Hvis I har været omkring freudiansk tilgang til reklameanalyse, er der også masser af guf i denne reklame, der er spækket med sex-symboler:
Kvindene er bundet og dermed underkastet mændene.
Manden til venstre sidder på træets rod på en måde, så selve træet forlænger hans fallos ekstremt. Den vellystne og næsten barbrystede kvinde er bundet af og til hans lem. Hans positur er med skridtet i en fremadrettet bevægelse, som understreger hans kraft.
Manden til højre er i færd med at slikke et vaginasymbol, hvilket tydeligvis er rigtig dejligt.
Det hele foregår i en fugtig og frodig, blød skovbund, som både kan symbolisere ægtesengen og parringens resultat.
Alle disse sexsymboler er understreget af det udtalte budskab Love it while it lasts - altså: giv efter for dine natrulige drifter, mens du er ung og stadig kan.
De andre nævnte analyser er lige så gyldige som denne - i det hele taget er det et dejligt færdigstøbt billede.
Meningen er, at du skal kunne identificere dig med én af de fire personer (eller flere) og så få lyst til at gå i Dieseltøj.
- Er du (eller drømmer du om at være) den virile mand, der binder kvinder til sin pik?
- Er du kvinden, der gør dig lækker og er klar til at binde dig til en mand?
- Er du den drømmende fyr, der tilbeder kvindens køn?
- Eller er du singlepigen, der giver sig hen til naturens overvældende kraft?
Desuden hænger naturbudskabet godt sammen med tøj, der jo gerne må være naturligt. Man kan helt glemme, hovr giftige farvestofferne er og hvor meget de stakkels underbetalet børnearbejdere lider for at vi andre kan bevare vores lækre fremtoning.
Du har materiale til adskillige afhandlinger om den her.
(læs "drømmetydning" af Sigmund Freus - eller nogen, der udlægger den populært - det er guld i symbolforståelse).
God arbejdslyst.
mvh Hans