Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg

E-handel, Internet & Online marketing
Læs flere ekspertindlæg

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Indlægget har  62  Svar |  10  der abonnerer på svar |  6.135  Visninger |  bedømt af 0 Amino'er
Side 1 ud af 7 (63 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »
Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07
Indlæg ialt: 1.099

Fra 37 oktober
Skrevet: 02-03-2010 23:38

Hej godaften! Selvom det er nat... 

Er ved at få en hjemmeside lavet for mig, og har fået at vide i tilbuddet at jeg får siden lavet i et XML sitemap til søgemaskinerne

Men er ved at læse Mikkel Demib Svendsens SEO 2.0 og der siger han at i mange tilfælde burde det frarådes og at det kan skade hjemmesiden. 

Han nævner: Ingen sikkerhed for indeksering, XML-sitemaps kan dække over problemer, forsinket indeksering.

Til sidst runder han af med: "Er du derimod lidt mere "egoistisk", og tænker mere på dit eget website og din virksomheds succes, så skal du (som regel) ikke bruge XML-sitemaps!" 

Hvordan kan det så være at vores programører, vælger at bruge disse? Ikke fordi jeg tror de bevidst vil skade hjemmesiden. 

På forhånd tak!

Twilight nyheder samt - Twilight, bøger, Twilight filmene og Twilight musikken.

Amino-karma 80.249
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 11.679

Hej

Jeg tror du skal overveje at afvente Mikkel DeMib´s svar, som han formentlig kan uddybe væsentligt.

Hilsen

Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07

Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet: 02-03-2010 23:45

Hej Tonny! 

Jeg har altså ikke snakket med ham personligt, men blot læst i hans e-bog.

Så tvivler på at han svarer herinde :) 

Amino-karma 80.249
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 11.679

Sasa Kovacevic:

Hej Tonny! 

Jeg har altså ikke snakket med ham personligt, men blot læst i hans e-bog.

Så tvivler på at han svarer herinde :) 

Hej det skal du nu ikke være så sikker på, vent og se evt. i morgen formiddag.

Hilsen

Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07

Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet: 02-03-2010 23:50

Okay mange tak :) 

Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07

Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet: 02-03-2010 23:51

Og lige for at gøre det klart, hvis han nu skulle svare så er jeg ikke alt for teknisk :)

Hjemmesiden kommer til at være en rejse søgerhvor indtjeningen kommer via affiliate og andre aftaler.
Så det er ikke et blog eller webshop som sådan.  

Amino-karma 256
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. feb 10
Indlæg ialt: 63

Mr. Moski2.net
Skrevet: 03-03-2010 00:07

Er denne debat så meget længere end at hvis du ikke ønsker at anvende sitemaps, så beder du din programmør om at lade være med at implementere det?

deMib og andre har jo i flere sammenhænge skitseret de risici der er forbundet med at bruge XML-sitemaps, og ønsker du ikke at løbe disse, så bed programmøren om at lave en papirsflyver ud af dit XML-sitemap.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07

Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet: 03-03-2010 00:15

Jeg havde håbet på at jeg kunne få disse risici mere specificeret, og om jeg virkelig skulle fravælge dem. 

Det virker mærkeligt, at vores programører vælger at bruge dem. Men den snak tager jeg selvfølgelig også med dem.

Amino-karma 47.877
Fra Ugerløse
Tilmeldt 26. mar 05
Indlæg ialt: 9.019
Amino Plus Amino Ekspert

Årsagen til at man som regel skal lade være med at bruge XML Sitemaps er såmænd meget enkel :)

Det er fordi der i reglen ikke er nogle fordele ved at bruge XML Sitemaps. Det er der nogle der fejlagtigt tror. Måske er dine udviklere hoppet med på den vogn :)

Dertil kommer så, at der er en (omend lille) risiko ved at bruge XML Sitemaps. I mine øjne er det dumt at løbe nogen som helst form for risici med mindre der er nogle helt klare fordele ved det, som står mål med risikoen. Og det er der som sagt ikke med XML Sitemaps.

Google vil gerne have at folk bruger XML Sitemaps - opfordrer til det, og det kan godt forvirre nogle. Hvorfor ville Gooogle dog sige det, hvis det ikke er rigtigt?

Google gør det ikke for at være onde, men fordi det kan hjælpe dem med at finde sider de ellers ikke kunne finde. Men tag ikke fejl - Google gør det her for deres egen skyld, for at forbedre deres indeks' fuldkommenhed - det er IKKE et marketing program med det formål at hjælpe dig med at blive mere synlig i søgemaskinerne.

Det er i øvrigt langt fra første gang Google er kommet med "gode råd", som ikke nødvendigvis er så gode for alle websites at følge.

Amino-karma 4.647
Fra Århus
Tilmeldt 31. maj 07

Sasa Kovacevic
Fra 37 oktober
Skrevet: 03-03-2010 00:24

Og der kom han jo! 

Tusinde tak Mikkel! Utroligt at en mand af din klasse overhovedet kan komme i tanke om at hjælpe sådan en lille mand som mig!

Tak for hjælpen, jeg tager den med mine programører.

Sov godt.  

Side 1 ud af 7 (63 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »

RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp og gode råd"

Klik her for at se 24 timers top karmaliste

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp og gode råd