Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-moms, revision for I/S, indkøb for kunde og lønsumafgifter

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé at lave to konti til udlæg for kunder.

Alle de internetbaserede kan bruges også af Mac-brugere, så der er flere at vælge imellem - også af programmer, som ikke er så vanskelige.

Hvis du har tid og lyst, kan du komme til et gratis informationsmøde i Regnskabsskolen - her kan du stille spørgsmål om hvad som helst vedrørende økonomi, bogføring og administration: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

God arbejdslyst!

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Husk nu at tage dine evt. rabatter selv, og fakturere kunden for normalprisen.

Hvad med bilag? Skal vi lave et produkt  i vores lagerstyring for hvert produkt vi har købt for kunden med normalprisen? Kunden vil med rimelig stor sikkerhed gerne have bonen/fakturaen fra leverandøren af produkterne. Hvis vi eks. indkøber noget i Bilka for kunden, vil de jo med stor sandsynlighed se bonen. Hvad gør vi der?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej det jeg tænkte på, er at I muligvis får nogle faste leverandører af forskellige produkter, hvor leverandøren fakturer jer normalprisen, og rabatten kommer bagefter i form af kreditnotaer eller lignende. Hermed kan man optimere sin fortjeneste.

Det er klart, at ved køb af eks. slagtilbud m.v. i Bilka eller lignende, så bliver det svært.

Hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Nej det jeg tænkte på, er at I muligvis får nogle faste leverandører af forskellige produkter, hvor leverandøren fakturer jer normalprisen, og rabatten kommer bagefter i form af kreditnotaer eller lignende. Hermed kan man optimere sin fortjeneste.

Det er klart, at ved køb af eks. slagtilbud m.v. i Bilka eller lignende, så bliver det svært.

Hilsen

Aha, på den måde. Selvfølgelig.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Alle de internetbaserede kan bruges også af Mac-brugere, så der er flere at vælge imellem - også af programmer, som ikke er så vanskelige.

Hvis du har tid og lyst, kan du komme til et gratis informationsmøde i Regnskabsskolen - her kan du stille spørgsmål om hvad som helst vedrørende økonomi, bogføring og administration: http://regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Hvilke andre kan du anbefale udover e-conomic?

Lyder rigtig fedt Anette! Jeg har desværre ikke den store mulighed for at komme til København for tiden, men lige så snart jeg får muligheden vil jeg arrangere en tur for mig og den anden interessent.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, og andre

e-moms er lavet med brugervenlighed for øje, det skal være nemt og hurtigt. Det gør naturligvis også at der er nogle funktionaliteter, ved mere komplekse regnskaber, som e-moms ikke kan honorere. Det kommer an på hvor man står og hvad man har brug for.

Det skal hertil nævnes at e-moms sagtens kan håndtere import og eksport, det er bare at vælge de korrekte konti/momstyper. Det er også muligt at oprette nye momstyper hvis man ønsker det.

Lige nu er det som Anette er inde på primært, fakturering, momsregnskab, med kunde håndtering samt lagerstyring.

Men vi arbejder nu på en balance del, som vil blive implementere i første halvår 2010, så du kan lave et selskabsregnskab.

Jeg vil klart også anbefale at man lader en revisor løse større regnskabsmæssige udfordringer, men selve bogføring kan man nemt og hurtigt klare selv. Og så er det lidt sjovt at have hands on på hvad der reelt sker i firmaet.

e-moms bliver hele tiden udviklet, så det er bare med at kigge ind engang imellem :)

Igen, usability er keyword for e-moms, og det vil det altid være.

Tilmeldt 19. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan klart anbefale E-moms! Det er et meget overskueligt og brugervenligst økonomisystem, som for os har gjort det meget let at lave bogføring, moms etc.

Jeg kan derfor som ovenfor nævnt kun give E-moms min fulde støtte!!

 

/Marck

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Per Tange,

Jeg er blevet medlem, men har nogle problemer med at finde rundt. 

jeg er daglig leder for et mindre s.m.b.a og håber at du kan forklare mig følgende (jeg har brugt mindst 5 timer på at finde ud af det):

Jeg betaler 25% 3 % (28 % ialt) i selskabsskat. Hvad er de 3% for?

Ved du hvor meget man skal betale i ydbytteskat?

Det har jeg heller ikke kunnet finde noget om. Jeg har opsagt samarbejdet med min tidligere revisor, da hun ikke var inde i selskablovene og blev dyrere og dyrere, så det kunne ikke svare sig for mig).

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)