Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville DU køre lidt længere for den bestemte vare?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Baggrund: Pånær H&M`s mamaafdeling, så er der 75 km til den nærmeste ventetøjs/ammetøjsforretning, dog er der alle netbutikkerne. Jeg har nu muligheden for at lægge min kommende vente/ammetøjsforretning inde i midtbyen, eller at lægge den i en lille mindre by 5 km. fra midtbyen. (selvfølgelig stor prisforskel)

Spørgsmålet er: Vil jeg få kunder hvis jeg vælger at lægge forretningen uden for byen??? Jeg tænker, at kunderne gerne vil køre de ekstra par kilometer for det, når nu alternativet er, at de enten skal køre 75 km for at prøve tøjet i en butik eller at de skal gå på nettet og ikke har mulighed for at prøve tøjet inden køb. Hvis du havde brug for netop denne varegruppe, ville DU så køre lidt ud på landet for at købe det? 

pf.t.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lægger en butik 5 km væk fra det der tiltrækker kunderne, så spilder du dine penge Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Hvis du lægger en butik 5 km væk fra det der tiltrækker kunderne, så spilder du dine penge Smile

 

Jeg vil ikke sige at du spilder dine penge, men du vil gå glip af rigtig mange impuls køb.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Beliggenhed betyder ALT...

 

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvilke impulskunder? Det er en helt bestemt gruppe jeg går efter, ikke impulskøberne. Det er i hvert fald de færreste, som ikke er gravide, der ville gå i en ventetøjsforretning og købe tøj skulle man mene? :)

Jeg er selv lige blevet gift, og for at få en "ordentlig" brudekjole kørte jeg 30 km ud af byen for at få mig en kjole - også selv om jeg skulle til 7 prøvninger før den var færdig og jeg måtte køre frem og tilbage konstant. Jeg gjorde det fordi der ikke rigtig var andet end "den dårlige" forretning i byen samt at jeg så kun kunne tage chancen og købe den over nettet eller køre 75 km til en større by.

Jeg tænker lidt, at sådan må det næsten også være med ventetøjet, vil man ikke køre lidt for det, hvis man virkelig har brug for det?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gravide kvinder tager også en strøgtur i ny og næ, så jo der vil være impulskøb.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg tror da nok du vil gå glip af nogle impulskøb, men jeg vil give dig ret i, at man normalt gerne vil køre efter "særvarer". Oveni er de fleste jo på barsel, når de skal købe amme-tøj, så der er trods alt lidt mere tid til at køre efter det man gerne vil ha' :-) Hvis du sørger for at indrette butikken, så man kna ha' den llle med ( puslebord, ammeplads, microovn til at varme sutteflasker, plads til barnevogne etc ) vil det nok være et hit ift. at man måske skal køre lidt længere, og derfor har sværere ved at ramme ind i et passende "timeslot" mellem to amninger - og der måske ikke lige er en caf'e ved siden af, hvor man kan holde en pause.

Det var lige mine tanker - held og lykke med projektet :-)

Mvh Mira - mor til 2 Smile

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Spændende ide du har.

Lige lidt fakta:

Hvor stor er forskellen på huslejen fra bymidten og så den by 5 km væk?

Hvor stor er den i % i forhold til dit budgeteret overskud / omsætning?

Hvorfor jeg spørger, ar fordi jeg har stået i præcis den samme situation som dig. Her valgte jeg at leje mig ind i et rimeligt lokale for 5.000 pr. måned. Beliggenheden var i udkanten af den indre by.

Alternativt var en - om ikke strøg placering - så i hvert fald på en strøggade, hvor folk går og oser, og hvor der er mulighed for stativer på gade osv. Her var huslejen det dobbelte - 10.000.

Resultatet blev, at jeg ikke turde binde an med det dyre lokale, da det kun var en prøveballon jeg skulle sende op. Men det viste sig ret hurtigt, at de 5.000 som jeg sparede i husleje, mere end blev opslugt på ekstra annoncer, for at gøre folk opmærksomme på min eksistens. - Og så er jeg stadig af den opfattelse, at med den dyre placering, ville jeg stadig have haft en større omsætning.

Så selvom du måske ikke selv opfatter det som impulskøbere, som du skal have fat i, ja så skader det jo ikke at have en beliggenhed, hvor alle kommer forbi. Måske mormor eller svigermor, jo lige tænker.. ahh lad mig lige smutte ind og købe en lille ting til den ventende morWink

Birger

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

tror også der falder mange kunder fra.. Det kræver ekstremt hård markedføring at få dig frem. Butikkerne i byen vader folk lige forbi, det gør de jo ikke på samme måde ude på landet/små byer

 

Mikkel

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Der er jo altid mere i det end lige "det hurtige indlæg", men det er dejligt lige at høre andre menneskers mening og tro på tingene.

Det er sådan, at jeg ejer bygningen i "den mindre by", og lejer lejlighederne ovenover ud. Der har jeg et så fint overskud, at jeg gør det sådan (hvis forretningen skal ligge deri) at jeg kun skal betale for mit forbrug. Inde i midtbyen, er den mindste husleje af de lokaler jeg er blevet tilbudt 10.000 pr mdr uden forbrug. I begge butikker skal der laves en del før jeg kan være tilfreds med det til butik.

Mht reklame. Jeg har i forvejen 2 andre firmaer hvorigennem jeg har en fordelagtig aftale med bla lokalaviser samt lokalradio. Denne aftale kan jeg køre videre på med den nye butik. (feks. 2 halvside-reklamer pr mdr samt x-antal radiospots à 7 sekunder 2.800 kr.) Det er meget meget billigt i forhold til hvad jeg startede med at betale for 6 år siden for de andre firmaer :)

Summa sumarum..... Jeg tror faktisk, at jeg prøver at lægge den i udkanten af byen. Går det helt galt, så må man jo bare på den igen inde i byen istedet :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)