Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgrader fra vista til Windows 7

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Efter at have hørt mange positive ting om det nye Windows 7 tænker jeg på at få skiftet mit vista ud til en Windows 7 Professional. Dertil har jeg vært inde på edbpriser, for at se hvor den var billigst, og fandt en licens til 1.913.

Derefter søgte jeg på google og fandt en licens til 986,- kr på getmore.

http://www.getmore.dk/køb-microsoft-windows-7-professional-billig/operativsystem/fqc-00728_101521_p.html

Hvad er forskellen, siden der kan være så stor forskel i prisen?

Mvh

Jonas Jacobsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jacobsen:

Godaften,

Efter at have hørt mange positive ting om det nye Windows 7 tænker jeg på at få skiftet mit vista ud til en Windows 7 Professional. Dertil har jeg vært inde på edbpriser, for at se hvor den var billigst, og fandt en licens til 1.913.

Derefter søgte jeg på google og fandt en licens til 986,- kr på getmore.

http://www.getmore.dk/køb-microsoft-windows-7-professional-billig/operativsystem/fqc-00728_101521_p.html

Hvad er forskellen, siden der kan være så stor forskel i prisen?

Mvh

Jonas Jacobsen

 

Den version dit link peger på er en OEM version, dvs. den skal installeres på nyt hardware og kan ikke bruges til opgradering.

Den bliver også "låst" til den pc du installerer den på og kan altså ikke flyttes til anden pc.

Ned hensyn til opgradering kan du opgradere til forskellige versioner af Windows7 med et spæn fra Home version til Ultimate ned stor prisforskel.

MVH

Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Fra  Scient Data Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

VBA, Office, ASP.NET og XSL fjernundervisningskurser - www.it-fjernundervisning.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er formentlig fordi den dyre er en udgave med egen licens og registrering, og den anden er en OEM-udgave, som typisk leveres pre-installeret i nye computere.

Ellers mener jeg ikke, der er nogen forskel, men er dog ikke helt sikker.

Med venlig hilsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg kan se, er det fordi du får en OEM licens - som de andre også har nævnt

Men så vidt jeg kan er det en "DVD 32-bit Dansk" version. Dvs. du får ikke 64-bit versionen med i købet. Hvis du har en computer, der understøtter 64bit, vil jeg derfor fraråde dig at købe denne skrabede version.

Læs mere om 32/64 bit herunder:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis. Det er ofte sådan en installation der følger med til PC'er når du køber dem i butikken. Jeg kan iøvrigt godt bakke op om Windows 7.

Det er det bedste styresystem de har lavet siden Windows 98 hvis man ser relativt på det i forhold til udgivelsestidspunket.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun anbefale Windows 7... Det er blevet mega godt, og en smule Mac inspireret ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg arbejder i IT branchen og vil anbefale dig at købe 32 bit versionen og IKKE 64 bit, da den langt fra kører optimalt.

Grunden til den score prisforskel kan også have noget af gøre med hvad "version" af Win 7 det er.
Fx Windows 7 Ultimate og Windows 7 Home Premium.

I Ultimate versionen får du nogle features som du ikke får i Home Premium, så det er også værd at overveje inden du gør købet :) - men held og lykke med det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
@Playboye: Uden at sige for meget, så tror jeg sgu' også at de fleste andre, der har svaret herinde i denne tråd arbejder i IT branchen. Jeg kører med 64bit versionen og er super glad for det. Kan du fortælle lidt mere om alle de dårlige oplevelser med 64bit versionen og hvorfor man derfor skal holde sig fra 32bit versionen. For det er da alligevel noget af et postulat du kommer med.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Jeg kan se at Amino er flydt med eksperter på området, og jeg vil give dem ret.

Kan også kun anbefale det nye Windows 7!

Hav en god aften.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)