Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder ser intet til danskernes penge.....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er netop faldet over denne artikel fra ErhvervsBladet http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/virksomheder-ser-intet-til-danskernes-penge  .

Det konkluderes i artiklen, at der til trods for historiske lave renter, og skattelettelser endnu ikke, er sket det store med detailhandelens omsætning og danskernes privatforbrug jvf. Danmarks Statistik.

Imidlertid fremgår det også, at der kan være tale om, at de danske forbrugere nu spreder sine indkøb mere end tidligere, herunder handler online hvor mange af de steder ikke kommer med i statistikken.

Hvordan er jeres opfattelse herinde af denne artikel? Er det korrekt, at virksomhederne ikke mærker noget til en øget omsætning grundet et merforbrug?

Min personlige opfattelse, er at der reelt er tale om en stigning mange steder, men der ifølge artiklen netop ikke tages højde for forbugernes ændrede adfærdsmønster i forbindelse med indkøb.

Glæder mig lidt til at høre jeres erfaringer, idet der bl.a. henvises til indkøb online m.v. samt køb af håndværkydelser, som heller ikke indgår i Danmarks Statistik månedsopgørelser.

Hilsen til alle.

 

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Jeg vil da gerne bidrage med vores erfaringer da vi jo er en del af dem med detailsalg.

Vi havde faktisk en super god januar (udsalg), mens februar kunne have været bedre. Vores erfaring er at der er masser af kunder, men de køber mere på udsalg og mindre ad gangen.

En af de faktorer som kan være med til at skubbe til forbruget er når første termin af de nye flexlån bliver afregnet. Rigtig mange har haft et 1 årigt flexlån sidste år grundet de høje renter, og da renten er faldet gevalding bliver det et "billigt" første kvartal her i 2010.

Det bliver da spændende at se om andre vil dele deres erfaringer.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)