Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden i uddannelse

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund er uddannelse ved bare et "kvalitetsstempel" for de som ikke har erhvervserfaring i mine øjne. Altså, jeg er selv uddannet men hvis jeg skulle søge job i dag, ville min erhvervserfaring klart overskygge min uddannelse - det er jeg overbevist om.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om man kan tjene flest penge ved at være uddannet eller u-uddannet er vel ikke relevant. Statistisk set er det i hvertfald mange u-uddannede (og uddannede), som i disse dage betaler halve og hele mio. for en MBA, i erkendelse af, at deres vidensniveau ikke er højt nok.

Personligt er jeg helt overbevist om, at en uddannet iværksætter har bedre chancer for succes end en u-uddannet.

Dbh. Aleksander :-)

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at en uddanndelse kun er et kvalitetsstempel er noget vås. Vi har nu og engang brug for mennesker som er sat ordentligt ind i tingene. Og man kan nu sagtens være uddannet og så stadig være iværksætter, især fordi folk så beskæftiger sig med noget som de virkelig kan. Jeg synes jeg ser mange "små iværksættere", som bare skyder pile ud i luften for så at ramme en guldåre.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Det at en uddanndelse kun er et kvalitetsstempel er noget vås. Vi har nu og engang brug for mennesker som er sat ordentligt ind i tingene. Og man kan nu sagtens være uddannet og så stadig være iværksætter, især fordi folk så beskæftiger sig med noget som de virkelig kan. Jeg synes jeg ser mange "små iværksættere", som bare skyder pile ud i luften for så at ramme en guldåre.

Ja. Vi er enige i at der skal være nogen der skal uddanne sig. Men de er i en gruppe for sig selv.

Politi, pædagoger og lign. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med advokater, revisorer, lederer af store virksomheder, det var dem jeg mente..

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Det at en uddanndelse kun er et kvalitetsstempel er noget vås. Vi har nu og engang brug for mennesker som er sat ordentligt ind i tingene. Og man kan nu sagtens være uddannet og så stadig være iværksætter, især fordi folk så beskæftiger sig med noget som de virkelig kan. Jeg synes jeg ser mange "små iværksættere", som bare skyder pile ud i luften for så at ramme en guldåre.

 

 

Min pil sad lige i bullseye, men der er nu også mange uddannede iværksættere det skyder med pile uden at ramme plet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Aleksander:

Statistisk set er det i hvertfald mange u-uddannede (og uddannede), som i disse dage betaler halve og hele mio. for en MBA, i erkendelse af, at deres vidensniveau ikke er højt nok.

Personligt er jeg helt overbevist om, at en uddannet iværksætter har bedre chancer for succes end en u-uddannet.

Ja - det viser kun muligheden altid er der Smile

I din personlige mening er jeg meget uenig. Uddannelse skaber en hæmning. Hvis Martin havde lært man ikke må bande når han fremstår udadtil, eller hvis han havde lært man altid skulle have pænt tøj på til messer (jakkesæt etc.) - Tror du så helt ærligt han ville sælge ligeså mange e-pushere? 

De mest succesfulde mennesker jeg har hørt om både inde for regeringen, fodbold, sangere, kunstere, iværksættere er de folk uden eller med en meget kort uddannelse. Er du uening? 

 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo så også fint nok. Og du har sikkert også fortjent at det er blevet en succes, men synes det er for mange der efterlader sig et langt spor af uduelige fantasiideer og nogle gange kreditorer med håret i postkassen

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JEG ER DYBT UENIG.

For det første lærer man jo ikke at tage pænt tøj på og tale pænt. Det er dannelse ikke uddannelse.

Når du siger succefulde mennesker tænker jeg koncerndirektør i mærsk, han har en Cand.Oecon og han lærte nok andet end at tage pænt tøj på.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man ik gøre livet op i penge eller fine titler... For hvis det var tilfældet, så skulle vi alle være direktør for Mærsk, Carlsberg eller andet for at være en succes...

Næ det gælder om at finde et job, hvor man nyder arbejdet, der er daglige udfordringer og hvor man elsker at være!!! Så kan pengene og titlerne komme i næste række, for de betyder intet for lykken og glæden...

Og så mangler man lidt, at den der "frihed", som DK altid skilter med, reelt gælder... Det er vel et frit valg, om man ønsker det ene eller det andet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 7 (70 indlæg)