfælde som du beskriver, vil det være normalt at opsigelsen først gælder fra du har fået det på skrift. I de fleste tilfælde kan udlejer også kun smide en lejer ud med 1 års varsel hvis lejeren har overholdt alle regler der står i den lejekontrakt som lejer og udlejer har skrevet under på. I nogle kontrakter er dog indskrevet at det også er muligt for udlejeren at opsige lejer med 3 mdr. varsel, men i mange sager (der når til retten) taber udlejer da det mange gange er et "ulovligt" ekstra-tiltag i kontrakten/hjemmelavet kontrakt. Har du derimod overtrådt regler i kontrakten, så har udlejer som hovedregel lov til at opsige dig med 1 mdr. varsel - hvis det altså er indskrevet i kontrakten. Så hjem og find den frem og se hvad du kan holde dig til :)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejkl

En mundtlig opsigelse gælder også?

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har arbejdet som jurist i Koebenhavns Huslejenaevn saa lidt viden om omraadet besidder jeg forhaabentligt.

Udlejer kan godt lave en mundtlig opsigelse, af bevismaessige aarsager kan dette dog ikke tilraades. hvordan skal han kunne bevise at du er blevet opsagt hvis du benaegter dette?

En anden ting er at jeg tvivler meget paa at han kan opsige dig med 3 maanders varsel - du er velkommen til at sende mig din lejekontrakt saa skal jeg gennemgaa den og fortaelle dig dine rettigheder uden beregning. Der er absolut ingen grund til at bruge penge paa LLO, som jeg i oevrigt aldrig har vaeret saerligt imponerede af ud fra de sager jeg har behandlet. Du skal ogsaa spare pengene til en advokat lidt endnu. 

Send en Personlig besked saafremt det har interesse, saa faar du min e-mailadresse.

Mvh

Anders

 

 

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal desuden bemaerkes at vil udlejer opsige dig efter nogle bestemte paragraffer saa skal det vaere skriftligt:

§ 87. Udlejerens opsigelse efter § 82, litra b, og § 83 skal være skriftlig og indeholde oplysning om lejerens adgang til at gøre indsigelse efter stk. 2. Udlejerens opsigelse efter § 83 skal endvidere indeholde oplysning om opsigelsesgrunden. Er det lejede udlejet til andet end beboelse, skal opsigelsen tillige indeholde oplysning om lejerens rettigheder efter §§ 88-90. Indeholder opsigelsen ikke disse oplysninger, er den ugyldig.

Send mig kontrakten saa skal jeg se paa den, men du staar formentligt ganske godt......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)