Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag Iværksætterkonto Personlig indkomst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg sad lige og kiggede på forskuds opgørelsen 2008

 

og så der var en rubrik Iærksætterkonto.

 

Jeg er almindelig lønmodtager og har i år 2009 inskudt 18700kr i et kørende Aps selskab.

Vil det så sige jeg ville kunne haft fået fradrag af de penge???

Hvis ja, skal der tage specielt hensyn til de penge i selskabet?

 

Jeg har allerede lavet en tidlig indberetning af skatten 2009, hvis jeg nu kunne haft fået fradrag skal jeg så sætte det på 2010 ??

 

mvh

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt?

Hvorfor skulle du kunne få fradrag for iværksætterkonto?

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyrpel:

Jeg er almindelig lønmodtager og har i år 2009 inskudt 18700kr i et kørende Aps selskab.

Vil det så sige jeg ville kunne haft fået fradrag af de penge???

Nej det kunne du ikke.

I princippet kan du indsætte penge på en iværksætterkonto og hæve dem igen samme år for at påbegynde virksomhed. Det kræver dog at du opfylder betingelserne for denne ordning om beløb, etablering af virksomhed mv. Beløbsmæssigt taler vi om indskud af mere end 100.000 kr. (Det eksakte beløb er der nogle af revisorerne som kan).

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Her et link til SKAT om fradrag i personlig indkomst for iværksætterkonto http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102777&vId=202805&search=iv%E6rks%E6tterkonto, hvor der også er link til vejledningen m.v.

Henrik har ret i, at det skal anvendes til etablering af virksomhed, hvor der er krav om minimum anskaffelse af afskrivningsberettigede aktiver m.v. for kr. 113.900 for indkomståret 2009 før der er tale om virksomhed, etableret efter lovens foreskrifter.

Indskud for 2009 kan foretages indtil den 15. maj 2010, og indskud skal indsættes på en særlig konto i et pengeinstitut. Indskud behøves ikke at foretages, hvis der i perioden fra 1. januar 2010 til 15. maj 2010 etableres en virksomhed over ovenstående grænse for aktiverne på kr. 113.900.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)