Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blev han presset ud?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle ledere er gode til de gode tider, hvor man skal turde kaste sig ud i kæmpe projekter med store risici, som går hjem fordi tiden er til det.

Andre ledere er bedre til at håndtere krisetider, hvor der skal skæres ind og skæres fra, nedjusteres og måske endda afskedige mange folk.

Don Ø tror jeg helt klart er en af den første type - han har så måske prøvet at være af den anden type i den nuværende situation, men han eller andre er blevet overbevist om, at han bare ikke er den rette person til den opgave.

Jeg tror, vi meget snart ser ham i en ny ambitiøs virksomhed, som har midlerne og han kan fortsætte med sine visioner inden for virksomhedsdrift.

Og han er jo langt fra den eneste bestyrelsesformand eller direktør, som blev fanget i store optimistiske investeringer, da vinden vendte hen mod finanskrisen. Når man tager så store risici, skal man også være klar til at tage skraldet...

Claus Agerskov

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er meget enig i Claus' betragtninger. Og i virkeligheden er det ingen skam at man som leder er bedst til den ene, eller den anden situation. Det er jo netop derfor at vi ser udskiftninger blandt topleder, når tiderne skifter både op og ned. Det gælder om at have den bedste leder til den givende situation.

Jeg kender flere topleder og virksomhedsejer som er bedst til enten sunny days eller rainy days.

Men hvor meget kender vi reelt til Don Ø og Parken Sport og Ent.? Flere elementer spiller ind; Virksomhedens største kreditor har givet vis en del af skulle have sagt (Læs: Nordea), og samtidig har både Don Ø og Parken Sport og Ent. være gode til at være deres egne spindoctors. Og det er vel ogsåderes styrke...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Eller er det mon et frivilligt farvel, som han selv udtrykker det?

Jeg tror det er en kombination.

Jeg betrageter hans exit som værende en "normal" exit for et iværksættereventyr der har været lidt større end de fleste.

Problemet har utvetydigt været den iværksætteragtige måde (og dermed uprofessionelle i den størrelse virksomhed) at drive tingene på. Der har i årevis været massiv kritik af den forretningsmæssige model og de opskruede aktierkurser, som kunstigt er holdt i vejret grundet et reelt manglende udbud.

Jeg ser ham som en person med passion der er endt i grådighed og magtmisbrug for så at ende med et ønske om at skrive sit eget eftermæle for FCK ved at oplyse han vil beskæftige sig med velgørenhed og bestyrelsesarbejde.

Hans arbejdsmetoder er ligeså uortodokse som Jan Bonde Nielsen og Axel Juel Jørgensen, og deres projekter som de kulsejlede blev styret igennem med hård hånd af bankerne og endte med overskud. Iøvrigt også Nordea som i FCK.

Don Ø kan ikke bruges i det "normale" erhvervsliv, hvis han skal "op" igen så er det som iværksætter og entreprenør, men Danmark er for lille.

Jan Bonde Nielsen er væk, Axel Juel Jørgensen er detroniseret, Kurt Thorsen er reduceret og Klaus Riskjæer får snart kniven en sidste gang. De har alle været indvolveret i store iværksætterier, men er alle faldet da der skulle arbejdes professionelt. det er det samme mønster som viser sig overalt.

Den næste der falder er Don Ø og han vil ikke have de store chancer for comeback, for nu ved han hvordan tingene skal gøres når de når et vist niveau, og det er han for enerådig til at acceptere. Det er ikke en leg der interesserer en entreprenør. Så han skal sunde sig nogle år før vi ser ham tilbage på pinden, om nogensinde. Nordea skal nok få rettet op på den skude.

Så jeg tror hans exit er både selvvalgt og forlangt. 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:
Og det er vel ogsåderes styrke...

I dette cirkus har det faktisk været deres svaghed som børsnoteret virksomhed Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske, måske ikke...

Over en bred kam, så tror jeg at Don Ø og Parkens forretningsmodel er noget som dele vandene blandt befolkningen.

Farverige erhvervsfolk er vel ofte forbundet med en vis form for foragt/afstand, men vel også med en vis form for fascination og idol-dyrkelse....

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:

Over en bred kam, så tror jeg at Don Ø og Parkens forretningsmodel er noget som dele vandene blandt befolkningen.

Hej Thor - Interessant betragtning, da over halvdelen af den danske befolkning ikke aner hvad en forretningsmodel er Smile

Kan du iøvrigt kort forklare Parken Sport & Entertainments forretningsmodel?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med forretningsmodel, så henviser jeg naturligvis til kommentarer i denne debat omkring store investeringer og høje risici, samt den tilsvarende debat i dagspressen omkring netop det samme. Brug ordet forretningsmodel eller ej, de fleste vil nok være bekendt med at Parken har haft en eksplosiv vækst, og at de også har lidt nogle negative slag på de sidste.

Men som mit tidl. indlæg jo netop beskriver; Hvor meget ved vi reelt om Parken og Don Ø?? For nej, jeg kender naturligvis ikke deres forretningsmodel...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:
Men som mit tidl. indlæg jo netop beskriver; Hvor meget ved vi reelt om Parken og Don Ø?? For nej, jeg kender naturligvis ikke deres forretningsmodel...

Når jeg analyserer PSE som jeg startede med for flere år siden, så er jeg ikke i tvivl om at Don Ø er en magtsyg, grådig og enerådig personage. Hele konsortiet er bygget op på følelser og egenrådige beslutninger kontrolleret at et fåtal af aktionærer og med mange tvivlsomme dispositioner undervejs.

På den anden side, har han formået at opbygge noget som ikke er set magen og har gjort det ok uden tvivl.

Derfor de delte vande.

Fra mit synspunkt, så har grådigheden overskygget intelligencen, da han havde stået sig langt bedre med mere åbenhed og hvis han havde arbejdet hen imod reelle aktiekurser, så havde han fået mere respekt og anerkendelse. Der er kun den overfladiske anerkendelse tilbage, og den er værdiløs. Nprdea rpøver så at redde resterne af deres engagement, og det vil tage 6-8 år.

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Når jeg analyserer PSE som jeg startede med for flere år siden, så er jeg ikke i tvivl om at Don Ø er en magtsyg, grådig og enerådig personage. Hele konsortiet er bygget op på følelser og egenrådige beslutninger kontrolleret at et fåtal af aktionærer og med mange tvivlsomme dispositioner undervejs.

På den anden side, har han formået at opbygge noget som ikke er set magen og har gjort det ok uden tvivl.

Derfor de delte vande.

Fra mit synspunkt, så har grådigheden overskygget intelligencen, da han havde stået sig langt bedre med mere åbenhed og hvis han havde arbejdet hen imod reelle aktiekurser, så havde han fået mere respekt og anerkendelse. Der er kun den overfladiske anerkendelse tilbage, og den er værdiløs. Nprdea rpøver så at redde resterne af deres engagement, og det vil tage 6-8 år.

http://epn.dk/borsdata/virksomheder/vs_139/article1988111.ece

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Havde jeg ikke læst.

Men det er grineren nok at tænke på, at Klaus Riskjær har købt en ejendom som istedet kunne have givet ham 10% af aktierne i PSE hehe...og med hjælp fra et par venner så kunne han sidde på 50% relativt hurtigt..damn det ville være grineren.. Parken styres fra cellen...

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)