Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår tror I weekenden bliver smadret?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ers Computer

Hvornår tror i den gamle mandag til fredag arbejdsuge og 8-16 åbningstid bliver ødelagt?

Flere og flere bliver mere fleksible og yder support om aftenen. Specielt iværksættere.

Tror I ikke vi indenfor de næste 5 år positiv fremgang og åbningstiderne hedder 7 - 21, vel og mærke alle ugens dage og en gennemsnitlig arbejdsuge vil stige til 50 timer/ugen?

De fleste iværksættere svare mails om søndagen, og har telefonen tændt mandag aften?

Det offentlige tager helt sikkert år at ændre - ligesom med så meget andet, men tror du ikke de private virksomheder kommer til at konkurrere hårdt på de områder de næste år?

Jeg glæder mig til at høre jeres respons! 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Taler vi iværksættere?

Funktionærer eller time lønnet?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Taler vi iværksættere?

Funktionærer eller time lønnet?

Bare generelt - Alle virksomehder. Når deres åbningstider ændre sig, ændre de ansattes vagtplan jo også. 

Synes nemlig ikke der er meget der taler for vi kører efter den model vi gør i dag. Tror I ikke vi vil se en fremgang? Flere vil splitte arbejdstiderne op og have fri de tider på dagen hvor det passer dem - Og arbejde andre tider hvor de ellers ville have fri og måske kede sig?

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Til inspiration for din tese, så har vi i Italien 6 dages arbejdsuge, med en arbejdsdag der for ansatte i butikker mv. først slutter kl. 20.00 hver dag( dog med typisk en pause på 3-4 timer midt på dagen) . Søndagen er dog ret "lukket" hernede med enkelte undtagelser.

Hvis du hører fra andre udlandsdanskere, så tror jeg at du får samme svar at der arbejdes mere i udlandet end i Danmark.

Jeg tror ikke Danmark har råd til at fastholde denne laveffektivitet på arbejdsmarkedet, sammenlignet med udlandet.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Og arbejde andre tider hvor de ellers ville have fri og måske kede sig?

He he.. Kan godt li din kommentar her....

Tror faktisk kun det er os iværksættere der elsker og brænder for det vi gør (og gladeligt arbejder 15 timer, 7 dage om ugen)....

De "normale" folk jeg kender. Keder sig aldrig. og ELSKER at holde fri kl. 16.00 mandag til fredag + hver weekend Big Smile

Kh

Sanne

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Tror I ikke vi indenfor de næste 5 år positiv fremgang og åbningstiderne hedder 7 - 21, vel og mærke alle ugens dage og en gennemsnitlig arbejdsuge vil stige til 50 timer/ugen?


Nej, tror ikke dette sker inden for 5 års tid.
Uden "8-16" modellen skal der jo ændres noget i hvordan offentlige institutioner også holder åbent-lukket.

Og allerede i dag med åbningstider til k. 20 i hverdagen, syntes jeg det er rigeligt.
Ved ikke hvordan det ser ud hos jer, men her i byen er der altså meget tomt efter kl. 18 i den lokale fakta, det er ikke mange mennesker der passere igennem frem til de lukker, skulle denne ændres til kl. 21 ville de helt klart koste penge som skal dækkes ind andet sted også.

Umiddelbart tror jeg at 8-16 modellen er for fast her i landet, til at dette bliver ændret sådan lige.

Jeg tror heller ikke at vi kommer til at se +37 timers arbejdsuger for timelønnede foreløbigt, og dette er bla. fagforeningernes skyld der kæmper for at holde timeantallet ned på de 37 timer, også selvom flere gerne ville arbejde +37 timer, så tillader overenskomster jo kunne dette mod en klækkelig betaling.

De fleste iværksætter arbejder allerede +37 timer, men der er altså også en væsentlig forskel på iværksætter og lønmodtagere... og denne forskel tror jeg ikke ændrer sig, tværtimod vil jeg mene at den kommende generation generelt har en lavere arbejdsmoral, så forventer ikke noget revolutionerende inden for arbejdstider desværre.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SanneAN:

Tror faktisk kun det er os iværksættere der elsker og brænder for det vi gør (og gladeligt arbejder 15 timer, 7 dage om ugen)....

De "normale" folk jeg kender. Keder sig aldrig. og ELSKER at holde fri kl. 16.00 mandag til fredag + hver weekend Big Smile

Nemlig det er dem med CVR nummer der gladeligt arbejder det meste af tiden, og dem med CPR nummer som godt kan lide at holde fri også...;)

Forskellen er simpelthen er det ene egen forretning, så lægger man gladeligt mere arbejde i det, men arbejder man for en anden, så arbejder man altså kun lige nok til at kunne hæve hyrer nok til at betale regningerne.´, og helt ikke mere end dette, med mindre der er mange penge i det... dvs. gerne 100% betaling.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Hej Simon

Til inspiration for din tese, så har vi i Italien 6 dages arbejdsuge, med en arbejdsdag der for ansatte i butikker mv. først slutter kl. 20.00 hver dag( dog med typisk en pause på 3-4 timer midt på dagen) . Søndagen er dog ret "lukket" hernede med enkelte undtagelser.

Hvis du hører fra andre udlandsdanskere, så tror jeg at du får samme svar at der arbejdes mere i udlandet end i Danmark.

Jeg tror ikke Danmark har råd til at fastholde denne laveffektivitet på arbejdsmarkedet, sammenlignet med udlandet.

De bedste hilsener

Finn

Hej Finn

Tak for din kommentar,

Tror hellere ikke vi kan fastholde det vi gør i dag (Kære Danmark, vågn op!)

 

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

SanneAN:

He he.. Kan godt li din kommentar her....

Tror faktisk kun det er os iværksættere der elsker og brænder for det vi gør (og gladeligt arbejder 15 timer, 7 dage om ugen)....

De "normale" folk jeg kender. Keder sig aldrig. og ELSKER at holde fri kl. 16.00 mandag til fredag + hver weekend Big Smile

Kh

Sanne

Hehe, snakkede bare af egen erfaring Angel

Ja, tror jeg også de elsker - Men tror du ikke vi bliver overhalet? Nye virksomheder der starter op og ikke kan konkurrer på de ting de andre kan, men så åbningstiderne? Vi ser det vel allerede, Kiwi, 7-eleven etc.

 

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Nej, tror ikke dette sker inden for 5 års tid.
Uden "8-16" modellen skal der jo ændres noget i hvordan offentlige institutioner også holder åbent-lukket.

Ja - ellers kommer der noget helt nyt der kan underholde børn, hvem ved?

Jeg tror stadig vi inden 2015 ser et stigende antal virksomheder der har åben til 20 - 22 stykker. 

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)