Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering uden moms-registrering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet noget salgsmæssigt arbejde for en forening hvor jeg har optjent noget provision. Dette skal jeg nu have faktureret foreningen for men kan jeg gøre dette uden at være CVR og momsregistreret?

Jeg har hørt at man ikke behøver en momsregistrering før man omsætter for 50.000 kr om året og da der er tale om et éngangsbløb som er væsentligt mindre vil jeg helst ikke bøvle med CVR og moms-registreringer hvis jeg kan gøre det lovligt uden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...via di t CPR.nr.

/peter

Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder det så at foreningen skal tilbageholde skat af beløbet, eller skal jeg selv sørge for at indberette dette til Skat efterfølgende?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Foreningen skal indberette til SKAT hvad de har udbetalt til dig (derfor dit cpr-nr).

Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. de skal ikke tilbageholde beløbet men bare indberette det? Skal jeg foretage mig noget i forhold til skat eller modtager jeg bare besked fra skat om at jeg skal indbetale et givent beløb i skat?

Beklager de mange spørgsmål, jeg vil bare være sikker på jeg gør det på den rigtige måde.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender en faktura er det udtryk for at du driver virksomhed. Det vil sige at overskuddet (indtægter-udgifter) skal du selv angive på din selvangivelse. Det vil så indgå i SKAT's beregning af din samlede skat til sin tid.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)