Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En dyr aftale...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

http://borsen.dk/investor/nyhed/177573/

Hvorfor tror firmaer, som er store, at de altid kan komme ud af kontrakter, som er gældende for alle andre?

Det er lige som om, at de tror reglerne ik gælder for dem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget mærkeligt noget - aftalen er god nok sålænge royalty betalingerne er små, men så snart der er fart på omsætningen og der skal en masse penge over bordet - ja, så gider man ikke være med længere ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det virker godt nok mystisk ...

De siger: "Lise Aaagaard har siden 2005 lavet en række design til Pandora. De er dog slet ikke så meget værd, mener Pandora. "

Det store spørgsmål er, hvorfor i alverden de så valgte at indgå en royaltyaftale, hvis de ikke mener Lise Aagaards arbejde er de penge værd. Der er vel ingen der har tvunget dem tild denne aftale?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, jeg læste den også igår og undrede mig Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, det virker godt nok mystisk ...

De siger: "Lise Aaagaard har siden 2005 lavet en række design til Pandora. De er dog slet ikke så meget værd, mener Pandora. "

Det store spørgsmål er, hvorfor i alverden de så valgte at indgå en royaltyaftale, hvis de ikke mener Lise Aagaards arbejde er de penge værd. Der er vel ingen der har tvunget dem tild denne aftale?

Ja det er lige præcist det jeg os hæfter mig ved... For den royalty aftale er da sindsyg skruet sammen, hvis de betaler hende for alle glasperle smykker, som de sælger... Det er vist en OMMER af de store!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Ja det er lige præcist det jeg os hæfter mig ved... For den royalty aftale er da sindsyg skruet sammen, hvis de betaler hende for alle glasperle smykker, som de sælger... Det er vist en OMMER af de store!

Kender du baggrunden for aftalen og indholdet af den? For hvis du ikke gør synes jeg det er lidt vel friskt at erklære aftalen for dårlig. Der kan være masser af gode grunde til at aftalen er udformet som den er - og det er jo også den aftale som begge parter nåede frem til og har skrevet under på. Så de må jo begge have ment at aftalen var i orden.

Problemet her er, at den ene part forsøger at løbe fra den aftale der er indgået.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Kender du baggrunden for aftalen og indholdet af den? For hvis du ikke gør synes jeg det er lidt vel friskt at erklære aftalen for dårlig. Der kan være masser af gode grunde til at aftalen er udformet som den er - og det er jo også den aftale som begge parter nåede frem til og har skrevet under på. Så de må jo begge have ment at aftalen var i orden.

Problemet her er, at den ene part forsøger at løbe fra den aftale der er indgået.

Kender det, som er offentlig tilgængelig af den, og det viser tydeligt at dette problem ville komme, hvis Pandora blev en succes.

Det svare jo lidt til, at en hyre dig, og du skal have royalties af alle de ting der laves ved site efterfølgende. Os selvom du intet laver, eller det ik er dine værktøjer der benyttes...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er som du påstår, så må du jo mene at Pandoras ledelse er totalt amatører. De har indgået den aftale de mente var den bedste for dem da de lavede den. Længere er den altså ikke.

Jeg har lavet et utal af royaltyaftaler i de sidste 25 år og der er intet i denne aftale som er specielt underligt. Det eneste underlige er, at den ene part nu ikke vil overholde den.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da fuldstæding urimeligt at hun skal have royaltybetalinger for at de bruger glasperler hvis disse perler er fremstillet andre designere.

Mvh

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
Det er da fuldstæding urimeligt at hun skal have royaltybetalinger for at de bruger glasperler hvis disse perler er fremstillet andre designere.

Absolut ikke! En meget logisk forklaring kan være, at de ellers alt for let ville kunne omgå royalty aftalen. Der er intet usædvanligt ved at lave en aftale der dækker alle produkter af en bestemt type for netop at undgå dette.

Helt ærligt, jeg synes fandme det er en underlig holding mange tilsyneladende har her - at man bare bør kunne løbe fra de aftaler man indgår. Er det sådan i driver jeres forrretning? Forventer I ikke at de aftaler I laver bliver overholdt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)