Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eniro - Regning, inkasso? what the fuck ..

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg har i dag fået mit andet brev fra Eniro, hvor de kræver penge som skal betales inden 10 dage, ellers for jeg et inkassofirma efter mig .. for 3-4 måneder siden startede jeg et firma, hvor jeg herefter fik en regning men gjorde ikke noget ved det og smed det væk .. Nogen som ved hvad jeg skal gøre? jeg gider satme ikke betale for noget som jeg aldrig har bedt om ..

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor fik du regningen i 1. omgang? Du har vel sagt ja til et eller andet...?

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, har ikke sagt ja til noget, fik oprettet et firma, derefter fik jeg et brev fra Eniro et stykke tid efter ..

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu vigtigt at reagere på de regninger man får. Om ikke andet ved at sende "kreditor" en mail hvori man gør ham opmærksom på at man mener der er noget der er gået helt galt!

Passivitet kan i sidste ende forårsage at man kommer til at hænge på en regning + en masse gebyrer. I princippet for noget man ikke mener man har modtaget, derfor skal man altid reagere på en regning!!

Du skal straks tage kontakt til Eniro og bede dem om at dokumentere hvad det er for en ydelse du har modtaget og samtidgt skal de dokumentere at du har accepteret denne ydelse. Kan de ikke dette skal du naturligvis ikke betale.

Det vil være en fordel for dig at sende denne forespørgsel som mail, og samtidigt synes jeg du skal følge op på forespørgslen ret hurtigt, hvis/når Eniro ikke svarer tilbage.

På denne måde kan du sikre dig at du ikke skal betale for noget du ikke har bestilt!

Anders

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lackshan Sivanesan:

Nej, har ikke sagt ja til noget, fik oprettet et firma, derefter fik jeg et brev fra Eniro et stykke tid efter ..

Er det Sådan her de gjorde ? jeg ved ikke om det er lovligt ?

Ligner meget det samme jeg var udenfor , en ringer og snakker med en , de sender en regning , jeg siger ikke ja i telefon  , de sender dog et brev  ,, hvor der står svarer jeg ikke inden 14 dage , er denne ordre godkendt .

Det var ikke eniro der gjorde dette her overfor mig

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
de sender dog et brev  ,, hvor der står svarer jeg ikke inden 14 dage , er denne ordre godkendt


Det lugter af negativ aftale binding, og er der efterhånden flere af de store der benytter som standard.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lackshan Sivanesan:

Nej, har ikke sagt ja til noget, fik oprettet et firma, derefter fik jeg et brev fra Eniro et stykke tid efter ..

Vent til den går til inkasso. Skriv så til inkassobureauet og bed om dokumentation for kravet. Findes ingen dokumentation stopper sagen dér.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Lackshan Sivanesan:

Nej, har ikke sagt ja til noget, fik oprettet et firma, derefter fik jeg et brev fra Eniro et stykke tid efter ..

Vent til den går til inkasso. Skriv så til inkassobureauet og bed om dokumentation for kravet. Findes ingen dokumentation stopper sagen dér.

 

Er du sikker på det?
Jeg har hørt om noget som hedder stilsigende accept, som i bund og grund betyder at hvis man ikke tager aktion når man får en regning så acceptere man den faktisk.

Dog er jeg ikke i nærheden af at være ekspert, så er ikke 100 på det her :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Boye Olsen:
Jesper:
Lackshan Sivanesan:
Nej, har ikke sagt ja til noget, fik oprettet et firma, derefter fik jeg et brev fra Eniro et stykke tid efter ..
Vent til den går til inkasso. Skriv så til inkassobureauet og bed om dokumentation for kravet. Findes ingen dokumentation stopper sagen dér.
Er du sikker på det?
Jeg har hørt om noget som hedder stilsigende accept, som i bund og grund betyder at hvis man ikke tager aktion når man får en regning så acceptere man den faktisk.

Dog er jeg ikke i nærheden af at være ekspert, så er ikke 100 på det her :)

Stilsigende accept giver ingen mening i mit univers. Tænk hvis du kendte en medarbejder i postrummet hos TDC. Så kunne du sende dem alle mulige forskellige regninger mens din kompagnon fik regningerne til at forsvinde.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Boye Olsen:
Jeg har hørt om noget som hedder stilsigende accept, som i bund og grund betyder at hvis man ikke tager aktion når man får en regning så acceptere man den faktisk.

Hvad er din adresse, Michael? Jeg skal faktisk fakturere i morgen og kan sagtens putte dig på post-listen :-)

Jeg kender ikke Eniro, men jeg gætter på at en virksomhed som deres, har sat rykkerprocedure og hele processen i system, så alt sker næsten automatisk. Det er faktisk en ret alvorlig sag, at fakturere for noget der slet ikke er bestilt. Hvordan kan man "komme til" at fakturere en kunde man slet ikke har? Ville de returnere pengene, hvis han i forbindelse med sin virksomhedsstart havde indrykket annoncer hos andre og uforvarent kom til også at betale Eniros?

Man skal, efter min opfattelse, ikke tage hensyn til en virksomhed der (måske) sender en sag til ikasso uden skyggen af dokumentation. Det ville ganske enkelt være en umulighed det skete i min virksomhed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)