Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En udfordring til de kreative; Hvad er den dybere mening med den her?!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået en opgave i dansk - en reklameanalyse, men jeg kan simpelthen ikke finde den dybere mening med reklamen. Og oven i købet er bureauet bag vidst gået konkurs i mellemtiden, så der er der ingen hjælp at hente.

(og hvis I ikke har lyst til at give jeres besyv med, kan I klikke her og komme tilbage til forsiden)

 

Link til reklamen: http://bit.ly/9vGvsa

 

Jeg glæder mig til at høre fra jer allesammen :)

 

PS - Jeg forstår godt hvad den kommunikerer for, og hvordan den gør det. Jeg fatter bare ikke konstellationen af mennesker, på den meget tilfældige måde..

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Diesel tager normalt et tema i deres kampagner. Global WarmingNature  osv. 

I tilfældet med den reklame du har fået, ønsker de at sætte fokus på rydning af regnskove eller sådan noget, og deraf  teksten "elsk naturen så længe du kan", hvilket igen henleder til personerne krammer træer, blade osv. 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

He, he - det er nærmest som blækklatten hos psykologen i tegneserien:

Nederst ligger kvinden i den blå kjole der repræsenterer vand.

Manden i siden kigger op og har orange trøje som solen.

Kvinden op ad træet har en positur som en falden kvinde (løvfald)

Manden i skoven har grøn trøje og længes efter vand (konkyklien) og ringen er sluttet.

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simon Tørring:
PS - Jeg forstår godt hvad den kommunikerer for, og hvordan den gør det. Jeg fatter bare ikke konstellationen af mennesker, på den meget tilfældige måde..

Det er derfor du går i skole. Kig lidt mere på reklamen i stedet for at spørge her på amino. Det hjælper dig ihvertfald ikke.

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for indsparkene !

Nu har jeg kigget lidt på reklamerne om global opvarmning, og til forskel for den jeg skal kvidre om, synes jeg der er et klart defineret, gennemgående tema omkring de 7 vidundere efter global opvarmning.. Jeg er stadigvæk på herrens mark, men det begynder da at give lidt bedre mening.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvis I har været omkring freudiansk tilgang til reklameanalyse, er der også masser af guf i denne reklame, der er spækket med sex-symboler:

Kvindene er bundet og dermed underkastet mændene.
Manden til venstre sidder på træets rod på en måde, så selve træet forlænger hans fallos ekstremt. Den vellystne og næsten barbrystede kvinde er bundet af og til hans lem. Hans positur er med skridtet i en fremadrettet bevægelse, som understreger hans kraft.

Manden til højre er i færd med at slikke et vaginasymbol, hvilket tydeligvis er rigtig dejligt.

Det hele foregår i en fugtig og frodig, blød skovbund, som både kan symbolisere ægtesengen og parringens resultat.

Alle disse sexsymboler er understreget af det udtalte budskab Love it while it lasts - altså: giv efter for dine natrulige drifter, mens du er ung og stadig kan.

De andre nævnte analyser er lige så gyldige som denne - i det hele taget er det et dejligt færdigstøbt billede.

Meningen er, at du skal kunne identificere dig med én af de fire personer (eller flere) og så få lyst til at gå i Dieseltøj.

  • Er du (eller drømmer du om at være) den virile mand, der binder kvinder til sin pik?
  • Er du kvinden, der gør dig lækker og er klar til at binde dig til en mand?
  • Er du den drømmende fyr, der tilbeder kvindens køn?
  • Eller er du singlepigen, der giver sig hen til naturens overvældende kraft?

Desuden hænger naturbudskabet godt sammen med tøj, der jo gerne må være naturligt. Man kan helt glemme, hovr giftige farvestofferne er og hvor meget de stakkels underbetalet børnearbejdere lider for at vi andre kan bevare vores lækre fremtoning.

Du har materiale til adskillige afhandlinger om den her.
(læs "drømmetydning" af Sigmund Freus - eller nogen, der udlægger den populært - det er guld i symbolforståelse).

God arbejdslyst.

mvh Hans

Fra Tølløse
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Den er også lidt underlig og bestem ikke en af Disels bedste reklamer.

Umiddelbart ser jeg overgivels, besættelse, en hengivenhed over for naturen, de er opslugt af naturen og hvad vil Disels så med det? Bruger de udelukkende naturmaterialer til denne kollektion - næppe, er det back to basic - måske. De formår at skabe opmærksomhed og netop den undring som også rammer dig selv. Bonus i det er at du og de fleste andre bliver lidt længer ved reklamen for at undre sig. Det har den effekt at det fastholder læseren længere og det er bestemt vigtigt i en tid hvor den visuelle verden tæppebomber os med indtryk - så ja, jeg tror faktisk de har opnået præcist det de vil.

Men en kunstnerisk reklame som denne kan tolkes på lige så mange forskellige måder som de øjne der ser.

 

Held og lykke med projektet...Mange hilsner Anna

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er min fortolkning af billedet.

Når jeg kigger på den reklame, slår det mig, at  her er det nok de 4 elementer der er udgangspunkt for deres plasering og poseturer.
Kvinden er viklet i rødder fra træet. Hun symbolisere jord. Manden der kigger op efter f.eks. regn, symbolisere luft. Manden i baggrunden med konkylen symbolisere havet, altså vand og pigen der er bundet til træet og står i en lidenskablig stilling symbolisere ild.

Personerne på billedet spiller ikke sammen, men er optaget af hvert deres gøren og viser vel en form for den indivudualitet der optager os, hver især. De er plaseret i en jungel/regnskov som symbolisere det element der er under pres i vores tid.

Teksten "love it white it last" er jeg uskikker på, men skal vel oversættes som enten:

Elsk det, som en last.
Elsk det som det sidste.
Elsk det imens du kan.

Som helhed er budskabet i reklamen: De 4 elementer er en betingelse for livet. Livet er regnskoven og den er afhængig af alle elementerne. Stop den individuelle egoisme, for ellers kan du kun nyde den i kort tid endnu.
Budskabet er vel så, arb. sammen for at bevarer, så det bliver.

Firmaet vil vise de tænker grønt og er for, at bevarer naturen og tænker på det, når de fremstiller deres tøj/produkter.

Nu kunne det være interesant at høre konklutionen, når du får den. Kunne du ikke skrive resultatet i tråden her, når du får det.
Held og lykke med opgaven.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er svinet skrevet og lagt til tryk (måske så meget sagt; den er printet ud). Mange mange tak for jeres indspark. De er hverken kopieret helt eller halvt, men har været en kæmpe inspirationskilde for mig.

Jeg plejer slet ikke at have svært ved den type opgaver, men det er som om at der var noget der blokerede mig fra at tænke klart med det billede... Wonder what that could be :s

Opgaven får I ikke at se endnu, men hvis karakteren er nogenlunde tilforladelig får I lige den med.

 

God aften og god weekend!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:
Opgaven får I ikke at se endnu

Vær nu lidt frisk.

Lav en poll og lad os give dig karakterer. Så har du noget at vurdere din lærer på.Big Smile

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)