Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afregning af moms spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave en model der minder om trendsales hvor mange forskellige erhvervssælgere lægger deres varer ind på min side og sælger deres varer igennem min hjemmeside og mit betalingssystem. Jeg har forsøgt at få toldogskat til at give mig en forklaring på hvordan moms skal afregnes - men har fået lidt tvetydige svar - og et bindende svar kan tage op til 30 dage derfor vil jeg høre om nogen har erfaring med dette.

Modellen er ligesom på trendsales at jeg har hjemmesiden hvor varerne udstilles og brugerne samt betalingsløsningen.  Jeg modtager derfor i første omgang pengene for salget. Når varen er bestilt igennem min hjemmeside er det sælgers ansvar at pakke og sende varen samt sende faktura i deres navn. Sælger tager sig også af returvarer og ombytning + kundesupport.  jeg tager 10% af beløbet i "kommission" og resten af pengene sendes til den konkrete sælger af varen. Spørgsmålet er så om jeg skal svare moms af de 10% og sælgeren skal stå for moms af det resterende beløb eller om jeg skal svare moms af det fulde beløb.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Bingobango:

Spørgsmålet er så om jeg skal svare moms af de 10% og sælgeren skal stå for moms af det resterende beløb eller om jeg skal svare moms af det fulde beløb.

Du tager da bare 10% +moms i kommission... Så er den sag da løst ;D

Butikken/Shoppen kan jo trække momsen fra, så det ændre jo intet ved det endelige beløb, som der betales...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til de svarer til nedenstående. Ring til Skat igen og forlæg det du har skrevet og hør om det er hørende under disse regler:

I de tilfælde, hvor agenten handler i andres navn og for andres regning er leveringsstedet for formidlingsydelsen som hovedregel i det land, hvor agenten har sit forretningssted, dvs. at danske agenter som hovedregel skal opkræve dansk moms af provision, som de modtager for deres formidlingsydelser i forbindelse med handel med varer, jf. momslovens § 15, stk. 1.

Undtagelser fra hovedreglen i momslovens § 15, stk. 1, findes i momslovens § 21, nr. 3, og § 34, stk. 1, nr. 13.

Momslovens § 21, nr. 3, vedrører formidlingsydelser, der leveres af formidlere, som handler i andres navn og for andres regning, og gælder kun formidlingsydelser som vedrører handel mellem EU-lande. Efter denne bestemmelse er leveringsstedet her i landet, når formidlingsydelsen vedrører en transaktion, der er afgiftspligtig her, medmindre aftageren af formidlingsydelsen er momsregistreret i et andet EU-land. Leveringsstedet er ligeledes her i landet, når formidlingsydelsen vedrører en transaktion, der er afgiftspligtig i et andet EU-land, hvis aftageren af formidlingsydelsen er momsregistreret her i landet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige, at du driver formidlingssalg. Jeg formoder, at det står klart for kunden, at du ikke sælger varen, men alene forestår formidlingen. I så fald skal du alene afregne moms af din fortjeneste.

Men jeg vil også sige, at et endegyldigt svar kræver, at den der svarer ser dine samarbejdsbetingelser med dine "kunder" (dvs. sælgerne) og hvordan du markedsfører dig.

Så jeg ville tage og få lavet en anmodning om et bindende svar. Det er ikke tilfældigt at du har fået tvetydige svar, for svaret afhænger af en række faktorer.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)