Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fantastisk styg snyderi

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står min mail-verden simpelthen ikke længere.. Hvad sker der for de mennesker, der enten er så inkompetente at de ikke har andet at lave, eller er så lud-liderlige efter penge, at de lokker tavelige informationer ud af folk, og så med en så fantastisk pålidelighed som i den mail jeg lige har modtaget:

 

Meddelelse om begrænset kontoadgang (PBS Kortsystemer)
Fra: PBS Kortsystemer [pbs@pbs.dk]

Vedhæftet: PBS Kortsystemer.htm

Som et led i vores sikkerhedsforanstaltninger gennemgår vi jævnligt aktivitet i PBS-systemet. Under en nylig gennemgang har vi opdaget et problem med din konto.

For at kunne imødekomme bestemmelserne i den finansielle servicebranche, har vi brug for flere oplysninger til at bekræfte din identitet.

Download og udfyld
formularen.

Venlig hilsen

PBS Compliance-afdelingen

Copyright © 1999-2010 PBS. Alle rettigheder forbeholdes.

 

 

  • Fantastisk velskrevet
  • Copyright
  • OK navngivet fil
  • Shokerende e-mail adresse og emne
  • Et godt tidspunkt

 

Eneste fejl i mine øjne: datoen/dagen (søndag).

Hvad siger i til sådanne mails, og er der nogen der er hoppet på den? Jeg var selv meget tæt på at åbne filen - jeg ville dog næppe udfylde den.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror de fleste har fået fokus på disse "snyde" mails.

 

Tvivler på ret mange stadig hopper på den, lidt som når man får mail om man har vundet en masse penge.

Men hvordan får de afsender mailen lavet til pbs@pbs.dk ?

De køber vel ikke domæner i eget navn eller eget kreditkort

 

Mikkel

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en svaghed i e-mail standarden at man kan sætte afsenderadressen til hvad man vil, uanset om man ejer adressen eller ej. 

De har desuden sat svar adressen i e-mail til pbs@pbs.com, jeg ved ikke om det så rent faktisk er en adresse de ejer, sådan at de kan svare på de nervøse brugeres spørgsmål? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja , fik den også her til morgen, og havde da tænkt jeg skulle kontakte PBS på mandag for at høre nærmere, inden jeg foretog mig mere.

Meget godt skrevet, og sikkert nogle der er hoppet på - det er jo søndag morgen.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også fået den.  Dataene sendes til en server i Dallas, IP 208.101.9.140.  Mht. afsenderadressen, så tror jeg den er lige så meget et scam som resten. For PBS findes faktisk. .com viderestiller til .org og tilhører noget som heddet "Public Broadcasting Service"

Mon ikke en søndag netop er valgt med vilje. Mennesker som kan skrive så fejlfrit dansk ved sgu godt, at bankerne er lukkede i dag. Jeg tænker, at de regner med at folk - da de ikke lige kan kontakte banken - så tænker: "Jeg må hellere sende dataene inden der sker mere misbrug" - og så har skiderikkerne 24 timer at løbe på.

Filen i sig selv ser ufarlig ud - det er rent html, så hvis bare folk sletter den, så sker der ingen skade.

Vh
Lars

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart den mest professionelle jeg endnu har set i min 20-årige karriere som inkarneret computernørd - scary Smile

Mit gæt er, at alle alarmklokker hurtigt vil ringe hos de fleste brugere på Amino. Men hvad med alle dem, som er mindre teknisk kyndige og måske ovenikøbet står i en lidt klemt økonomisk situation?

Der skal jo reelt kun et par enkelte udfyldte skemaer til, før scam'erne kan hæve en fed hyre.....

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt PBS i dag og lav politianmeldelse straks.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:
Mit gæt er, at alle alarmklokker hurtigt vil ringe hos de fleste brugere på Amino. Men hvad med alle dem, som er mindre teknisk kyndige..

Præcis. Det gode er, at privatpersoners økonomiske tab jo skal dækkes af bankerne, men det samme gælder jo ikke erhvervsdrivendes tab. Jeg har f.eks. et kort til vores private konto og et til firmakontoen. Hvis jeg indsendte oplysningerne på firmakortet, ville jeg selv skulle dække tabet.

Really scary  Devil

Jeg håber du har ret mht. Aminos brugere - men ikke desto mindre mener jeg ikke, at der kan advares for meget.

Vh
Lars 

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at der allerede er nogle der advarer mod denne e-mail. Ikke at jeg tror nogle her kunne finde på at udlevere deres data fordi der kom en e-mail der bad om dem.

Pbs og bankerne eller PayPal ville jo aldrig sende sådan en, hvorfor skulle de det, de har jo oplysningerne i forvejen! Hvis de fik mistanke om misbrug ville de blot lukke kontoen omgående!

Men hvis der skulle være nogle der er i tvivl og søger på amino, var det måske en ide at ændre overskriften til "PBS svindel e-mail" eller noget i den retning.

 

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kommet en officiel advarsel ud nu:

http://epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article2002074.ece

 

Hilsen Allan

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)