Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe lejligheder med henblik på udlejning.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at købe i københavn. Jeg har omkring 100.000 kr. på lommen. Hvor finder du lejere? og hvorfor ikke bare sætte huslejen så højt som muligt.? 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:

Jeg har tænkt mig at købe i københavn. Jeg har omkring 100.000 kr. på lommen. Hvor finder du lejere? og hvorfor ikke bare sætte huslejen så højt som muligt.? 

100.000 svarer til 5% af udbetalingen til en lejlighed på 2.000.000 millioner.. dog tvivler jeg du får lov af en bank til at købe det.

Boligportal.dk & Lejebolig.dk finder jeg lejere. Dog giver boligportal.dk flest henvendelser.

Du kan ikke smide huslejen så højt som du vil.. Lejerne har rettigheder i hoved og røv. som jeg nævnte tidligere så vil LLO gøre alt for at du skal overdrage ejerskabet af lejligheden til lejeren fordi du er så stor og styk at tjene penge på andre. Så derfor er det vigtigt at du for tjekket med lejligheder i omegnen. Jeg mener at alt over 1000 kr. m2 /år er et no go.. Dog hvis du inden for 2 år har istandsat lejligheden for over 80.000 er der stortset ingen grænser for leje, men hæng mig ikke 100% op på det.

 

 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Jeg mener at alt over 1000 kr. m2 /år er et no go.. Dog hvis du inden for 2 år har istandsat lejligheden for over 80.000 er der stortset ingen grænser for leje, men hæng mig ikke 100% op på det.

 

 

Det afhænger selvfølgelig af lokationen i København... Er det en forstad, er selv 1000 kr. / m2 nok i overkanten, men taler vi København K skal vi nok op i 1000-1200 pr. m2.

Men generelt set kommer du ikke langt for 100.000 kr. i København, da du ikke skal forvente at kunne nøjes med 5% udbetaling i disse tider, men snarere 10-20%.
Forvent samtidig, at ejendomsvurderingen i 2009 kontra 08/07 skal et stykke ned.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik: har du problemer med at finde lejere? har du ikke overvejet at få lejere som lejer i kortere perioder f.eks forretnings folk som skal bruge en lejlighed i 6md f.eks?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:
Jeg har tænkt mig at købe i københavn. Jeg har omkring 100.000 kr. på lommen. Hvor finder du lejere? og hvorfor ikke bare sætte huslejen så højt som muligt.? 

Start med 1 eller 2 lejligheder. Hvis du ønsker maksimal husleje, så er det ikke almindelige lejere du skal have ind, da de kan få nedsat lejen som Bautik meget korrekt siger og kan give en masse bøvl for 130,00.

Der er et marked for erhvervsudlejning, men så skal det heller ikke være "skod" lejligheder.

Et alternativ kan være møbleret tidsbegrænset udlejning til virksomheder eller lignende.

Husk at dække dig godt ind. Når jeg fremlejer, så gør jeg det møbleret (og så kan de opmagasinere mine møbler hvis de vil) og kun med 3 måneders depositum, og 3 måneders forudbetalt husleje. Og kun ved bankoverførsel og kun mod tilmelding til PBS, samt individuel afregning af el og vand(varme.

Tjek om der ikke er muligheder på tvangsauktioner og hav tålmodighed.

Og ellers har Bautik jo gennemgået det ganske fint for dig, så kom bare i gang.

Køb ren argan olie her

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor finder man lejere til erhervsudlejning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:

 har du problemer med at finde lejere? har du ikke overvejet at få lejere som lejer i kortere perioder f.eks forretnings folk som skal bruge en lejlighed i 6md f.eks?

Nu har vi selv købt en lejlighed i Århus centrum og på under 2 timer, med en annonce på boligbortalen, havde vi over 50 interesserede.

Kunne forstille mig, at det var samme interesse for centrum i kbh, så hvis din placering er i orden, får du ingen problemer med at få den lejet ud.

mvh

Mark

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Skal man vælge en mindre lejlighed til fordel for beliggenhed?

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde og kigge lidt rundt på boligportalen.dk der er leje prisen langt over de 1000kr. pr m2?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg vælge den, som giver størst forrentning, samt mulighed for størst værdigstigning.

Som det også er nævnt før, skal du ud og undersøge niveauet for udlejningspris pr. kvm. Prøv at give et skøn på hvad lejligheden kan indbringe om året og sæt det op mod driftomkostningerne herunder fællesudgifter, ejendomsskat, renteudgifter, div. osv.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)