Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklameparaplyer - god idé ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Alle har prøvet det! Det begynder pludselig at regne og paraplyen ligger hjemme i skuffen. Hvad gør man? Vælger at gå videre og blive drivvåd, bliver i læ til regnen stopper eller køber en ny paraply?

I Danmark er der i gennemsnit 121 nedbørsdage om året. Det betyder at sandsynligheden for at ende i ovennævnte situation mere end én gang, er meget stor.

Ved samlingspunkter, som f.eks. Strøget i København, hvor der døgnet rundt er fyldt med fodgængere, må der derfor være stor efterspørgsel efter paraplyer, når det regner. Dette underbygges af at der findes utallige paraplyudbydere i dette område. Når der ses så mange udbydere, må det være fordi forbrugerne er villige til at erhverve paraplyer via impulskøb.

Den danske lukkelov gør det svært at købe en paraply efter kl. 19. Når det regner er efterspørgslen ikke afhængig af, hvad klokken er, men styres i stedet af et fysisk behov der skal dækkes. Løsningen på dette kunne være at sælge paraplyer via automater. Disse automater vil ikke være begrænset af lukkeloven, hvorfor det vil være muligt at købe paraplyer hele døgnet.

Når folk går rundt med deres paraply over hovedet, bærer de faktisk rundt på store tomme  reklamebannere. Hvorfor ikke udnytte dette og sælge paraplyer med reklamer på? På denne måde er der både mulighed for indtjening ved salg af paraplyer og ved salg af reklamepladser?

Reklameforbruget i DK viser at virksomhederne i Danmark har et stort behov for at markedsføre sig, bl.a. via udendørs reklame.  I 2006 var reklameforbruget i Danmark ca. 28 mia. kr. Forbruget på plakater, trafikreklamer og anden udendørsreklame udgjorde 405 mio. kr. og beløbet har været stigende siden 2007.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan blive en rigtig god ide og en som falder igennem..

Jeg er ikke selv en som har brug for en paraply hvis det begynder at regne, men min kæreste bliver altid sur hvis hun glemmer sin egen og det så begynder!

Men hvis de skal være med reklamer på, hvorfor så ikke gøre dem helt gratis for folk.. Desuden skal du tænke på at disse automater skal stå udenfor og derfor at risikoen for hærværk kæmpe stor!

Derudover forventer man at lukkeloven helt er afskaffet i 2011 eller 2012 (såvidt jeg husker :) ) og dette gør at der ikke rigtig vil være brug for disse automater, dog kan man kører på at få en gratis paraply med reklame på..

Til sidst vil jeg sige at jeg slet ikke aner hvor modebevidste folk er med hensyn til en parably (har aldrig selv ejet en), men jeg kunne godt forestille mig at folk ikke gider gå rundt med en rød paraply, hvor der står Post Danmark..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne man ikke stå i egen høje person og dele dem gratis ud. --- "Hej jeg kommer fra firmaet RØde byggeklodser kunne du ikke bruge en gratis paraply" ?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Idéen tror jeg desværre ikke kan holde ud fra et økonomisk synspunkt, idet sådanne paraplyer ikke mås koste meget mere end kr. 30-50 ellers vil de simpelthen ikke blive solgt.

Ydermere er der reklamer på, så forventer man ikke også at skulle betale herfor. Så er selve reklamen heller ikke uvæsentlig, eks. er jeg inkarneret Coca Cola drikker hvorfor Pepsi er totalt udelukket, og jeg er nok ikke den eneste.

Der skal under alle omstændigheder laves meget "benarbejde" inden dette projekt sættes igang.

Hilsen

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange ting der skal falde i hak, for impulskøb af en paraply. Har selv en gang i mit liv købt en paraply, fordi jeg stod og manglede en og det regnede. Det var på en rejse til Italien, hvor man måske giver lidt mere efter, da man jo er på ferie.

Ideen med reklame på paraplyer er god, men at sælge dem når det regner og på trængte pladser i det offentlige rum tror jeg er for omstændig.

Tror mere du skal tænke i andre baner. F.eks. lidt større firmaer, som kunne yde service for sine medarbejderne, når de skal til og fra arbejdet. F.eks. at de gratis kan tage en paraply som lån/leje når de tar fra arbejdspladsen hvis det regner og så aflevere den senere igen. På den måde ville du kunne sælge partier til firmaere.

Eller at du får firmaer til at sposorere reklameparaplyer, som du så står for at dele ud ved specielle events.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:
Eller at du får firmaer til at sposorere reklameparaplyer, som du så står for at dele ud ved specielle events.

God idé...

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det minder mig om dengang jeg var på ude at rejse i Italien. Så snart det begyndte at regne i Rom var gadesælgerne lynhurtige til at hive paraplyerne frem, og i løbet af 5-10 min blev hele gaden (set oppe fra) omdannet til paraplyer i lange baner.

De solgte dem b.la. omkring de store turistattraktioner hvor turisterne havde stået i kø i lang tid for at komme ind og derved havde valget mellem at blive våde, hoppe ud af køen eller købe en paraply. Mange valgte det sidste. De blev solgt til 4-6 euro pr. stk. og i den situation havde folk nok været ligeglade om der var reklamer på dem eller ej (hvilket man så ville kunne tjene ekstra på, ved at have reklamerne på)

Om det vil kunne lade sig gøre i københavn skal jeg ikke gøre mig klog på Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)