Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe lejligheder med henblik på udlejning.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg er en ung fyr på 22 som godt kunne tænke sig at købe ejer lejligheder for at leje dem ud.

Kunne i den forbinelse godt tænke mig at høre om nogen af jer har nogen gode råd eller bøger m.m

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Casper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I disse tider kræver det penge på kistebunden, da det ik er ret nemt at låne... Og din alder og manglende erfaring gør blot processen endnu mere besværlig...

Men kontakt Bautik herinde, han kan helt sikkert give dig fif og råd...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg kun give dig ret i. Skal man køre det som et selskab eller privat?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:

Hej Aminoer.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg er en ung fyr på 22 som godt kunne tænke sig at købe ejer lejligheder for at leje dem ud.

Kunne i den forbinelse godt tænke mig at høre om nogen af jer har nogen gode råd eller bøger m.m

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Casper

 

Hej CPC! Jeg er 21 og har haft 3 lejligheder i snart  år hvor jeg har alle lejet ud og nu har jeg kun 2 lejet ud og beboer den sidste selv.

Det er en svær tid at købe ejendomme i især for unge og det er et MUST have at have fast arbejde og penge på lommen inden du køber.

1. Få lagt privat budget, Budget over lejligheden. Lav evt en tabel over indtægterne kontra udgifterne de næste 10 år så banken kan se hvornår du har overskud hver måned.

2. Få et fast forrentet lån så du ikke for uforudsigelige udgifter mere end nødvendigt.

3. Hvis du ikke kender lejeloven ud og ind så få en advokat til at hjælpe dig. For jeg ved af erfaring at LLo kommer efter dig hvis der er det mindste, og de ser gerne at du overgiver lejligheden til lejer og du samtidigt giver dem dit første første hvis det er muligt.. FÅ STYR PÅ KONTRAKTEN 100%!!!!!!

4. Sæt huslejen forsvarligt, tjek evt. andre lejligheder i samme område, stand og størelse og sæt den derefter..

5. Har du mulighed for selv at sætte den istand vil jeg anbefale at gøre det for at hæve dit realkredit til 80% og få formindsket dit Boliglån(det dyre lån). Husk at gemme alle kviteringer og omkostninger ang. istandsættelsen. Din bank skal bruge det for at kunne se at du vil hæve værdien af lejligheden, og hvis LLO smider dig igennem huslejenævnet skal du dokumentere at lejligheden har gennemgået en istandsættelse.. Lav evt. Timeregistrering af dit arbejde.

6. Sørg for alt køre over papir og kontrakten. Der må ikke være noget at komme efter fra din side..

7. Skriver lejer et brev, sms, mail til dig ang. et spørgsmål, og du er i tvivl, lad være med at svare før du har styr på det rigtige svar. LLO ulvene kommer og tager dit første fødte!

8. Huslejen skal falde inden for de første 5 dage ellers sender du en rykker for lejen. Der skal du være kold og kontant, så der bliver betalt til tiden, du har jo også terminer der skal betales hver tredje måned.

9.Skal du købe en lejlighed så Prut med prisen.. Byd Katastrofalt lavt på 10 lejligheder du syntes er gode også håbe at 1 hopper i på det lave bud.

Og et sidste personligt råd jeg har lært at følge. Du skal være KOLD OG KONTANT. Du får intet ud af at være den flinke lejer 90% af tiden.  lejer kan hive dig igennem LLO helvedet for 130 kroner, og du kan bruge 10 -  20 timer på papir arbejde og tid brugt på at forsvare din sag, og hvis du "vinder" får du intet dækket af den tid brugt og Lejeren har brugt hans Lottokupon til 130kroner.

:) Mine 50cent :P

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

I disse tider kræver det penge på kistebunden, da det ik er ret nemt at låne... Og din alder og manglende erfaring gør blot processen endnu mere besværlig...

Men kontakt Bautik herinde, han kan helt sikkert give dig fif og råd...

Tak for referencen, jeg har dog lige brugt mellemtiden på at skrive en lille top 10 over ting han skal huske :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:

Det kan jeg kun give dig ret i. Skal man køre det som et selskab eller privat?

Kør det privat.. Du får mere ud af det. De første par lejligheder kan det godt betale sig.  Det er mere proffitablet at køre det virksomhed når du for opbygget en størere portofolio.. Der er nok delte meninger om det kunne jeg forstille mig men jeg bruger ikke revisor eller lign og det spare mig for en del omkostning :)

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Fashion-Seller:

I disse tider kræver det penge på kistebunden, da det ik er ret nemt at låne... Og din alder og manglende erfaring gør blot processen endnu mere besværlig...

Men kontakt Bautik herinde, han kan helt sikkert give dig fif og råd...

Tak for referencen, jeg har dog lige brugt mellemtiden på at skrive en lille top 10 over ting han skal huske :)

;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget overskud laver du hver md? hvis du vil ud med det sådan cirka?

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

C*P*C:

Hvor meget overskud laver du hver md? hvis du vil ud med det sådan cirka?

 

Jeg har ærligtalt ikke styr på det da jeg bruger 80% af min Lønslave løn at betale af på en kassekredit jeg fik lavet ud af 2 boliglån. men mellem 500-2000 kroner tror jeg.. men igen, det er svært at sige.. Jeg betaler godt af på 1 boliglån og den kassekredit, så jeg har fået dem nedskrevet 100% ved min 25 års fødselsdag(bliver 22 den 1.marts


Som udgangspunkt skal du ikke forvente det store overskud de første 10 år, med mindre du smider en god sjat penge ind i det fra starten eller løbenden(udover de nomale afdrag).

Hvor har du tænkt dig at købe og har du nogen penge på lommen?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)