Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ARGH...jeg skal lige af med lidt galde!!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I forgårs bliver jeg kontaktet af en Dansk virksomhed, som ønsker 50 stk. af en af vores varer leveret...

Kunden beder om en deadline samt en pris...

Jeg går i gang med at udregne et tilbud, har adskillige samtaler med vores Italienske leverandør...og afgiver herefter et RIGTIGT GODT skriftligt tilbud til kunden...

I går hører jeg ikke noget...til morgen modtager jeg dette svar:

"Du er for dyr!

Vi er vant til at købe til indkøbspris"! 

Nu er det så, at jeg bliver jeg sur!

Jeg har brugt en masse tid på denne kunde, fået en god pris hjem til dem!

De sikrede sig forøvrigt, at vi også betalte både shipment fra Italien samt fragten til kunden!

HVOR er det lige, at MIN Business er ???!!!

 

Okay så...vi omdanner MILLA-PETIT Denmark til en GAVEBOD, hvor man kan få varerne GRATIS!!!

WHY NOT!!!

ARGH!!!

 

P.S.

Det står selvfølgelig enhver kunde frit for om man takker Ja til et tilbud :)

MEN...DENNE komplet USERIØSE begrundelse...ARGH!!!

 

AHhhh...så kom det ud...det lettede Wink

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
til morgen modtager jeg dette svar:

Du fik da i det mindste et svar, jeg regner tit tilbud forgæves og er jeg for dyr ja så sætter jeg da pris på at få en mail om det, jeg mener hellere en mail end at blive igoneret hvilket sker ret tit.

/allan

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

DesignYOU:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
til morgen modtager jeg dette svar:

Du fik da i det mindste et svar, jeg regner tit tilbud forgæves og er jeg for dyr ja så sætter jeg da pris på at få en mail om det, jeg mener hellere en mail end at blive igoneret hvilket sker ret tit.

/allan

 

Det har du ret i...og jeg prøver desværre også nogle gange ikke at modtage respons på afgivne tilbud...

Men ligefrem: Levér  FOR FREE + betal samtlige omkostninger Angry

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen gange skal man bare ud med det......Angry

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

50 tasker er alligevel en del eksponering at få. 50 kvinder, som alle kan vise deres fede nye tasker frem, til deres veninder. Jeg havde betragtet det som en PR mulighed!

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Okay så...vi omdanner MILLA-PETIT Denmark til en GAVEBOD, hvor man kan få varerne GRATIS!!!

Så skal du bare se kunderne strømme til Skype-Giggle

Der er bare altid dem, som tror de kan krejle sig til østeuropæiske priser! Det er vel en form for erhvervsegoisme. Man vil gerne købe til den billigste pris og sælge til den dyreste, sådan er det bare. Men det er bare ikke altid sådan tingene hænger sammen.

:-) Dorthe

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe Kornerup:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:
Okay så...vi omdanner MILLA-PETIT Denmark til en GAVEBOD, hvor man kan få varerne GRATIS!!!

Så skal du bare se kunderne strømme til Skype-Giggle

Der er bare altid dem, som tror de kan krejle sig til østeuropæiske priser! Det er vel en form for erhvervsegoisme. Man vil gerne købe til den billigste pris og sælge til den dyreste, sådan er det bare. Men det er bare ikke altid sådan tingene hænger sammen.

:-) Dorthe

 

Præcis!

...og nu opdagede jeg så, at kunden nok havde tænkt sig, at vores varer var med videresalg for øje!

Det bliver jeg så ikke mindre ARGH af! Angry

Fra Sunds
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Angry Ja den type af kunder er trælse og burde blacklistes et eller andet officielt sted..

Men når man handler på internettet, er man jo meget synlig, og de er derfor vanseklige at undgå.

 

Jeg har i en periode været udsat for, at en eller anden fremmed lagde en masse ordrer på min shop. Leveringsadresserne var til faktiske personer, altså rigtige adresser. Vedkommende markerede, at betalingen ville ske pr. bankoverførsel. Da jeg aldrig sender nogle varer før jeg har betalingen, er det så ikke det helt store problem. Men der kunne ligge op til 12-15 stk. om dagen. Så det gav jo en masse administration at sidde og holde øje med, hvilke ordrer, der var rigtige og hvilke der bare var for at irritere.... Jeg fik så installeret noget program-halløj (Og det har jeg absolut ingen forstand på selv), så jeg kunne se hvilke IP-Adresser, der var afsender på de enkelte ordrer. På den måde kunne jeg hurtigt skille fårene fra bukkene. Og med tiden gik det over igen.

Men jeg er ikke i tvivl om, at der var tale om en af mine konkurrenter / kollegaer på markedet. Og ja det gav en masse ARGH!!! som du skriver.

Måske har du også været udsat for en konkurrents forsøg på at fiske dine købspriser eller måske en person, der forsøger at starte noget lignende op.

God weekend.

Allan Mikkelsen

www.malershoppen.dk

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Mikkelsen:

Angry Ja den type af kunder er trælse og burde blacklistes et eller andet officielt sted..

Men når man handler på internettet, er man jo meget synlig, og de er derfor vanseklige at undgå.

 

Jeg har i en periode været udsat for, at en eller anden fremmed lagde en masse ordrer på min shop. Leveringsadresserne var til faktiske personer, altså rigtige adresser. Vedkommende markerede, at betalingen ville ske pr. bankoverførsel. Da jeg aldrig sender nogle varer før jeg har betalingen, er det så ikke det helt store problem. Men der kunne ligge op til 12-15 stk. om dagen. Så det gav jo en masse administration at sidde og holde øje med, hvilke ordrer, der var rigtige og hvilke der bare var for at irritere.... Jeg fik så installeret noget program-halløj (Og det har jeg absolut ingen forstand på selv), så jeg kunne se hvilke IP-Adresser, der var afsender på de enkelte ordrer. På den måde kunne jeg hurtigt skille fårene fra bukkene. Og med tiden gik det over igen.

Men jeg er ikke i tvivl om, at der var tale om en af mine konkurrenter / kollegaer på markedet. Og ja det gav en masse ARGH!!! som du skriver.

Måske har du også været udsat for en konkurrents forsøg på at fiske dine købspriser eller måske en person, der forsøger at starte noget lignende op.

God weekend.

Allan Mikkelsen

www.malershoppen.dk

Helt enig!

Ja, via vores synlighed er vi mere udsatte for bl.a. den slags!

 

ØV...det er så irriterende...og, som du siger kræver det en del administration at skille fårene fra bukkene!

Lækkert med et sådant program, så du bedre kan følge med :)

 

Ja...det kan du godt have ret i, at jeg måske skulle prøves af Huh?

 

Tak...og ILM en god weekend til dig :)

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt din irritation, der mangler noget i folks opdragelse, de kunne dog give en indikation af hvilke handelsprincipper de forventede, når de beder om tilbud, så du kunne vurdere om du ville afgive buddet.

Mest irriterende er dog når folk slet ikke melder tilbage og dem er der desværre også mange af.

Jeg har arbejdet mange år i en branche hvor man kunne bruge 1- 2 dage på at udregne tilbud, så var det meget irriterende ikke at få en tilbagemelding, jeg tog nogle gange kontakt til dem efterfølgende for at spørge hvorfor de ikke svarede på tilbuddet, jeg er lidt i tvivl om det hjalp, men jeg kom da af med min irritation.

Efter min mening skal man være seriøs når man laver B2B forespørgsler, desværre må man nok leve med lidt useriøsitet i C2B forespørgsler.

Hvordan skal man "opdrage" folk ?

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)