Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR på faktura fra privat til firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder lidt på en hjemmeside som ren fritidsbeskæftigelse.

Når jeg så sender en faktura (uden moms selvfølgelig, da jeg ikke er momsreg.) kræves det så at jeg påfører mit cpr-nummer, udover at mit navn og adresse er nævnt. Er lidt betænkelig ved dette !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BjarneLS:

Arbejder lidt på en hjemmeside som ren fritidsbeskæftigelse.

Når jeg så sender en faktura (uden moms selvfølgelig, da jeg ikke er momsreg.) kræves det så at jeg påfører mit cpr-nummer, udover at mit navn og adresse er nævnt. Er lidt betænkelig ved dette !

Hej

Det er du pligtig til, idet den der udbetaler dig honoraret, skal indberette beløbet til SKAT som B-indkomst.

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Din kunde er pligtig til at indberette beløbet til SKAT, hvorfor kunden skal have dit CPR-nummer. Hvis du ikke selv skriver den på fakturaen og bare oplyser CPR-nr. så kan du forvente at kunden alligevel skriver det på fakturaen.....

Så - ja du slipper ikke for at ryste op med dit cpr-nummer.

Henrik

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Følgende oplysninger skal fremgå: 

Dit navn, adresse, postnr/by, tlf. 

Kundens navn, adresse, postnr/by 

Fakturadato og betalingsfrist. 

Hvordan kan/skal indbetalingen foretages? - skriv registrerings- og kontonummer på hvis det skal være on-line betaling - dette bruges oftest. 

I teksten skal du angive hvad der er leveret, hvor meget/mange (fx. timer) og stykprisen (kr./timen) og en total for hver udførte arbejde fx. 4 timer a 450 kr = 1800. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)