Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødre og fædre - vi har brug for jeres hjælp!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indspark Mara. Jeg noterer mig, at man gerne vil kunne integrere en indkøbskurv, automatisk indstilling af højde, samt at det ville være smart, hvis barnevognen var vandtæt.

 

Men hvorfor er den plads, der er under barnevognen ikke god nok som indkøbskurv? 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal man hele tiden bukke sig ned - her gang man tager en vare - og der er ( på papiret ) ikke tilladt i mange supermarkeder at benytte andet end kure og vogne til at handle i, og en vogn kræver altså lige en hånd mere end man har....

De fleste jeg har set, stiller istedet en kurv henover vognen/styret, hvilket gier en farlig ubalance - og er yderst uhensigtsmæssigt, når de små er store nok til at sidde op og nå lidt for langt :-)

De steder hvor der er den nye slags kurve man kan trække, er der ikke helt samme problem - men det er stadig hårdt for ryggen at bukke sig ned hele tiden.

Man skulle tro jeg næsten var fysioterepeut  med alle de ergonomisk relaterede forslag - men jeg er altså *bare* mor :-)

Mvh Mira

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

preben mortenwold:

Påsætning af en lille hjælpe motor, som tilføfører ´fremdrift ved stigninger og  bremser ned af.

Det vil være et hit i San Francisco Idea

 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. er lige blevet far, eller lige og lige, for 6 måneder siden.

Men der er egentlig ikke rigtig noget jeg savner ved en barnevogn, eller har tænkt, det her skulle der have været... Måske som det eneste at de er mere holdbare, nemmere at betjene, og ikke knirker bare vejret skifter lidt, især når man betaler over 8000 for en barnevogn.

Kigger du på markedet og undersøger en masse ting, vil du også finde ud af at rigtig mange af de ting som bliver skrevet i det her forum, allerede eksisterer.

Eks. hjælpemotor, punkteringsfri hjul, osv osv....

Ud over det ser jeg at forældre i dag er for bange for at der skal ske barnet noget bare fordi det regner en smule, eller solen skinner ind i barnevognen. Man kan tænke lidt, hvad gjorde man i gamle dage, eller bare selv da vi andre var børn? selv sådan en lille ting som en babyalarm gør faktisk at man bruger endnu mere tid på at lytte til hver en lille ting, og man render frem og tilbage fordi der muligvis kunne være noget, det gjorde man ikke da jeg var baby (siger min mor) Smile

Begynder man så at monterer instrumenter af forskellige typer i barnevognen så man kan se barnets ve og vel, bliver dette bare endnu værre, for så ser man jo hele tiden på monitoren eller hvad der nu er, og hvad så når temperaturen falder 1grad... skal man så lige pakke barnet mere ind eller hvad skal man...

Ville bare lige komme med lidt indput til dette :) håber du kan bruge det til noget

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 00:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har selv en Emaljunga barnevogn, og det eneste jeg kunne bruge på den var en lille lydløs motor, ståbræt, og et form for knækstyr.... ;)

Henvender sig nok mest til de fædre som bliver sendt afsted for at få barnet til at sove ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Hadian/Manifix:
Jeg kunne aldrig i livet drömme om at lägge en baby i en högteknologisk barnevogn.

Så lade være - vi lever i en fri verden.

Lise Hadian/Manifix:

En baby er et lille nyt liv som behöver foräldrenes kärlighed, opmärksomhed og fysiske närvär

Det er vi helt enige i.

Lise Hadian/Manifix:
ikke alle mulige tekniske dimser som kan overvåge barnet og gi besked til foräldrene om den lille nu er for varm, for kold, vågen etc.

Mit indlæg er ment som et supplement - ikke en erstatning for omsorg og almindelig sund fornuft. Det ene behøver ikke udelukke det andet.

Lise Hadian/Manifix:

Hele ideen er helt grotesk i mine öjne; Hvorfor afläse på en skärm om babyen har det varmt i stedet for at märke efter på det lille pus? Hvorfor overlade til teknikken at bedömme hvordan barnet har det i stedet for at med egne öjne og händer se og märke på barnet og gi det den kontakt det behöver?

Igen - det ene udelukker ikke det andet. Det er f.eks påvist (jævnfør sundhedsstyrelsen) at der er øget risiko for vuggedød hvis barnet sover ved for høje temperaturer - så en temeraturmåler som supplement mener jeg stadig er en rigtig god idé, så man kan få en "early warning". Jeg tror at det er de færreste forældre der ikke på et eller andet tidpunkt har oplevet at deres børn ikke på et eller andet tidspunkt har haft enten for høj eller for lav sovetemeratur.

Desuden kan jeg ikke se problemet i en "non-intrusive" monitorering som et supplement.

Lise Hadian/Manifix:
Jeg er lettere chokeret, forarget, rystet og foruroliget

Det forekommer mig som en noget hysterisk udmelding, set i lyset af trådens øvrige pragmatiske holdninger.

Lise Hadian/Manifix:

Ja, det er bare min mening, og ja, jeg har börn og ved I hvad: de har alle klaret sig rigtig fint med en ganske almindelig barnevogn :)

Det er jeg ikke i tvivl om - jeg er også overbevist om at visse stammer i Afrika lever fint med bue og pil og med at lave mad over bål, men det får mig ikke til at skrotte indkøbskurven og et komfur.

 mvh

Jan

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 12:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:
Det er jeg ikke i tvivl om - jeg er også overbevist om at visse stammer i Afrika lever fint med bue og pil og med at lave mad over bål, men det får mig ikke til at skrotte indkøbskurven og et komfur.

Du skulle prøve at være spejder ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg foreslå i kigger en trillebør efter hvordan den kan gøres ergonomisk for der tror jeg virkelig er muligheder, den har sikkert mange skæve rygge på samvittigheden...

Preben

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange høje mennesker vil være utorlige glad for, hvis barnvognet(håndtaget) kunne  justeres 'løftes -sænkes' så den passet til ens højde!

 

Fra Landskrona
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha-da-da..! Jeg skal pröve at fatte mig i korthed..

Först TAK til Kim for at lade mig tro på at der er håb for fremtiden ;)

Jeg tror såmänd jeg har forstået ideen med projektet, jeg ser bare ikke nödvendigheden af det.  Jeg synes det er helt fint at man videreudvikler div. praktiske funktioner som fx sammenklappeligheden og vil I udnytte hjulenes energi til at generere ström til lygter eller oplade mobilen, så er det også helt ok med mig. Det jeg reagerer imod er når man vil lägge teknisk udstyr til som i mine öjne er unödvendigt. Er det virkelig så meget lettere at holde öje med en monitor end at kigge ud ad vinduet? Er det overhoivedet forsvarligt at overlade barnets sikkerhed/tryghed til elektronisk overvågning?

Jeg ved jeg sandsynligevis får på puklen for det her, men jeg vover alligevel: Er det måske sådan at det at stå med ansvaret for et lille barn er for overväldende, så man derfor föler sig tryggere med elektroniske hjälpemidler der forsikrer en om at alt er okay og tager sin del af ansvaret?

Hvis det er tilfäldet, så vil jeg anbefale at man tager springet og faktisk vover at ta det fulde ansvar OG giver sig selv fornöjelsen at vokse med opgaven.

Afslutningsvis er jeg sikker på at vores börn og vores verden som helhed har mere brug for lejrbål & menneskelig kontakt end for overproduktion af elektronik som skal däkke kunstige behov..

Over & out..!

 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)