Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Morgenmad/frokost/snack takeaway koncept?.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har set en forretning som ligger lige ved siden af en togstation. Flere tusinde går forbi hver dag. Jeg har selv haft taget tog og bus på arbejde i mine tidligere dage, og har derfor selv ikke har tid eller appetit (tidligt op morgenen) til at lave og spise morgenmad. Så derfor blev det tit til en tur forbi 7-11 butiken og købe en snegl eller lign. Havde derfor tænkt på at starte en forretning op der, som ville åbne omkring 6-7 tiden om morgen og have udarbejdet 3-6 forskellige morgenmads pakker til at tage med i toget og spise.

Jeg har tænkt noget i stil med. Menu 1 : Frisk smoothie efter eget valg af en udvalg på 5-6 varianter på  ca. 75 cl.  Én god grov bolle fra lokale bager(rigtig god!), 1 brik smør(eller ost, en slags marmelade osv) og en lille pose med blandet nødder eller et stykke frisk frugt.Og sådan så blive ved til man havde 3-6 menuer som er pakket og klar så kunden ikke skal vente mere end den tid det tar kunden at bestille og betale. ( Tit har man jo kun 2-5 minutter at skifte fra bus til tog).Havde forestillet mig at 80 procent af menuerne ville være sunde og så have 20 procent der var "usunde". Dvs. en snegl frem for en grov bolle. En kakaomælk frem for smoothie. Det kunne man så have fra klokken 6-9 og så have frokost kørende fra 10-13 og så en have åbent til en 16-17 tiden til når folk skal hjem igen og måske har lyst til noget til den søde tand?

 

Det rimeligt groft forklaret, det ved jeg godt, men skriv hvad du synes. Om det noget DU ville bruge dine penge på og så få en god morgenmad til at spise i toget.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket prisleje havde du tænkt dig at menuerne skulle ligge på?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Se, det er en af mine helt store betænkeligheder!

MEN, udmiddelbart tænker jeg 35-50 kr. Men det kommer jo også an på hvor stor forespørgelse der bliver på det. Jo flere jo billigere kan det gøres. Jo færre jo dyre bliver det. Men altså umiddelbart er jeg omkring de 35-50 kr?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er at det skal være value for money hvis det er noget som regner folk skal benytte sig af dagligt (går udfra det var pendlere som var målgruppen). Så jeg mener du skal satse på et eller andet hjemmelavet smootie+morgenmads halløj...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, pendlere er målgruppen hovedsagligt om morgenen hvor der er mest run på.

Jeg ikke helt sikker på hvad du mener casper? Hvad vil du f.eks gerne købe hvis det var du ikke havde tid til at lave morgenmad og spise det?

Jeg synes nemlig det lyder lækkert, nemt og sundt. Og det jo ikke frostboller fra kohberg eller færdigt købt smoothie i små 50cl kartoner. Det friske smoothies og friskt brød fra bageren.

 

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville helt klart overveje det hvis vi lå i 30-35 kroners klassen - hvis vi skal op i 50 dkk så er det ikke en daglig menu for mit vedkommende!!

Næste spørgsmål er så om du kan klemme nok overskud ud af en menu på fx. 35 kr til at dække løn, husleje, råvarer mm, når nu vi snekker om en god position ifht offentlig trafik mm.

At det ikke er umuligt at starte den rette business op kan du se ved at google Kasper Basse fra Joe & the juice Yes

Held og Lykke

Anders

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det syntes jeg personligt er en rigtig fed ide. men igen som Casper siger, så skal priserne også give fair.

Du kunne evt. nemt lave det med en pølsevogn. eller retteresagt en morgenmads vogn ;) på den måde ville du også nemt kunne flytte rundt til du finder det sted som giver den største fortjæneste.

Nu kører jeg desværre selv bil. og tager ikke toget. men ellers ville jeg helt klart være fristet af sådan et tilbud.

Et fedt sted kunne være foran Nørreport st. hvis du altså er fra det område. det er danmark mest trafikerede station.

 

Michael

 

Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Personligt ville jeg heller ikke give mere end 35-40 kr for sådan en menu, men tiden må vise om det kan betale sig.

Har faktisk aldrig hørt om Joe & the juice men hans 14 butikker må jo vise det kan betale sig.

Jeg kigger helt sikkert forbi et af hans steder og kigger på hvad de tilbyder og til hvilke priser m.m.

Tak for tippet!!!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi bare kigger på det ene segment som tager toget meget (s-toget), så er det studerende. Hvor meget har en gennemsnitsstuderende råd til at betale pr. dag for morgenmad.

Jeg mener jeg ikke gider giver 17,95 DKK for en smoothie på 250ml, men gerne giver en 10 DKK for ½liter hjemmelavet smootie :-). Du kunne jo lave en 250ml mælk+havergryn+emballage for 9,95 eller sådan noget. Det er meget konkrete eksempler jeg kommer med, men jeg håber du kan se den større mening :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg at selv 35 kr pr dag er for meget. Hvis vi evt. tager min frokost i firmaet så giver jeg fast 400 kr på måned og der er kun ca. 40% med i denne ordning, resten synes det er for dyrt. Så hvis denne målgruppe skulle hoste op med 700 kr pr måned til morgenmand...det tror jeg bare ikke folk vil. Jeg ville ikke selv, desværre.

Det lyder ellers lækket, men jeg tror du skal under 20 kr hvid du vil have fat i mange folk. Du kunne evt lave en aftale med reklame på dine poser som kunne give lidt indtjening, fx. Gevalia, McDonalds, Danske Bank etc..

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)