Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man købe en ekstern mikrofon til Canon HG10 (videokamera)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Aloha aminoz .

Først og fremmest undskyld for placeringen af dette indlæg, vidste ikke hvor man skulle oprette det, med det her emne..

 

Jeg går og søger en Ekstern mikrofon til mit Canon HG10 videokamera, jeg har lusket lidt rundt på de forskellige sider med mikrofoner MEN kan intet læse om det faktis passer lige præcis til HG10 ? ..

Så vis der en video "dude" derude, som eventuelt kan forslå mig en, så vil jeg være meget lykkelig ! 

 

forsat god aften.

- Nichlas 

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlas

Den mikrofon indgang der er på dit kamera er et minijack stik - så det er det du skal kigge efter, alternativt er stikket på en mikrofon et XLR stik, men det kan du få en adapter til - så du skal ikke være så nervøs for hvilken du køber, med mindre du køber en dyr high end mikrofon, skal du nok få det til at virke.

Hvis du har kig på noget specielt så smid et link, så kan jeg hurtig se om det kan komme til at virke.

MVH

Meik

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

er det kun det eneste man skal kigge efter ? .. jeg troede der var specielle mikrofoner til de forskellige kamera ..

kan du f.eks ikke smide et link til hvilke mikrofoner du vil købe vis det var ? =) (prisen må gerne være inde for rækkevide )

den er kun til at nå nogen af de lyde der lidt længere væk lidt bedre =)

- Nichlas

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En mikrofon i den ende du søger efter er helt standart, hvis du har et headset til din computer kan du også bruge mikrofonen derfra.

Men når det så er sagt, så er der selvfølgelig stor forskel på hvor gode de forskellige mikrofoner er, om de er retningsbestemte eller om de optager alt omkring sig. Så da skal man tænke på hvad man skal bruge den til. Men hvis du bare søger efter en mikrofon i samme kvalitet som den der sidder indbygget i kameraet, så er her et godt sted at starte:
http://www.danguitar.dk/group.asp?group=197

Specielt denne kunne måske være noget:
http://www.danguitar.dk/product.asp?product=13632
Bemærk at den har et jack stik, og du skal bruge et mini jack, så du skal huske en adapter der går far jack til mini jack. som denne:
http://www.danguitar.dk/product.asp?product=13602

På samme måde hvis du vælger en anden mikrofon hvor der er XLR stik, så skal du bruge en anden adapter.

Men dit valg af mikrofon afhænger helt af hvad den skal bruges til og hvor store ambitioner du har omkring lydkvaliteten.

/Meik

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tak henvisningen Meik, men tror du misforstår mig lidt. Jeg leder efter en mikrofon du kan fastmontere oppe på mikrofon / lys holderen :)

og den skal kunne fange nogen af de lyde der er lidt længere væk bedre og mere klart ..

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)