Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende motivation

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan, 

Hvor mange brancher beskæftiger du dig med? 

Er der nogle af dem der kræver at du nedprioriterer andre, hvis det skal lykkedes?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

For det første: Tillykke med din erkendelse. Det, du er bevidst om, kan du gøre noget ved. Det, du ikke er bevidst om, gør noget ved dig.

Jeg har selv været der - dog ikke som selvstændig. Jeg kunne ikke finde meningen i det, jeg lavede og begyndte at opsøge ildsjæle  og tale med dem om, hvad der for dem til at brænde for det, de laver. Nu holder jeg foredrag om det og har en bog på vej i slutningen af marts eller starten af april. Jeg siger det ikke for at gøre reklame, men for at det forhåbentligt kan inspirere lidt.

Jeg tror, at du trænger til at få nogle kærlige spark udefra - det er vel også derfor du skriver på Amino. Det kan være bøger, foredrag, coaching, psykolog, eller så meget andet. Men jeg tror ikke, at du skal tage ferie medmindre du bruger den på noget inspiration. Du skal ikke sidde og kukkelure på en strand. Det vil bare gøre dig mere frustreret (eller eksistentielt frustreret, som Viktor Frankl ville kalde det).

Jeg kan anbefale dig at se Simon Steenholms videoer igennem. Han lever af at motivere folk og giver meget af sin viden gratis væk her:

http://www.simonsteenholm.dk/category/videoer/

Og hvis du vil vide lidt om det, jeg har fundet ud af omring ildsjæle, så kan du klikke på "inspirationsvidoer" i min signatur.

Hvis du gerne vil læse nogle bøger, så skriv det her. Jeg kan sagtens anbefale nogle.

Så tillykke med det - nu starter rejsen frem mod bedring. Jeg tager også hatten af for dig for at melde det ud.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Hvad drømte  du om dengang du blev selvstændig og hvad er målet i dag?

Nu når du er så klog Jesper, kan du så ikke lige forklare mig hvad det er der er galt med det indlæg jeg skriver her i tråden?

Underligt at få negativ karakter når man skriver et indlæg for at få en person tilbage på rette spor.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Jesper:
Hvad drømte  du om dengang du blev selvstændig og hvad er målet i dag?

Nu når du er så klog Jesper, kan du så ikke lige forklare mig hvad det er der er galt med det indlæg jeg skriver her i tråden?

Underligt at få negativ karakter når man skriver et indlæg for at få en person tilbage på rette spor.

 

Ja, nu er jeg ikke Amino-plus, men hvis Jesper giver dig negativ karakter, så synes jeg, at han burde bidrage lidt mere positivt end tilfældet er.

Den negative karakter er ufortjent Yes Desværre kan jeg ikke rette op på den Big Smile, men jeg ville gerne give 5 stjerner.

Fint indlæg iøvrigt Yes

Hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Fint indlæg iøvrigt Yes

Tak - det forbavsede mig bare, men hvad sådan er folk så forskellige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Tonny Skov Pedersen:
Fint indlæg iøvrigt Yes

Tak - det forbavsede mig bare, men hvad sådan er folk så forskellige.

 

Ja netop, hvilket også var grunden til mit indlæg.

Nu ved jeg du kan svare for dig selv, uanset angrebene, men alligevel der må være en grænse.

Hilsen

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med?, men hvad gør du for at komme på nye ideer til din virksomhed?. Sikkert ingen ting. Prøv at tænke på hvilke tiltag du aktivt kan gøre for at få ideer til din virksomhed. Gør ting du ikke plejer, tag steder hen du ikke har været før.

Jeg havde engang en designlære som lærte mig at lave en omvendt "Brainstorming" (hvad vil kunderne absolut ikke ha') Den har jeg siden brugt meget, og er et godt redskab til at få nye sjove ideer til fx markedsføring eller tiltag i virksomheden.

Jeg tror det er meget normalt at man til tider er udbrændt på jobbet..så op med humøret, og ud og se dig omkring:)

God aften

Mvh

Søren 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et forslag til dig, jeg gør engang i mellem Smile

Lav en seo-side, en blog eller noget hvor du kan placere Google Adsense annoncer.
Så skriv om noget du virkelig elsker. Rejse, se fjernsyn -  Et eller andet latterligt.

Brug så lige en time eller to på at lære at skrive gode overskrifter.

Jeg har det eksempel jeg ikke rigtig kan lave noget virkeligt godt før lige efter min frokost.. Men så skriver jeg noget, virkeligt noget crap - stavefejl og det hele, tror jeg får fyret 40 - 70 ord af i minutter.
- Folk gider så ikke læse mit indhold og klikker videre på Adsense annoncerne.

Det giver et kick at tjene penge for mig - Og efter jeg har trykket "Gem" føler jeg skal lave noget jeg tjener mere på, og så er jeg meget mere produktiv.

Jeg har faktisk bygget en sjov passiv indkomst op på den måde Smile

Og så har man også en undskyldning når man fyrer penge af på et eller andet lort Stick out tongue 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

LYT til dig selv. Du er den eneste som er ekspert på dig selv.

Find ro, tving dit sind til at få ro.

Bevæg dig fysisk. Ligegyldigt hvordan, men brug din krop. Den har mange svar til dig. Lyt om den vil danse (så finder du et lokale hvor du er alene og gir den gas), gå til kickboksning, lave tai chi - what ever. Din krop har brug for dig og du for den.

Kosten, altid et godt sted at tjekke. Får du D-vitamin nok ?(vi er i en relativ kold årstid med manglende sol) Mange kan blive "nede" af underskud. Har du svært ved mental ro, kan det også være en ide at faste (lev af rene juicesafter morgen, middag, aften) en dag eller to, det er nemlig noget som sindet ikke kan lide men som det giver dig styrringen tilbage.

Anskaf dig evt. en juicepresser. På den måde kan du lynhurigt tilføre din krop vitaminer etc. og et par kilo gulerødder, rødbeder, æbler, appelsiner og et stot stykke ingefærd kan give dig mange gode glas til den kommende uge.

Gør noget andet. Tag fusen på dig sev. Gå til en kunst fernisering (hvis det er noget du ellers ikke gør)

Vær sammen med børn, de er ren livseliksir. Vær sammen med dem på deres præmisser, find dit eget legebarn frem (sikkert det der var med til at starte din virksomhed)

Har du brug for at holde fri, hold fri!

Tal med nye mennesker, mærk at du hører til.

Vil du til Cph. og lave noget andet, kan vi gå i zoo og se på dyr. Tale om løst og fast, spise en candyfloss og købe en underlig ballon du kan tage med hjem. (Jeg vil evt have en bodygard med men det skal du ikke tage dig af)

Tag til noget massage, få føleren tilbage på dig selv, step by steb - You can do it.

Er du auditiv - lyt til nogen guidet meditationer og peptalks. Er du visuel kortex, se video om selvværdsopbygning etc. etc (du ved hvad jeg mener)

Begynd positiv hjernevask af dig selv. Ros dig selv (foran et spejl, kan du få mange sandheder frem om dig selv - til dig selv) Bliv ved med det. Mange mennesker aner slet ikke hvor nedladende de "omtaler" sig selv for dem selv, og det er meget drænende for dem. Jo mere vi formår at tænke positivt om os selv, des mere vil vi vokse som menneske.

Du er unik i at være dig, forkæl dig selv med søde rare ord og vid at du kan vende bøtten til din fordel.

Bliver det ved med at mærkes sort, søg professionel hjælp. (Det er et tabu for mange, men ikke desto mindre en ufattelig gave, hvis den negative tankegang er gået i "baglås")

 

Postive tanker herfra - You can do it!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Nu når du er så klog Jesper...,

Drop meta-diskussionen. Du får 1-stjerne fordi nogen gav dig for 5 for et indlæg der - efter min mening - ikke går til kernen af noget som helst, men mere profillerer dig selv. Banal lommefilosofi er helt ubrugeligt her. Tråden handler om Jan og ikke dine/jeres erfaringer. Det er en total afsporing og du gør tråden til et spørsmål om dig. Jeg synes dit indlæg er pis og du afsporer så debatten fordi du er ked af min karakter. Karakter: 1 - og givet netop så du kan se den.

Jeg lader ikke som om jeg har svaret på noget som helst, men jeg tager trådens indhold 100% alvorligt.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)