Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægter -> Udgifter... Hvor meget skal der til før det løber rundt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Sidder og regner og regner.....  Meeen har brug for lidt indput her:

 

Vi er et endnu ikke startet ApS som forventer at "springe ud" pr. 1/5 hvis ide'en bliver til virkelighed, så vi regner jo igen og igen på hvad vi skal have af indtægter for at få det til at løbe rundt.  Og hvor lang tid skal vi give det osv.

 

Kort fortalt:

 

Vi har hensigts erklæringer fra 2 tidligere samarbejdspartnere vedr. ydelser vi skal levere til dem fra Juni 2010-Maj 2011 som aftalen løber i første omgang. 

Der er garanteret os arbejde for disse kunder for ialt 750.000 det første år.

Sikre indtægter:   750.000

Udgifter

Husleje incl forbrug  400.000

Lønninger                   700.000

Telefon/Internet         10.000

Arbejdstøj                   6.000

Materialeleje              40.000

Markedsføring           25.000

Kan man udfra ovenstående give et fingerpeg om hvor megen indtægt vi mangler før det løber rundt ?  Altså efter der er trukket det fra der kan osv osv.

 

Sidst men ikke mindst hvor meget kan man "bruge" af ApS garantistillelsen til ovenstående udgifter ?  Er det kun Depositum på lejemål og Depositum på materialeleje ?

 

Håber i kan komme det lidt nærmere end jeg kan, der er sat møde op med erhversråd og bagefter står den på revisor men jeg kan ikke vente så håber en af jer kan komme det lidt nærmere.

 

Pft

 

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener at de 80.000 til ApS kan bruges til de udgifter i har..

Nu ved jeg ikke hvilke ydelser i skal leverer til disse kunder, men tror at i satser på at have andre kunder end bare dem! Jeg mangler at se hvor meget forsikring koster for jer, derudover ville jeg tro at en bil skal bruges til at besøge kunder med..

I skal nok også låne nogen penge, så hvor er renterne i dette? Det koster jo også noget.. Revisor vil også koste noget, medmindre i selv kan lave hele regnskabet og alle de ting der hører med der..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag alle indtægter og udgifter mv.

Herefter kan i beregne Nulpunktet: Kapacitesomkostninger*100/Dækningsgraden

 

/peter

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep der kommer udgifter til forsikringer, alarm og så lidt betaling for kørslen.

Men lad os antage at ovenstående beløber sig på totalt 26.000 pr år. 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og ja planen er netop at der skal flere kunder ind ellers var der ikke rigtigt nogen mening med galskaben :)  Det er dog også planen at samarbejdet udbygges med de 2 "eksisterende" kunder.

Og ja også en udgift til revisor tror de er givet godt ud i vores tilfælde.

 

Peter, kan du skære det ud i pap for mig ??

Pft

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flexlog

I har udgifter i følge din opstilling for ca 1.200.000, jeg kan ikke se nogen finansielle udgifter, i bør have en kassekredit, til at udligne udsving i betalinger fra jeres kunder, så i ikke render ind i midlertidige likviditetsproblemer, går ikke ud fra at jeres kunder betaler forud.

I mangler udgift til revisor mv.

Jeg ved ikke hvor meget i skal uden for huset, men der kan være udgift til transport, bil mv.

Jeg ville også sætte en småtingsudgiftspost på 20.000,-

Der mangler en småanskaffelsespost for straksafskrivninger typisk simple computere, printere, kopimaskine mv. soft ware osv.

Du skriver i leverer serviceydelser, er det så nødvendigt med den relative høje husleje til 2 personer, var det ikke bedre at bruge flere penge på markedsføring end på død husleje ?

Mit bud er en udgiftsramme på ca. 1.500.000,-

I skal også indregne et overskud, det kan evt. "files" i løndelen, men bedst hvis i min. kan hæve normal løn for området og ved siden præstere et overskud på 10-30 % afhængigt af risikofaktorer mv..

Jeg mener i mangler indtægter for ca. 1.000.000,- ud fra det opstillede og det i mangler at medregne på udgiftssiden.

I kan i princippet bruge jeres anpartskapital, som i vil, så lang tid egenkapitalen er intakt og det skal den være, ved regnskabsårets udgang ellers skal i indbetale for at reetablere kapitalen. Det betyder at kapitalmidlerne bedst anvendes til aktiver, så er i sikre på at pengene ikke er forduftet. Kapitalen behøves ikke at være likvid.

De bedste hilsener

Finn

 

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtægterne kommer af logistikløsninger og deraf er det nødvendigt med et lokale af en hvis størrelse og deraf den høje husleje.  Det er dog påtænkt at starte med en mindre del af lejemålet hvis vi kan kan få udlejer med på ide'en.  Der er dog allerede lagt op til 3 måneders fri husleje.

Ja der mangler udgifter til Revisor, forsikringer, alarm osv..  Kørsel er tilføjet længere oppe.

Der vil selfølgelig også komme udgifter til kassekredit der sikrer driften... Denne udgift kender vi ikke endnu da vi ikke endnu kender de faktiske udgifter til lokale osv.

Hvis ikke vores kunder sætter sig helt på tværs så vil de skulle afregne senest 14 dage efter ydelsen er leveret og ydelserne sker på dagsbasis.  Jeg kunne forestille mig at de vil have een månedsafregning også for at trække deres kredit lidt længere men det skal vi have på plads med dem.

De 2 lønninger holdes lige omkring normallønnen for tilsvarende arbejde og lønudgifterne vil sansynligvis også stige ved øget aktivitet da vi så ikke selv kan dække alle opgaverne.

Så kort sagt så skal vi have en total omsætning på omkring 1.750.000 for at det løber rundt hvis vi har udgifter for 1.500.000

Se det kan mit "ikke matematiske" hoved ikke helt få til at hænge sammen... Meeen det lysner nok når vi har haft den første snak med revisor osv.

Første store skridt bliver også at få styr på det faktiske lånebehov til etablering og ikke mindst hvor stor kassekredit der skal til at sikre driften.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flexlog

Forskellen mellem 1.750.000 og 1.500.000 er jeres forventede overskud eller kald det jeres jeres sikkerhedsmargen hvis i f.eks ikke når jeres budgetterede omsætning, eller er nødt til at bruge flere penge på markedsføring får at få nye kunder mv. mv..

I bør ikke arbejde på et rent "balancebudget" hvor der er kun er balance mellem udgifter og indtægter, det gør jer alt for sårbare og en bankforbindelse vil heller ikke klappe i hænderne, hvis virksomheden ikke har ambitioner om at tjene penge.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Formlen beregner hvor stor jeres omsætning skal være for at resultatet efter variable og faste omkostninger

mv. ender i 0.

Al omsætning udover vil alt andet lige resultatere i et overskud.

/peter

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også huslejen lyder ret pebret alt efter hvor mange kvm der selvfølgelig er.

Vi giver 150.000 pr. år for 250 kvm lager og kontor. Det er dog ikke en fancy adresse - men i et industrikvarter syd for Århus.

Lagerlokaler er en del billigere end kontorlokaler - måske det kunne være en fordel at undersøge disse muligheder? Det gælder jo om at holde de faste udgifter så langt nede som muligt i en opstartsfase :·)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)