Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min Photoshop (.psd) fil kan pludselig ikke åbnes!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og var i færd med at arbejde på et layout og i samme øjeblik jeg trykker CTRL+S for at gemme, der chrasher min computer. Da jeg får genstartet og efterfølgende prøver at åbne min .psd fil, får jeg følgende fejlmeddelelse "Could not complete your request because it is not a valid Photoshop document."

Nu er jeg heldigvis ikke nået ekstremt langt med designet, men jeg ville selvfølgelig meget gerne kunne arbejde videre på det jeg har nået!

Har nogen oplevet dette problem? Nogen umiddelbar løsning?

Jeg prøvet et par recovery tools, uden noget held.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Større maskine med mere RAM.

Måske kan du være heldig at løse problemet ved at lukke alle andre programmer og køre et program, der renser din RAM.

Ellers må du bare på den igen. Du har simpelthen stillet større krav end din maskine kan honorere.Tongue Tied

Been there - done that...

mvh Hans

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Tror nu ikke at RAM eller andre computerresurser er problemet, da jeg sidder på en spritny computer til ca. 10.000 kr.

Jeg har også prøvet at sende filen til en kammerat og han fik den samme besked. Så ingen tvivl om at filen har det mindre godt. Er også ved at indstille mig på at det nok skal laves om, men håber nu stadig der findes et eller andet mirakelsvar derude :)

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en utrolig masse information på google om alle problemer, her har du forhåbentligt svaret på dit: http://en.kioskea.net/forum/affich-449-photoshop-cs3-can-t-open-files

Jeg håber det kan hjælpe dig

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Enja,

Tak for linket - jeg har googlet en hel del på det, men har desværre ikke fundet noget hjælp i de mange tråde rundt omkring :/

Jeg prøver lige at kaste rundt med computeren, kan være det hjælper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mrsam:

Hej Hans,

Tror nu ikke at RAM eller andre computerresurser er problemet, da jeg sidder på en spritny computer til ca. 10.000 kr.

Den typiske årsag er bare at Photoshop får opbrugt ens RAM og så crasher. Blot fordi det er en ny computer er det jo ikke sikkert der er smidt 8 GB RAM i den (dermed ikke sagt at PS ikke kan æde 8 GB).  Så syntes det var et rigtig godt bud Hans kom med.

Derudover er din fil sikkert blevet korrupt, idet du gemte, da PS var ved at skrive filen over  (gemme) da computeren genstartede. Så den fil er tabt.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om at det bud Hans kom med var helt fint, men kan blot konkludere at en 3mb .psd ikke æder mine 6GB RAM op ;o)

Men ja, jeg må desværre nok indstille mig på at den fil er død.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså Photoshop bruger jo ram på andet end blot at huske på dit billede.

Jeg har netop lukket de to små billeder, som jeg har redigeret i PS tidligere i aften.
Alligevel lægger PS i disse minutter beslag på i alt 82,3 MB Ram.

Hvis du har været flittig med filtrene, kan du let være kommet til at lægge beslag på væsentligt mere.

I Advanced System Care findes et lille tilbehørsprogram, som hedder Smart Ram. Det kan rense din Ram.

Jeg har nu lukket PS og køret Smart Ram - den frigav over 300 MB ram. PS og relaterede programmer (VersionCue) optager nu ca. 4 MB.

Så måske rækker dine 6GB alligevel ikke til de krav, du har stillet til maskinen.
Mit eneste råd er: Gem oftere.

mvh Hans

 

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene Hans, vil da klart lige få prøvet Smart RAM af her i kommende tid.

Jeg holder mere eller mindre mine fingre på ctrl+s hele tiden, så der bliver gemt godt igennem, så det er nok ikke der problemet ligger :) Havde jeg derimod gemt forskellige dokumenter ud, ja så havde der ikke været noget problem - men sådan kan man jo altid være så bagklog :)

Oh well, jeg må bare bruge weekenden på at genskabe filen igen!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)