Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig service fra SKAT?

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Angående cloud computing er det så ikke lige sikkert at SKAT's "gode og gennemprøvede" (læs: gamle) system kan afvikles i sådan et miljø.

Det er meget muligt - og det er også meget muligt, at det ikke er en god ide, at lægge de offentlige databaser ud i de kommercielle clouds der findes i dag, men så ville det måske være en rigtig god ide, at det offentlige lavede deres egen cloud - for presset på de forskellige offentlige services falder jo ikke de samme dage året rundt. Giv det som en årsopgave til super-nørderne på DTU eller Datalogistudiets sidste år, så skal I se løjer :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Det er iøvrigt samme problem med f.eks. skolernes nationale test. Det hart kostet millioner af kroner at lave det system, det har fejlet i tre år og vrker fortsat ikke. Og ved i hvad det er? Det er nogle online formularer eleverne skal udfylde! My fucking God!

Ja, vi havde speed-test i dansk, hvor den skulle kunne sige hvor hurtig og dygtige vi var til at læse.. Problemet var bare at den tog 2 - 3 minutter at loade efter hvert spørgsmål Wink 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Ja, vi havde speed-test i dansk, hvor den skulle kunne sige hvor hurtig og dygtige vi var til at læse.. Problemet var bare at den tog 2 - 3 minutter at loade efter hvert spørgsmål Wink 

LOL !!

2-3 minutter. Fuck hvor kan man altså loade meget data fra en moderne database på 2-3 minutter hehehe

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Simon:
Problemet var bare at den tog 2 - 3 minutter at loade efter hvert spørgsmål Wink 

LOL !!

Ja, men det var ikke engang det værste.. De ville have vi skulle gennemføre testen og tage biologi testen bagefter (den havde værre problemer. Det billede vi skulle besvare udfra, kunne den ikke loade!!) altså umuligt at svare. Men vi skulle gennemføre, fordi det havde "staten" jo sagt.. hvor firkantet, det var åbenlyst at de resultater kunne vi ikke bruge Wink

Glæder mig i øvrigt til at høre dit foredrag til Aminotastic

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for at håndtere hele loginprocessen, websidevisning osv. osv., så forstår jeg ikke hvorfor SKAT ikke i stedet sætter et batchjob til at generere årsopgørelsen og derefter emailer det ud til folk som en krypteret og passwordbeskyttet PDF-fil.

Ikke mere spidsbelastning, ikke mere overkapacitet for 1 dag. Billigere, mere effektivt, og alle har adgang til deres årsopgørelse i samme øjeblik de kan åbne deres email.

Overser jeg noget elementært her?

 

Hilsen Allan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:

I stedet for at håndtere hele loginprocessen, websidevisning osv. osv., så forstår jeg ikke hvorfor SKAT ikke i stedet sætter et batchjob til at generere årsopgørelsen og derefter emailer det ud til folk som en krypteret og passwordbeskyttet PDF-fil.

Ikke mere spidsbelastning, ikke mere overkapacitet for 1 dag. Billigere, mere effektivt, og alle har adgang til deres årsopgørelse i samme øjeblik de kan åbne deres email.

Overser jeg noget elementært her?

Sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke om løsningen, der er en hel del brugere der skifter e-mailadresse som andre skifter underbenklæder, så risikoen for at sende en opgørelse til en forkert borger er ret stor, hvilket datatilsynet vil slagte SKAT for.

Jeg er såmænd ganske tilfreds med den nuværende løsning må jeg indrømme Smile

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Simon:
Ja, vi havde speed-test i dansk, hvor den skulle kunne sige hvor hurtig og dygtige vi var til at læse.. Problemet var bare at den tog 2 - 3 minutter at loade efter hvert spørgsmål Wink 

LOL !!

2-3 minutter. Fuck hvor kan man altså loade meget data fra en moderne database på 2-3 minutter hehehe

Skolernes udfordringer skyldes ene og alene COWI manglende kompetencer. Håber Staten kræver erstatning. Der er ikke de første projekter COWI ikke magter.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Om der skal gå et par dage før jeg kan se min opgørelse, det rør ikke mig.

At DF stormer ud og forlanger, at det skal kunne ses  af alle på dagen - ren populisme.

Der må være andre steder, hvor de penge, det kræver, er givet bedre ud.

De kunne f.eks. doneres til BilletNet og lignende steder. Der er det da i den grad tiltrængt Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Om der skal gå et par dage før jeg kan se min opgørelse, det rør ikke mig.

At DF stormer ud og forlanger, at det skal kunne ses  af alle på dagen - ren populisme.

Der må være andre steder, hvor de penge, det kræver, er givet bedre ud.

Det er Danmark i en nøddeskal efterhånden og i managementmæssig forstand ægte mikromanagement. Og derfor er DK på røven, alle har så travlt med det der ingenting betyder i forhold til det der er vigtigt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Generelt synes jeg vi danskere er blevet for forvente og utålmodige, og bebrejder politikerne eller "det offentlige" når alting ikke kører 110% på skinner.

^^ He said it!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)