Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

::: lidt små tosse tanker :::

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej 
Her lidt små tosse tanker fra en lidt ælder iværksætter "kun noget snik snak"

 

Jeg kan se at langt de fleste iværksætter her inde er af typen: KØB (ofte udenlandske vare) SÆLG DYRER IGEN til det danske folk.  Jeg selv er en af de "typer" og har gjort det i mange år og med stor susses...men men men :-)  hvis man tænker grundig over det så ville jeg selv være mere stolt over en type iværksætter -der kan SÆLGE til udlandet, altså at ens skatte penge faktisk kommer ude fra, og ikke bare flyver ud af landet og fra jer andre medborger, Det sker jo hvergang man gør indkøb i udlandet/DK til vider salg.  (Det samme gælder servicefag, det skaber helle ikke valuta i kassen)

 

Jeg går selv og tænker på hvordan jeg vender den del,,, Det kunne være fedt at kunne gøre det hele omvendt -sælge noget "Dansk" i det mindste Dansk design/service/ideer/produkter.  (Eks. Kina kunne da være toppen at vinde noget valuta tilbage på igen -hehe)

 

Så for mig, ser jeg mere op til en  iværksætter  det kan gå ud over hvor landegrænser og hive noget valuta hjem... Hvad siger i til de tanker ??? :-)  smid gerne jeres tanke om dette...

 

 

PS. det er ikke for at ned gøre alle  jer normale iværksætter, men vi kan jo ikke alle bare importer/servicer/plukke hinanden i DK :-)  Måske man skulle indføre en lidt laver privat skat til dem som kan exporter og skaffe valuta til landet :-) 

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har da også selv gået med de tanker. Jeg kunne også godt tænke mig at sælge danske varer i udlandet, så jeg følger flittig med i diverse tråde herinde og samler viden. Måske dukker der også en mulig partner op med et godt produkt, da jeg selv er bedst på salg, markedsføring og ledelse. Jeg mener også bestemt, at der er mange store muligheder, hvis flere her i landet turde at tænke stort.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville da gerne sælge til udlandet (meget gerne endda), men det er
bare så svært at konkurrerer på kundespecifikke web-løsninger når en
kinesisk programør kommer fra 7$ pr. time.

Men hvis der nu skulle være en eller anden der havde en lille ide til
hvordan man kom omkring den prismæssige konkurrence så vil jeg da
heller end gerne høre lidt mere...

Peder


Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er jo ikke nogen der siger at det man skal sælge nødvendigvis er ens egen arbejdskraft. Hvis man laver en meget populær internet-service med fokus på engelsktalende mennesker - så får man jo også solgt noget dansk. Hvis der f.eks. er nogen der klikker på en reklame på min weblog, så er der stor sandsynlighed for at det er en amerikaner.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)