Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/moms af Affiliate indtægt, adwords

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,


Har prøvet at læse mig frem til svaret, men har ikke forstået det jeg har fundet. Kunne i ikke forklare mig tingene skåret ud i pap.


1. Affiliate/reklame indtægt man får ind på bankbogen, der skal trækkes indgående moms fra ikke? Som er 20%?( Er det rigtigt at i 2010, ville man spare nogle procenter? se evt. her http://araknosofi.dk/tjen-penge-pa-nettet/tip-tilbagehold-dine-affiliateindt%C3%A6gter/)

 

2. Mine udgifter som Adwords, skal jeg trække moms af det? og hvordan gør man det? Man plejer da at slippe for momsen på udgifter når man trækker det over firma?

 

Håber i kan svare på mine spørgsmål :)

 

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

AdWords moms kan du læse her: http://www.amino.dk/forums/t/82028.aspx

Affiliateindtægter, der får du en opgørelse hos hvert netværk månedligt, hvor der også er vist hvor meget moms du skal indberette. Du skal indberette moms hvert kvartal.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til dit link, så har det ikke noget med moms at gøre, men derimod de nye skatteregler og der kan du hverken gøre fra eller til nu.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Linket har jeg læst det hele, men jeg fattede ikke en brik af noget af det :)


Tak for svaret på affiliate indtægt :) skriver adservice også hvor meget man skal indberette ? :)

Ved du hvornår de nye skatte regler kommer? :)

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvordan reglerne er med adwords og deres moms? :)

 

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek det første svar fra Nikolai..

Nogle af de nye skatteregler træder i kraft i marts.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som jeg har forstået det, så er der ikke moms på Adwords :)

Nicolaj skriver noget om at man skriver med at man skal berette det og så tage det retur igen. Er det fint nok, hvis man gjorde det sådan her:

Maj Adwords moms: - 200 kr. fks.

Maj Adwords moms: + 200 kr.

 

Er det ok?

 

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Den her tråd er halvgammel, men jeg synes egentlig det er rimelig relevant, især for dem der overvejer at begynde.

Skal man virkelig trække moms fra de indtægter man tjener som affiliate? Det vidste jeg nemlig ikke.

Lægger man selv skatten til side, og betaler den via selvangivelsen når året er omme?

Skal man bruge sit CVR-nummer hvis man har et?

Jeg tænkte bare at det var spørgsmål som kunne være rare at få klargjort :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Den her tråd er halvgammel, men jeg synes egentlig det er rimelig relevant, især for dem der overvejer at begynde.

Skal man virkelig trække moms fra de indtægter man tjener som affiliate? Det vidste jeg nemlig ikke.

Lægger man selv skatten til side, og betaler den via selvangivelsen når året er omme?

Skal man bruge sit CVR-nummer hvis man har et?

Jeg tænkte bare at det var spørgsmål som kunne være rare at få klargjort :)

 

Ja jeg hiver en gammel tråd frem, men vil egentlig også gerne have svar på ovenstående

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jørgensen:

Mikael:

Den her tråd er halvgammel, men jeg synes egentlig det er rimelig relevant, især for dem der overvejer at begynde.

Skal man virkelig trække moms fra de indtægter man tjener som affiliate? Det vidste jeg nemlig ikke.

Lægger man selv skatten til side, og betaler den via selvangivelsen når året er omme?

Skal man bruge sit CVR-nummer hvis man har et?

Jeg tænkte bare at det var spørgsmål som kunne være rare at få klargjort :)

 

Ja jeg hiver en gammel tråd frem, men vil egentlig også gerne have svar på ovenstående

 

Selvfølgelig er der moms på, hvorfor skulle affiliatemarketing være undtaget for moms? Der står på den månedlige udbetalingsopgørelse fra nerværket, hvor meget der er moms.

Om man kun skal afregne skatten 1 gang om året afhænger bl.a. af virksomhedstype og omsætning.

...Og ja man skal selvfølgelig også bruge sit CVR nummer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)