Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gårdbutik - god idé?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg kunne tænke mig at lave en gård butik, kunne derfor godt tænke mig og hører om i mener det kunne være en god íde.

Jeg forestiller mig at det skal være en form for brugsting/brugskunst - håndværk, men vil ikke lægge mig helt fast på emmnerne - har også tanker om udplantningsplanter af ikke almindelige sorter, samt frugt og grønt. Man kunne måske godt kombinerer det.

Jeg kunne godt tænke mig at finde samarbejds partner hvis der er noge der mener det er en god ´ide og hvis der er nogen der har nogle spændene produkter.

mvh. Steen

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vel være en ganske god idé. Men det kræver nok blandt andet, at man kender din geografiske lokation før man kan bedømme om det er en god idé.

I nærheden af store turistfyldte sommerhusområder? I nærheden af større byer? Eller ligger du bare helt alene langt fra land og ret?

Vh. Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det bliver svært for folk herinde at afgøre, om det kan køre eller ej. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det lidt op til dig at finde ud af, om markedet kan bæres? Beliggenhed, markedsføring, konkurrence osv?

 

God weekend. Smile

Mvh AdamO 

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er rigtigt selvfølgelig skal i lige vide hvor og hvordan i landet det er... undskyld....og iøvrigt mange tak for så hurtige svar...

Vi befinder os på vestsjælland lige op til en hoved vej hvor der er mange forbikørende "turister"  og søndags udflugter, 2 små byer i nærheden og ingen ligende forretninger i nærheden - ved godt det ikke er lokalbefolkningen der bliver de største kunder, men men...

det skal også lige siges at det i første omgang drejer sig om fritidsbeskæftigelse - altså først og fremmest i weekenderne - så det er ikke noget jeg skal leve af...

mvh Steen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Steen B:

Jeg forestiller mig at det skal være en form for brugsting/brugskunst - håndværk, men vil ikke lægge mig helt fast på emmnerne - har også tanker om udplantningsplanter af ikke almindelige sorter, samt frugt og grønt. Man kunne måske godt kombinerer det.

Jeg kunne godt tænke mig at finde samarbejds partner hvis der er noge der mener det er en god ´ide og hvis der er nogen der har nogle spændene produkter.

mvh. Steen

Hej Steen,

Gårdbutikker er rigtig hyggelige og det er altid spændende at køre rundt og se hvad man kan finde af spændende lokale ting når man er på tur gennem Danmark.

Desværre bliver jeg ofte skuffet fordi at det ofte ser ud som om at de forskellige gårdbutikker har samme leverandør som brugskunstbutikkerne inde i byerne. Så der er det samme masseproducerede udvalg af lys, stager og diverse andre ting der er lavet så man, med lidt god vilje godt kan overbevise sig selv om at det jo godt kunne være gammelt og unikt, hvis det ikke var fordi der stod 15 andre unikke ting helt magen til på hylden.

Hvis du kaster dig ud i sådan en projekt og det skal være i brugskunst-tings-familien, så håber jeg du finder noget der reelt har historie og ikke er noget man kan købe i næste gårdbutik man støder på.

Det med håndværk og planter / frugter lyder som en super idé.

Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz

 

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har helt ret Tommy - gider sq heller ikke alt det  skidt der ligner hinanden - men man kunne jo forestille sig kurvefletning - produkter til øl fremstilling og sådan - og den med planter og grønt tror jeg os er godt nok...

mvh Steen

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

Fandt dette gamle indlæg. Kom du igang med din butik? Går og pusler med samme ide, da vi netop er flyttet til en smuk gård på Midtsjælland. Jeg har masser af gamle ting og god adgang til smykker og kunst. Og desuden forestiller jeg mig at min have vil kunne levere blomster og stiklinger samt frugt til salg. Men jeg mangler en partner med sans for dekoration og udvalg af nye produkter i den rette stil. Måske kender du nogen eller kan give mig et par gode råd med på vejen?

Mvh

CBA

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen og CBA,

Jeg er ret overbevist om, at I har mulighed for at få nogle kompetente svar på www.erfaland.dk Prøv engang at kigge forbi - mon ikke I vil finde andre derinde med landbrugsejendomme, som tænker i samme baner?

Jeg selv tænker eksempelvis i at udnytte de eksisterende bygninger til mødefaciliteter...

De bedste hilsner

Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CBA

Ja det er et gammelt indlæg og en gammel drøm, men alt lever i bedste ånd endnu ..... men er ikke nået meget vidre, forstået på den måde at jeg godt vil ha bragt stalden op i en pæn stand (i ved jo med den slags bygninger... men er da også kommet lidt videre med det bygnings messige siden sidst ....

Nej har ikke nogle kontakter til nogle endnu (lidt for tidligt), men søger stadig den rigtige idé .... Hvordan med Jeres...?

 

mvh. Steen

Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se det er en gammel tråd, men vil alligevel lige give min mening til kende om emnet.

Personligt synes jeg en gårdbutik er en god idé. Jeg ville ønske vi havde flere herovre på Kolding-egnen. Fx med økologisk frugt, grønt og kød. Der er der nok også mange andre børnefamilier der ville synes - især hvis man ikke skal køre for langt.

Rikke Damgaard Sørensen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)