Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der skattefradrag ved at give penge til fond?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er har tænkt mig at opstarte en forretning, hvis overskud ubeskåret skal gives væk til nogle bestemte formål - altså forretningen skal nærmest agere som en fond. Det er ideen, at nogle bestemte foreninger/projekter kan søge om penge. Der vil ikke være nogen lønnede oersoner ved forretning - alt hvad jeg/vi selv kan stå for vil være friviligt.

Jeg vil så gerne vide, hvordan skattereglerne på dette område. Skal forretningen betale skal helt normalt eller er der mulighed for at undgå det,  da penge ikke er til noget privat brug, men skal gives til foreninger/projekter.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Faran Mahmood:

Jeg vil så gerne vide, hvordan skattereglerne på dette område. Skal forretningen betale skal helt normalt eller er der mulighed for at undgå det,  da penge ikke er til noget privat brug, men skal gives til foreninger/projekter.



Jeg ville formulere spørgsmålet via skat.dk ´s hjemmeside der vil du med stor sandsynlighed få et retvisende svar. Ikke at det er lig med en endelig afgørelse men de har helt sikkert mulighed for at henvise til de love og paragraffer der omhandler dit spørgsmål.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Jeg ville formulere spørgsmålet via skat.dk ´s hjemmeside der vil du med stor sandsynlighed få et retvisende svar.

Der må jeg skuffe. Hvis stiller samme spørgsmål til SKAT vil du få samme intetsigende svar som vi ville kunne give på her på Amino. For at kunne bruge give et brugbart svar kræves langt flere informationer på bordet, herunder eksempelvis hvad der skal støttes.

Der er flere muligheder for i skattelovgivningen for at nå fradrag for støtte til fonde/velgørenhed. Den bedste løsning vil være at tage en snak med en revisor - eller endnu bedre en skattekonsulent - og få setuppet på bordet. På den måde finder du lettest ud af om din model er brugbar eller måske skal tilpasses for at du når i mål.

Man får svar som man spørger - det gælder også hos SKAT.Wink

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Så må jeg sætte mig ned og få fomuleret det præcist, derefter at tage kontakt til SKAT. Jeg har ikke tænkt mig at gøre brug af en advokat eller revisor, da omfanget af projektet slet ikke er den størrelsesorden. Der skal jo også tænkes på økonomien i disse tider :-)

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Faran Mahmood:

Tak for svarene.

Så må jeg sætte mig ned og få fomuleret det præcist, derefter at tage kontakt til SKAT. Jeg har ikke tænkt mig at gøre brug af en advokat eller revisor, da omfanget af projektet slet ikke er den størrelsesorden. Der skal jo også tænkes på økonomien i disse tider :-)



God ide - og når du så får 1. svar - så er der jo gode muligheder for opfølgende spørgsmål. Du er naturligvis med på at du kan skrive til dem ude fra skat.dk som virksomhed. (eller privat)

Held og lykke med projektet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på om det i stedet var muligt at oprette en forening. Der er ikke nogen som skal lønnes igennem projektet og det er heller ikke formålet at have et overskud - altså det skal gøres non-profit.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan oprette det som en selvejende institution med velgørenhed som formål. På denne måde undgår du kapitalkravet til stiftelse af en fond, men har muligheden for de samme fordele.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at henvise mig, hvor jeg kan læse mere om dette?

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke rigtigt hvad der bliver sagt; at man kan bruge skat.dk som en slags "Amino". Man kan sende en mail, kontakte dem telefonisk  og måske få et svar men kvaliteten er ofte tvivlsom. De har jo heller ingen oplysninger. Skal man  have et svar man kan bruge til noget taler vi anmodning om bindende svar men jo den rigtige vej er en forening o.l.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne så omkring moms, når vi taler om forening. Jeg ved, at foreninger også skal registeres og have et CVR-nr.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)