Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skalm jeg svare på min bank rådgiver - HJÆLP

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi aminos,

I skal ved at jeg er rigtigt rigtigt glad for at være her på denne site, den er yderest effektiv.

Denne uge, jeg har præseneteret min forretnignsplan til min  bank, han har svaret mig tilbage igår, hvor han siger i han egen ord " Vi har fået set på dit yderst gennemarbejdede materiale og er interesseret i at se nærmere på det" MEN så kommer det her " foreligge en afklaring omkring andelen inden idet den samlede risiko synes stor såfremt du allerede på andelen reelt allerede har et større blankolån".

Ummidelbart kunne jeg gætte mig frem til at han vil bede mig om at, min kæreste skal kautionere for det lån jeg ansøger, fordi hun har økonomi bagland i orden og har fast godt inttjening, hvilken tror jeg ikke på at min kærteste vil gå med til.

Min sporgsmål er, Hvis jeg kan overtale hende til at kautioner for min lån, hvordan hæfter hun for det, eller hvis min projekt holder vand, så om et år kan jeg vælge hende fra som kautionist, hjælpe mig med bedste mulige argument, så jeg kan overtale min kærste til a kautioner. jeg skal ringe til bank på mandag.

her er lidt fakta om min økonmomi, jeg har en andels lån for 600.000 på sammen bank, man har batelt rente manage år, måske den har tabt 150.000kr . i værdi men ikke mere, det lån jeg ansøger nu er, 225.000 til butiks afståelse som erhvrvs pant, dvs...butik ligger i det bedste belliggende på københavn med 150 m2, samt i det pris, er der vindus rulle nitte og er total istandsat...hviken alene har kosted 100.000 kr. skal have kassekredit på 70.000 og bank garanti på 40.000. sidst men ikke mindst bank lån på 180.000, jeg har selv egen kapital indsku på 100.000.

hvordan skal jeg forsvar over for min bank og overtale min kæreste?

ud over det, så

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Først en afklaring fra min side, i et andet indlæg skrev du "min kone" og nu skriver du kæreste???

Som jeg kan se det skal du låne 415.000 kr og har selv et lån i forvejen på 600.000 kr., dvs. du kommer til at skylde din bank en lille mill. Det er mange penge for bankerne idag, for de er blevet meget mere forsigtige. Jeg har selv mærket det, selvom jeg har en sund og god forretning der giver et godt overskud.

Det mest fornuftige og det du nok kommer længst med, er at finde en der vil skyde penge i projektet, evt. kausion. I den forbindelse kunne det være en ide med din kone/kæreste, men jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne komme med argumenter for at hun skal gøre det.  Hun skal tro på dit projekt og så skal i sætte jer ind i hvordan hun er stillet hvis det ikke går. Gennemgå den værst tænkelige situation, og kan du/i klare det, så tror jeg også hun vil gå med til det. Men den del skal tænkes godt igennem, ikke for at være negativ på forhånd, men det skader ikke at være forberedt på alle situationer, selvom du naturligvis tror på dit projekt. Det kan jo også være faktore udenfor din kontrol, der komme til at have indflydelse på dit projekt.

Min mand og jeg har tænkt alt igennem, har ægtepagt og skrevet testamente, så vi er sikret på alle mulige måder. Det lyder måske overdrevet, men en skilsmisse, sygdom eller et uheld er ingen af os herrer over, så det er vigtigt at have tænkt alle de tanker, når man blander forretning/penge sammen med en kæreste/ægtefælle. Min mand fik en blodprop i hjernen en uge efter han fyldte 30 år, så vi har mærket hvordan livet pludselige kan sende en i en anden retning end den man havde regnet med.

Gå på mod, lysten til at skabe sit eget og modet til at gøre det, er den første del af vejen, men mit råd er også: husk realismen og fornuften, især i øjeblikket. Banker mm. hopper ikke på så let som de gjorde for halvandet år siden.

Håber det bedste for dig

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også overveje om det i det hele taget er et hit at få kæresten til at kautionere?

Hvis i engang går fra hinanden hæfter hun stadigvæk for dit lån, hvilket næppe vil give glade miner.

Personligt ville jeg aldrig sætte min bedre halvdel i den situation ligesom jeg nok aldrig vil pantsætte huset i forhold til virksomheden.

Jeg vil helst have et sted at bo selvom virksomheden engang måske måtte opleve en konkurs, for jeg kan hurtigt forestille mig at en konkurs i sig selv næppe er morsom, men en konkurs hvor hele familien må gå fra hus og hjem er næppe bedre endnu.

Jeg ville prøve lykken i en anden bank og kun som absolut sidste udvej spørge kæresten hvis det var mig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Blueman

Som du skriver det så er banken ikke uinteresserede, men de mener dit andelslån er et blankolån (uden sikkerhed), der er i øjeblikket nogen usikkerhed om pantsikkerheden i andelslejligheder, det vil sige bankernes mulighed for evt. at tvangssælge andelen, derfor er andelslånet et problem.

Hvis du og din kone skal overveje noget fællesøkonomi, så ville jeg kigge på andelslånet og jeg synes det er det banken skriver mellem linierne. Hvis din kone kautionerer for andelslånet, så har du mulighed for en større kreditramme. Har din kone god indtægt, i kunne evt overveje at lade andelen går over i hendes navn.

Jeg synes som de andre at du skal holde konen ude af forretningslånene, det tror jeg du har mulighed for på denne måde.

De bedste hilsener

Finn

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de øvrige. Hold hende udenfor. Reglerne for andelsboliger og långivning er jo blevet liberaliseret idet der nu kan optages realkreditlån og realkreditlignende lån med sikkerhed i andelsboliger. Måske der kan hentes noget der (var det en ejerbolig med et alm. realkreditlån ville banken næppe blinke). 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)