Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende motivation

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amigos

Den seneste tid har jeg haft ekstremt svært ved at motiver mig selv arbejdsmæssigt.

Jeg får desværre stort set intet arbejde udført - det er virkelig slemt.

Eksempelvis i dag, hvor jeg har været på kontoret fra klokken 9 til 17:30, men absolut intet udrettet - kikker bare apatisk ind i skærmene, sletter endnu en ligegyldig spam mail, kikker lidt på amino, så et par aviser, tjekker aktiekurser og valutakurser. Så har jeg søgt lidt i google. Efter dette kan jeg jo starte forfra med ovenstående uproduktive ligegyldige cirkel. Så er der frokost. Men egentligt arbejde får jeg ikke udrettet noget som helst af.

Tidligere var jeg i stand til at motivere mig selv, sætte mål og arbejde stenhårdt for at nå disse - og glæde mig når målene var nået. Dengang fik jeg udført en mængde arbejde på en enkelt dag - svarende til hvad jeg har lavet de sidste 14 dage. 

Indtil videre kører min virksomhed egentlig ok uden min store indblanding - i frigear, men det varer jo nok ikke evigt. Uanset hvad er den nuværende situuation uudholdelig.

Hvordan kommer jeg ud af denne onde cirkel ? Skal jeg tage en lang ferie eller noget? Den nuværende situation er enormt utilfredsstillende, jeg har dårlig somvittighed når jeg tager hjem fra arbejde, jeg er selvstændig så det er dårlig somvittighed overfor mig selv. Jeg kunne lige så godt have blevet hjemme under dynen i dag. Hvilket slet ikke er morsomt.

Er jeg udbrændt, vinterdeprimeret eller bare 35, fed og færdig?

Håber der er nogen derude der har været i samme situation og har brudt den onde cirkel?

Hvordan genfinder jeg glæden og begejstringen ved mit arbejde?

Nu åbner jeg en god flaske rødvin og krydser fingre for at nogen har nogle gode råd - eller et ordentlig los i røven.

På forhånd tak

Venlig hilsen

Jan

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad drømte  du om dengang du blev selvstændig og hvad er målet i dag?

 

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan!

Det lyder lidt depressions-agtigt, men det er altså ret svært at svar på hvad kuren er for dig...

Anyways, vi kan allesammen tabe sutten en gang imellem - du skal nok finde den igen - men det er vigtigt at du begunder at lede efter den!

Men det lyder som om du trænger til at tænke lidt på Iver. Han er en flyvsk herre, men der er altid en god grund når han kommer og går. Tænk især på hvorfor han kom da du startede med det du laver, men også på hvorfor han gik igen. Hvis du alligevel ikke laver noget når du er på arbejde, så lad være med at tage på arbejde - det er der jo ikke nogen grund til. Gå en tur, og tænk på Iver. Fortæl ham hvor meget du holder af ham, og spørg ham hvad der skal til for at han får lyst til at komme tilbage. Det er tydeligvis din vigtigste opgave lige nu - ikke at fokusere på dine andre arbejdsopgaver.

Måske skulle du også overveje at betale nogen for at hjælpe dig med at tænke på Iver - i stedet for at spørge herinde. Det er sku' lidt svært at hjælpe med i et forum. En coach eller en psykolog ville måske være sagen for dig...

Held og lykke med det!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jan Balslev:
Er jeg udbrændt, vinterdeprimeret eller bare 35, fed og færdig?

Nej - jeg har en fornemmelse af at du er understimuleret. Og den situation du beskriver har jeg været i flere gange, men meget kort tid af gangen, da jeg har "lært" at håndtere det.

Jeg har nu fundet ud af, at hvis jeg når derhen, så skal jeg skifte gear, og det skal ske i øget aktivitet eller ændret fokus. Mere arbejde af "samme" slags eller øget indtjening forbedre det ikke.

Prøv at sige til dine medarbejdere, at den næste uge, der møder du f.eks. kl. 12.00 - 15.00.

Prøv så at finde et emne der interesserer dig, det kan være alt fra sport over til læsning, nye forretningsområder eller andre forhold du mener kan interessere dig. det laver du inden du tager afsted på arb. og fortsætter hvis du vil efter kl. 15.

Du vil så enten muligvis finde ud af, at du ikke behøver at arbejde mere end 3 timer om dagen eller også måske finde ud af at du røvkeder dig i din hverdag. Der kan også ske det, at du ikke mener du spilder din tid, og derved virker mere energisk og tilstedeværende i firmaet.

Men under alle omstændigheder skal du have brudt rytmen.

Kommer du nok ud og taler med andre mennesker? Interesserer det de laver dig overhovedet?

Der er mange spørgsmål du kan stille dig selv og arbejde videre på.

Håber du kunne bruge det til noget - God vind.

Køb ren argan olie her

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan lide at læse, så kan jeg anbefale Viljen til sejr af Arne Nielsson. an kan ikke blive andet end motiveret af den bog.

Det allerbedste ville nok være at tage tyren ved hornene og hive fat i en dygtig coach - der findes masser her på Amino. Vedkommende kan hjælpe dig med at afdække præcis, hvad der blokerer. De 5 timer a' 800 kr vil med stor sandsynlighed komme hjem mange gange. Av, det gør ondt at blive konfronteret, men hold kæft hvor er det effektivt - jeg taler af personlig erfaring Smile

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Hvad drømte  du om dengang du blev selvstændig og hvad er målet i dag?

 

Godt spørgsmål Jesper :-)

Frihed drømte jeg vel om, herunder økonomisk frihed til at gøre nogen af de ting jeg gerne ville.

Målet i dag er vel at være førende indenfor de brancher jeg beskæftiger mig med, jeg tror godt jeg ved hvad der skal til. Det er bare lige problemet med at få det udført - motivationen.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig hørt om historien om Iver... Men hold da op - ham kan man da nemt blive ven med! ;o)

Tror du skal tage en uges ferie (eller 14 dage)  - Hvis du stadig har gnisten, og mindst dagligt tænker tanker om hva du kan/skal... Så er du jo ikke helt færdig.. Men skal bare have batterierne ladet godt og grundigt op igen - Dette kan alle få brug for!

Håber på det bedste

Kh

40, frisk og fremme i skoene.... ;o)

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 25. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De gange jeg ikke har følt mig motiveret mht. til skole, arbejde, egen virksomhed etc etc. Har det virkelig givet mig et boost, at komme ud blandt andre iværksætter, høre foredrag, høre om andre iværksætters bedrifter osv. kort sagt  Suge energi til sig igennem andre mennesker. Og iværksætter messen d 27 marts i køge ville jo være et super sted at starte.

Kom så op med humøret!!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

positive tænkning jeg ringer altid til min familie og ønsker dem en god dag , giver en gave og eller laver noget gratis og ser deres glæde og det giver energi positive , jeg smiler jeg går i byen siger du må have en god dag giver tit en vigtighed til en  vildt fremme og får et smil frem , så bliver man glad , glæden i arbejdet du skal være glad belønne dig selv , hjælpe folk i nød og du får 10 gange energi igen

Tænke ikke på penge eller hvor langt du er nået det er en deprimerende ondcirkel at komme ud i , tænkt positive tanker

 

beløn dit arbejde med de ting du kan lide , give dig selv en dejlige gave , når du når et mål .

 

Åbent vinduet nyd den dejlige sne , have de dejligste blomster , i dit kontor nyd dem duft til dem .

 

Nyd din kæreste giv hende et smækkys , en blomster og et smil og vær glad , gå hyggelige ture .

 

Nyd kontoret hør musik og skrig , du er verdens bedste .

 

Sol og energi kan være positive , tage et kort solarium på 6 minutter , lys kan give energi denne mørke tid .

 

Motion og god kost afgørende for ens vel befinde , da motion giver nogle stoffer ud af kroppen man bliver høj af

 

en god vitamin pille kan hjælpe , desuden natur medicin f.eks. ginseng kan give ekstra energi og glæde , da det et af de eneste naturmedicin produkter ,der er gennem tjekket og godkendt , der giver ekstra energi

Held og lykke med den positive energi Yes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil råde dig til at gribe i egen "barm", idet det her er et skråplan. Tro mig, jeg har selv været helt ude, hvor man skal ekspert hjælp og det der er værre, hvor man ender med at sidde og glo ind i en væg. Det værste er, at man ikke engang selv er klar over, hvor galt det står til.

Derfor er det jo et stort håb for dig, alene af den grund at du har skrevet dette indlæg.

Gør som Mikael siger, og prøv noget helt andet meget langt fra dit daglige arbejde. Herved går det meget hurtigt op for dig, hvad der betyder noget for dig i din tilværelse og arbejdsliv.

Hvis dette mod forventning ikke har den ønskede virkning, så skal du måske overveje at realisere din virksomhed m.v. og begynde på noget helt nyt.

Jeg tror ikke umiddelbart ferie i dette tilfælde vil hjælpe særlig meget, idet du formentlig vil opfatte det sådan, at det også bare er noget, der skal overstås.

Op med humøret, tænk positivt også små de helt små glæder i dagligdagen. Så skal du se, så kommer energien og idéerne tilbage igen med en forstærket kraft. Jeg så en gang tilfældigvis et glimt af et Ophrah Winfrey show, hvor der netop blev talt om denne situation.

Rådet her var, som jeg iøvrigt også praktiserer fra tid til anden: Hver morgen når du står, så skriver du 3 ting/personer eller lignende, som du er glad for, vel at mærke må du ikke gentage tidligere dages optegnelser. Når du kommer til dag 5 eller 6, så bliver det for alvor svært, men her kommer kunsten at kunne finde selv de mindste glæder i tilværelsen.

Pøj Pøj, du skal nok komme igen Yes

Rigtig god Amino-hilsen, Vi føler med dig.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)