Køb et Amino Sponsorlink
Er der nogen der kan hjælpe mig ved at fortælle mig hvordan jeg kan gøre det på mit webhotel hos surftown? Det er wordpress jeg kører
1. Kopier .htaccess filen til dit skrivebord.
2. Højreklik på .htaccess filen og vælg Egenskaber/Properties
3. Fjern flueben fra Skrivebeskyttet/Read Only
4. Upload til server.
På surftown har jeg ofte måtte slette min .htaccess-fil og genuploade den hvis jeg har haft brug for at opdatere den. Jeg har altså ikke været i stand til at overskrive den direkte.
Martin Hegelund MøllerComboWeb webbureau
Tak for svarerne. Under hvilken mappe finder jeg htacces filen? Er newbie inden for den tekniske del af wordpress
I samme mappe som hvor din Wordpress-installation ligger.
Hvis ikke du kan se den, så er det muligvis fordi din FTP-klient ikke viser filer, hvor filnavnet starter med et punktum. Afhængig af hvilken FTP-klient du bruger, så kan du slå dette til/fra under indstillinger.
Arbejder du som IT- eller webleverandør?
Afprøv vores cloud hosting løsninger med tilhørende API'er og salgsværktøjer. Kontakt mig her eller ring 70 22 29 32.
Hmm kan ikke helt finde den selvom den viser skjulte filer. Hvor kan den mon ligge henne?
Det er ikke sikkert der er en. Så må du selv oprette en manuelt.
ØV. Hvordan opretter jeg sådan en og hvor skal den lægges i installationen?
Opret et tekstdokument på dit skrivebord der hedder htaccess.txt. Upload filen til din server (der hvor du har installeret wordpress) og omdøb den til .htaccess - Så skulle det virke :D
Hvis du fx anvender FileZilla, så vises skjulte filer (som .htaccess fx) ikke per default. Det skal først slås til. http://www.tech-evangelist.com/2006/03/12/filezilla-display-hidden-files/ Du kan gøre din .htaccess-fil skrivbar ved at ændre rettighedskoden fra 644 til 777 med din FTP-klient. Typisk ved at højreklikke på filen og vælge rettigheder. I FileZilla hedder det 'filrettigheder'.Husk at ændre rettighedsniveauet tilbage, når Wordpress har indskrevet de ønskede ændringer.
Kasper BergholtMediebevægelsen ApS