Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BROK!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

I bedste iværksætterånd havde jeg her for nylig fået den (når jeg selv skal sige det) udemærkede idé, at starte en "virksomhed" op, hvor jeg, ved siden af mine juridiske studier, ville hjælpe folk med at inddrive mindre udestående fordringer. (tænkte, at jeg ville sætte mig grundigt ind i den forenklede inkassoproces og så hjælpe uinviede for et beskedent beløb) Nu er det sådan, at såfremt jeg selv skulle stå for at sætte frimærke på og poste et par breve, så falder jeg ind under inkassoloven og skal således opnå autorisation. En sådan koster lidt knaster, men so what, sådan er livet. Desværre erfarer jeg hurtigt, at man desuden skal være fyldt 25år, før man kan opnå en sådan autorisation. HVAD FANDEN SKER DER FOR DET? aldersdiskrimination af værste skuffe. I mine øjne er det helt forkasteligt at sætte et sådan uomgåeligt objektivt kriterie op, som på forhånd udelukker ellers kvalificerede. Kan sagtens forstå at man i visse situationer har sådanne regler, som f.eks. indenfor restaurationsbranchen og vagtfirmaer, da disse hverv netop tiltrækker unge uerfarne. Mener dog, at man burde være mere varsom med at gøre det hele så stift og bureaukratisk, hvor det ikke er nødvendigt. Man er vel myndig når man er 18, og er der så steder hvor man kunne frygte for sjusk eller misbrug, burde man virkelig kunne lade det komme an på en subjektiv bedømmelse, specielt når en autorisation i forvejen koster den uhørte sum af 5000kr.

Man skal jo efterhånden være fyldt 50 og have over en halv mil i likvide midler, før man må sælge æbler i vejkanten. Stop så det hysteri og hold det til de steder hvor det tjener et formål! Nu synger fuglene om ministerrokader og kunne der i den ånd, ikke være nogle aminoer, der startede et decentraliserende parti, som kunne rydde en smule op i de love, der er unødvendige. Tror fuldt og fast på, at FOR mange regler kan dræbe enhver ide og at folk der altid har fået at vide hvordan alting skal gøres, aldrig lærer at tænke selv. Næste gang du ser en ung knejt eller fruentimmer, så lov mig at du ikke vil ligge personen noget til last før de har gjort sig fortjent til det. Så lover jeg, at jeg ikke vil tænke mit om den næste gråhårede jeg møder på min vej.

Det lettede, håber ikke du har læst den gang øregas til ende. Har du alligevel, så ha' en fortsat go' dag og tak fordi du ville lytte Stick out tongue

Tilmeldt 17. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

LÆST :) ved ikke om det er passende med et sådan svar MEN, super godt indlæg....

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker. :D

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Harald9000:
Det lettede, håber ikke du har læst den gang øregas til ende.

Big Smile Se positivt på det Harald. Det her er et af de problemer som løses med tiden..... Wink

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe. Det er sandt. Bar ærgeligt at jeg til den tid har en kandidatgrad og forhåbentligt et job, hvor jeg tjener en del mere end 100kr i timen. Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :



I rest my caseWink

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange fordele ved at være ung , jeg ser det ikke som en ulempe , man kan feste studerer ,dyrke masser af motion , du kan arbejde længere end en gamle , der er intet der siger du ikke skal lige tage et ekstra arbejde nat f.eks. et avisbud der kan man jo en tjene formue kun når er ung for hvem kan løbe 50 km dagligt , det er i hvert fald ikke mange gamle mennesker der kan ,jeg har før tjent gode penge på avisbud det kan jeg i hvert fald ikke som gamle .

Penge tjener man jo på forskellige måder igennem livet , vidste du vælger et ikke fysisk job er det , rigtigt nok du tjener mest som gamle , med en frisk håndværk der er ung og stærk tjener jo kassen det gør han ikke som 50 års person .

Du er stærk som ung , lære og udnytte disse , perioder i livet på bedste dog vidste du valgt uddannelse som bl.a. kandidatgrad , tjener du jo mindre end et frisk avisbud eller rengøring medarbejdere , som kan bevæge der er 116 kr. time plus diverse , vidste du er i god form løber eller cykler , er det ingenting komme under den normeret tid derved tjene plus 700 kr. per time.

Se positivt på livet som jeg prøver at gøre det er dig dine valg , jeg synes simpelthen ungdommen som iværksættere er vindunderlige , tænk engang når man er 50 år kan jeg ikke tjene de samme penge på bl.a. mit udseende eller man kan ikke tage et hårdt akkord arbejde og tjene kassen , jubii jeg er ung

Huske livet køre fysiske nedad udnyt det imens du kan det og tænk positivt imens du kan bevæge dig Yes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Godt indlæg - jeg har selv ansøgt om tilladelse for ikke lang tid siden - og jeg er født i 1986 - jeg kunne heller ikke få lov - det synes jeg ligeledes meget lidt om.

Jeg kan af andre ligeså tåbelige årsager heller ikke få lov til at drive pantelånerforretning.

 

Hvorfor må jeg ikke drive inkassovirksomhed? Fordi jeg er under 25 - men det er altså ikke et tilfredsstillende svar for mig.

 

Og hvad restaurationsbranchen og vagtfirmaer angår kan jeg ikke se nogen god grund til aldersgrænser heller. Det er enten eller - aldersdiskrimination eller ikke aldersdiskrimination.

 

Og hvad folketinget angår gad jeg godt vide hvem der vælger disse mennesker ind, for jeg har i mit liv ikke mødt en eneste person der rent faktisk følte sig repræsenteret derinde. Jeg føler virkelig at ethvert menneske derinde er så langt fra mig selv og hvad jeg vil kendetegne som normal tankegang som overhovedet muligt.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)