Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp – 500 emails hver 5. time

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har fået et  problem som jeg håber nogen her inde kan hjælpe mig med. Jeg har søgt på Google, men det har ikke hjulpet mig så meget. For ca. 5 dage siden, begyndte jeg at få emails fra Mailer-Daemon@inca.hostm2.com. Mange email! Jeg tror det kommer op på 500 eller mere hver 12. time (til min outlook). Jeg har forsøgt at sige ”Block Sender” men det hjælper ikke. De kommer alle sammen fra den samme email adresse. I hver email står følgende:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its recipients after more than 72 hours on the queue on inca.hostm2.com.

 

The message identifier is:     1Nk7ZF-0001w9-5r

The subject of the message is: Send your Email Campaign to over 96 million recipients monthly.

The date of the message is:    Wed, 24 Feb 2010 11:14:38 -0800

 

The address to which the message has not yet been delivered is:

 

  ny-email-adresse-i-hver-mail@aol.com

    Delay reason: SMTP error from remote mail server after end of data:

    host mailin-04.mx.aol.com [205.188.146.194]: 421 4.2.1  MSG=:

     (DNS:NR)  http://postmaster.info.aol.com/errors/421dnsnr.html

 

No action is required on your part. Delivery attempts will continue for some time, and this warning may be repeated at intervals if the message remains undelivered. Eventually the mail delivery software will give up, and when that happens, the message will be returned to you.

 

Jeg har ikke noget at gøre med “Send your Email Campaign to over 96 million recipients monthly” og jeg kender ikke nogen af de email addresser som der ikke er “delivered” til. Det virker nærmest som om en har person har forsøgt at 96 millioner emails, skrevet min email adresse som ”afsender” og så får jeg besked om alle de email adresser som ikke virker eller lign.

Er der nogen det har en ide om, hvad jeg kan gøre for at stoppe der her? 

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formentlig fordi din email er sat som afsender på en række spam mails der sendes ud til autogenereret emails.

Når emailen så ikke kommer frem sender mail-serveren en besked til afsender adressen (som er din email) med besked om at din mail ikke kunne leveres.

Men når der er sendt ud til mange tusinde ikke eksisterende emails med din mail som afsender, vil du opleve at få rigtig mange mails tilbage.

Jeg har flere gange oplevet det både hos mine kunder og mig selv.

Du kan ikke gøre meget andet end at ride stormen af :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En spammer har valgt din adresse som return adress.

Der er ikke så meget man kan gøre der da mailer-deamons er rent faktisk legetime system mails der bare fortæller dig at mailen ikke er afleveret, nogle spamfiltre har muligheden for at filtrere mailerdeamons fra på serverniveau, men det er lidt pest eller kolera fordi du får heller ikke en besked hvis du har sendt en mail til nogen og stavet navnet forkert.

Men som sagt, det sker ret tit, og vi har da mindst 1 gang om måneden en kunde der får en ordentlig slat mailer deamons hvor ci midlertidig sortere dem fra i spamfilteret.

Så 1. ride bølgen ud (den stopper på et tidspunkt) eller 2. finde ud af om din udbyder kan sortere mailerdemaons fra i en periode.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Markus:
Så 1. ride bølgen ud (den stopper på et tidspunkt) eller 2. finde ud af om din udbyder kan sortere mailerdemaons fra i en periode.

Imens han venter kan han så lige anmelde sagen her

hmm eller kan han ser nu lige det er et stykke tid siden er opdateret, men ellers må der være andre steder man kan melde det!?!

/allan

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Kan man ikke anmelde det nogen steder ?

/allan

Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. Nu er der ca. kommet 200 siden jeg startede den her tråd. Hvis ham gutten har sendt til 96 millioner (det topic som fremgår af emailen), og bare 1/10 ikke kan modtage  den, så ved jeg hvad jeg skal lave de næste par uger! Jeg må prøve at kigge på det med at blokke deres IP, som John har forslået. Tak for hjælpen alle sammen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
Kan man ikke anmelde det nogen steder ?

Jo i Danmark har Forbrugerombudsmanden etableret en tjeneste, som man kan anmelde spam til.

Du kan dog kun videresende e-mails som er udsendt af erhvervsdrivende, hvis du har fået dem uanmodet og hvis mailen gælder salg af varer og tjenester. Du skal videresende den uønskede mail til int@spamklage.dk, hvis din klage vedrører udenlandske e-mails. Hvis din klage vedrører danske e-mails kan du sende reklamerne videre til dansk@spamklage.dk. Husk i e-mailen at skrive en kort grund til din klage og dit navn, adresse og e-mailadresse. Du får ingen kvittering for din indsendelse af spam til Forbrugerombudsmanden.

Det er nok tvivlsomt, hvor meget den tjeneste lige hjælper trådstarter i den givne situation.

Forbrugerombudsmanden anbefaler brug af et antispam program:
"Vil du selv have helt styr på dine emails, kan du installere et spamfilter, som du selv styrer. Til Microsoft Outlook kan du f.eks. bruge Spamfighter.."

Er man ekstra hårdt ramt af spam kan man ud, over de tidligere nævnte tiltag, med fordel tilmelde sig (købe) RBL list udbyderes tjenester.
Her er The Spamhouse Project et af de mest kendte.
Nogle er store tilhængere af RBL list udbydere, mens andre hader dem.
Er RBL tjenesterne ikke sat korrekt op, risikerer man, at helt uskyldige email afsendere havner i listerne over spam afsendere.

Med et godt antispam program og en aktiv brug af e-mail serverens muligheder er man kommet langt. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :
Det er nok tvivlsomt, hvor meget den tjeneste lige hjælper trådstarter i den givne situation.

Korrekt men der kunne jo sidde andre og kikke med som det kunne hjælpe!!

Som altid er dine svar brugbare ikke kun for trådstarter 5 stjerne herfra Smile

/allan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)