Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk styg snyderi

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er desværre ingen tvivl om, at denne slags mail giver et rigtigt stort afkast til bagmændene.

Problemet er her, at der ikke gives tilstrækkelig information om denne slags "overgreb" eks. fra PBS i denne sag, udover en advarsel på en hjemmeside eller en tilfældig nyhedsside.

Hvordan man i givet fald når ud til alle, herunder i realiteten dem der i givet fald vil være de "lette ofre" ved jeg ikke, men en direkte mail til dem ville måske kunne afværge de fleste tilfælde, da det trods alt er her, de vil svare på den omtalte falske mail.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis der er et par stykker som kan og vil er jeg med på følgende projekt:

Vi laver en side, hvor man kan tilmelde sig en tjeneste, hvor man adviseres direkte med en mail og en SMS, når der er phishingtilfælde - og andre vigtigte trusler - som skal UD til så mange som muligt nu og her og på en måde, som er til at forstå.

Den retter sig mod private - hr. og fru Jensen - uden at dette må opfattes som negativt. Dvs. de 99% af den danske befolkning, som ikke interesserer sig for teknik osv.

Jeg har serverplads og den fornødne teknik til rådighed = ingen investering. Mangler et par stykker som vil kode skidtet, lave SEO og som "kan" det der med reklameprogrammer. Ud over at jeg har den fornødne hard- og software er jeg ret ferm til administration.

Indtægt - reklamer i SMS'er og mails.

Og ovenstående er faktisk seriøst.

Vh
Lars

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Altså hvis der er et par stykker som kan og vil er jeg med på følgende projekt:

Vi laver en side, hvor man kan tilmelde sig en tjeneste, hvor man adviseres direkte med en mail og en SMS, når der er phishingtilfælde - og andre vigtigte trusler - som skal UD til så mange som muligt nu og her og på en måde, som er til at forstå.

Den retter sig mod private - hr. og fru Jensen - uden at dette må opfattes som negativt. Dvs. de 99% af den danske befolkning, som ikke interesserer sig for teknik osv.

Jeg har serverplads og den fornødne teknik til rådighed = ingen investering. Mangler et par stykker som vil kode skidtet, lave SEO og som "kan" det der med reklameprogrammer. Ud over hard- og software er jeg ret ferm til administration.

Indtægt - reklamer i SMS'er og mails.

Og ovenstående er faktisk seriøst.

Vh
Lars

Hej Lars,

Overordnet er din idé meget god - men det vil dog nok udmunde i at folk vil få flere mails igennem dette system, end noget andet - der er virkelig mange phisingmails i opløb, i mange varianter.

Man har i mange år, prøvet at informere alle om at den bedste sikkerhed er at bruge sund fornuft, selvom det til tider kan være svært at gennemskue.

Jeg er i en overbevisning om at medier, såvel som virksomhederne selv, er god til at informere hvis f.eks. bankernes navn bliver brugt i phising henseende.

Desværre er der mange der er naive nok, til at tro at alt der havner i deres mailboks, er gode varer.

I dette konkrete tilfælde burde PBS nok have sendt en mail til alle sine kunder.

/ Henrik

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget man også lige skal være opmærksom på er, at man kan have en forskellige reply-to og from adresse. Der kan sagtens stå at den er sendt fra pbs@pbs.com men i virkeligheden svares der til mangel@liv.org.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
mangel@liv.org

- Big Smile *Griner lystigt* Det var dog en herlig adresse.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Petersen:
men det vil dog nok udmunde i at folk vil få flere mails igennem dette system, end noget andet - der er virkelig mange phisingmails i opløb, i mange varianter.

Du har sikkert ret.

Henrik Petersen:

Jeg er i en overbevisning om at medier, såvel som virksomhederne selv, er god til at informere hvis f.eks. bankernes navn bliver brugt i phising henseende.

Tjohhh både og. Det der for mig sker er, at virksomhederne orienterer på deres egne præmisser - på afsenderpræmisser og netop ikke på modtagernes præmisser.

Men jeg er ikke den rigtige til at have en holdning, for jeg er nyhedsfreak om en hals. TV, radio, net, snailpapers - alt med nyheder - jeg lapper det i mig.

Er jeg prototypen på en dansker ? Næppe. Det der kunne være interessant var, at nogen om f.eks. en uge lavede en undersøgelse og spurgte et repræsentativt udsnit af befolkningen: "Hvornår er du sidst blevet advaret mod phishing".

Personligt er jeg "bange" for, at der er færre end man umiddelbart ville tro, der kan huske denne her.

Jeg håber dog, at jeg er et fjols, der taler mod bedre vidende Smile

Vh
Lars

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i princippet enig med Lars.

Jeg synes generelt, at informationen om eks. phishing er alt for dårlig, uanset hvem det omhandler.

Bankerne informerer først på deres hjemmeside, hvor de først går i medierne når problemet bliver alvorligt. PBS har jeg endnu ikke hørt om, hvilket så er påfaldende, idet der allerede er flere bare på denne tråd, der allerede har modtaget den omtalte mail.

I et informationssamfund som det danske, synes jeg netop orientering og informationer af denne art behandles for lemfældigt og langsomt.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes mediernes advarsler mod konkrete trusler har gjort mere skade end gavn.

Senest så vi 'Facebook virussen' der vel ret beset havde meget lidt med Facebook at gøre (sendte FB-beskeder med link til virussen fra din konto). For nylig fik jeg også sendt en mail, angiveligt fra politiet der brugte viral markedsføring, om at man ikke måtte åbne en mail med en bestemt tekst. 

Hvis blot svindelnumre blev efterforsket seriøst og bagmænd engang i mellem blev stillet til ansvar, tror jeg situationen ville forbedres, men det er ren utopi at dansk politi kan løse sådan en (1) opgave.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brugte folk bare SPAMfighter, så ville de aldrig se den mail...
En let, elegant og gratis løsning...

Dbh martin

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)